Goedemiddag tweakers.
Ik heb een klein probleempje m.b.t een eigen gebouwde carousel.
Ik heb een eigen carousel gebouwd.
het principe is heel simpel:
- Laad het alle eerste plaatje in (via IMG tag) zodra de webpagina word gerenderd.
- Vervolgens een x aantal tellen wachten voordat het img tag word uitgefade.(animation)
- Daarna een nieuwe image inladen vanuit een array.
- Vervolgens de img tag weer infaden.
Dat doet hij voor alle foto's in een array. Daarna zegt mijn script dat er weer bij foto 0 beginnen moet worden.
Dit is het stukje wat kijkt welke foto we krijgen:
Dit is de code die de image uit-fade en vervolgens kijkt welk image geladen moet worden.
Indien men zich dat afvraagt:
defaults. is een stukje wat er boven staat
het is ene plugin die met options werkt en die word gemerged met defaults.
dan krijg je dus defaults.optie
Indien er toch nog wat onduidelijk is hoor ik dit graag.
M.v.g,
Bryan
P.S.
het gaat er dus om dat IE keurig netjes de array afwerkt. maar dan niet weer opnieuw begint.
..nu ik er zo over na denk zou hij wel opnieuw kunnen beginnen maar dan laat hij de foto niet weer infaden. (Dit gebeurt nog iet wat...ouderwets (in de img tag een onload met een animatie)).
Indien dit zo is hoor ik ook graag hoe ik dit zou kunnen oplossen.
B.v.d
Ik heb een klein probleempje m.b.t een eigen gebouwde carousel.
Ik heb een eigen carousel gebouwd.
het principe is heel simpel:
- Laad het alle eerste plaatje in (via IMG tag) zodra de webpagina word gerenderd.
- Vervolgens een x aantal tellen wachten voordat het img tag word uitgefade.(animation)
- Daarna een nieuwe image inladen vanuit een array.
- Vervolgens de img tag weer infaden.
Dat doet hij voor alle foto's in een array. Daarna zegt mijn script dat er weer bij foto 0 beginnen moet worden.
Dit is het stukje wat kijkt welke foto we krijgen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $("#rotateImage").animate({opacity: 0},defaults.fadeTimer, function(){ var currentImage = $("#rotateImage").attr("src"); var arrayId = jQuery.inArray(currentImage, defaults.rotateImages); var arrayLength = defaults.rotateImages.length-1; // Check what image to load if(arrayId == arrayLength){ // Start over at 0 $("#rotateImage").attr("src",defaults.rotateImages[0]); }else{ // add one up var i = arrayId +1; $("#rotateImage").attr("src",defaults.rotateImages[i]); } }); |
Dit is de code die de image uit-fade en vervolgens kijkt welk image geladen moet worden.
Indien men zich dat afvraagt:
defaults. is een stukje wat er boven staat
het is ene plugin die met options werkt en die word gemerged met defaults.
dan krijg je dus defaults.optie
Indien er toch nog wat onduidelijk is hoor ik dit graag.
M.v.g,
Bryan
P.S.
het gaat er dus om dat IE keurig netjes de array afwerkt. maar dan niet weer opnieuw begint.
..nu ik er zo over na denk zou hij wel opnieuw kunnen beginnen maar dan laat hij de foto niet weer infaden. (Dit gebeurt nog iet wat...ouderwets (in de img tag een onload met een animatie)).
Indien dit zo is hoor ik ook graag hoe ik dit zou kunnen oplossen.
B.v.d