[Telfort] Internetaanluiting blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Beste tweakers,

Na veel verwarring richt ik mij nu op het forum, misschien dat jullie mij kunnen helpen in deze kwestie.

Begin september ben ik verhuist en heb om die reden internet aangevraagd bij Telfort. De levertijd hiervan zou ca. 4 tot 6 weken duren, wat voor een ICT-student, geen onoverkomelijke tijd is. Om die reden ben ik gaan kijken naar andere alternatieven. Zo was ik gestuit op UPC Alles-in-1.
Bij Telfort had ik via de "Bestelling volgen" site, nog de mogelijkheid om te annuleren. In de veronderstelling deze knop te hebben gedrukt en dit dus voldoende was en de bestelling geannuleerd zou zijn, ben ik overgegaan internet te bestellen bij UPC. Dit verliep allemaal vlekkeloos.
Het probleem bij Telfort is echter dat ik toch het modem ontving. Beter gezegd mijn buren, ik heb het pakketje dus niet kunnen weigeren. Deze heb ik retour gestuurd met een begeleidende brief om mijn bestelling te annuleren. Telfort is echter van mening dat de annuleringsperiode verstreken was, en dat ik dus aan een jaarcontract vastzit. Contact met de klantenservice is hetzelfde. Ik heb zelfs een keer per ongeluk de technische dienst aan de lijn gehad, welke even keihard zei dat de internetverbinding nog niet eens geactiveerd was. Met andere woorden, ik kan 'm niet eens gebruiken.
Na meerdere brieven, waaronder ook een aangetekende brief, hebben zij 37,50 euro van mijn rekening afgeschreven. Best bijzonder, nooit een factuur van gehad. Deze betaling heb ik laten storneren, waarop ik vorige week een herinneringsbrief kreeg, waarin staat dat ik nog een openstaande factuur van 37,50 euro heb. Ze "dreigen" me af te sluiten (moeten ze lekker doen, merk ik toch niet), waarna er 20 euro in rekening gebracht wordt hiervoor.

In principe maakt het mij niet uit. Ik wil er gewoon vanaf zijn, want twee internetabonnementen heeft geen zin. Hoever kan dit echter uitlopen? Kom ik simpelweg op een zwarte lijst van Telfort te staan? Of moet ik aan ingrijpende dingen gaan denken?
Ik heb het met meerdere mensen erover gehad, zij zijn alle van mening dat ik behoorlijk sterk sta, mede vanwege het opgebouwde dossier wat ik hier heb.

Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Een annulering is nooit een annulering zonder dat die bevestigd is.
Het is jouw fout dat je "door op de knop" te duwen er al vanuit ging dat dit voldoende was.

Juridisch gezien heb je gewoon geen poot om op te staan.
Je mag gaan hopen op coulance bij Telfort maar ik heb daar geen goeie hoop op.

[ Voor 18% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-11-2010 16:07 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Echter is die knop met een het enige middel, waarop de klantenservice zelf ook refereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Een bestelling doen is een bestelling doen.
Je weet toch nog wel of je daadwerkelijk besteld hebt op de site?

Zo ja, en je hebt geen annulerings-bevestiging (maar dus wel een bevestiging van je aanvraag), dan sta je denk ik niet sterk. Je hebt immers besteld.
Zo nee, dan snap ik de drukte niet want dan zit Telfort gewoon fout (maar hoe kan het dan dat ze alle gegevens van je 'vermeende' aanvraag hebben?).

[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 22-11-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man

Fab1Man

Live life to the fullest

Topicstarter
Ik heb ook besteld, echter, nadat ik vond dat het wel erg lang ging duren, wilde ik dit annuleren.

Ik heb helaas geen annulerings-bevestiging :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Fab1Man schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:59:
Ik heb ook besteld, echter, nadat ik vond dat het wel erg lang ging duren, wilde ik dit annuleren.

Ik heb helaas geen annulerings-bevestiging :(.
Ik denk dat je een probleem hebt in dat geval.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:50

IEF

Why so serious?

Begin september ben ik verhuist en heb om die reden internet aangevraagd bij Telfort. De levertijd hiervan zou ca. 4 tot 6 weken duren, wat voor een ICT-student, geen onoverkomelijke tijd is. Om die reden ben ik gaan kijken naar andere alternatieven. Zo was ik gestuit op UPC Alles-in-1.
'geen onoverkomelijke tijd is'? Ik neem aan dat je bedoelt dat het wel een onoverkomelijk lange periode voor je was? Anders ga je ook niet naar alternatieven zoeken gok ik.

Je geeft verder niet aan na hoeveel tijd deze 'vermeende' annulering was. Dat lijkt me minimaal wel van belang. Alleen, aangezien je geen bevestiging hebt, heb je, zoals hierboven ook vermeldt wordt, geen poot om op te staan.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat je zelf ook niet verwacht dat je op z'n minst een bevestiging krijgt van een annulering?
Hoever kan dit echter uitlopen? Kom ik simpelweg op een zwarte lijst van Telfort te staan? Of moet ik aan ingrijpende dingen gaan denken?
Wat dacht je van incassobureau's en/of deurwaarders bij een langer traject?

Je bent een contract aangegaan, dat jij 'beweert' dat het geannuleerd is (binnen de daarvoor gestelde periode, ga ik voor het gemak even vanuit), doet daar niets aan af op het moment dat jij geen bewijs in handen hebt dat de zaak anders ligt.

[ Voor 22% gewijzigd door IEF op 12-12-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

IEF schreef op zondag 12 december 2010 @ 01:24:
[...]
Wat dacht je van incassobureau's en/of deurwaarders bij een langer traject?
En mogelijk ook een BKR registratie als openstaande bedragen niet betaald worden.

TS: Blijkbaar is de annulering niet gelukt omdat je er geen bevestiging van hebt. Mogelijk was het reeds onmogelijk om je bestelling te annuleren op dat punt in het traject en stond dat ergens in het scherm na het drukken op die knop? (Je geeft me namelijk het idee dat je na het drukken op die knop niet echt op je scherm hebt gekeken? Als dat niet klopt: wat stond daar dan?)
Hoe dan ook, je bent nu wel een jaarcontract aangegaan met Telfort. Opzeggen kan waarschijnlijk wel, je krijgt een afkoop regeling dan of als je veel geluk hebt, wat coulance van Telfort en tegen kosten die zij reeds gemaakt hebben (versturen van modem, administratie, e.d.) de boel kunt afzeggen. Maar dat laatste is zeker niet wat je zomaar kan verwachten / Telfort kan verplichten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:21

ManiacsHouse

Scheisse!

Is de aansluiting daadwerkelijk al opgeleverd of heb je alleen het modem ontvangen? Als je aansluiting tot op heden niet eens is opgeleverd heb je wel degelijk een mogelijkheid om van je contract af te komen. Namelijk het niet leveren van de afgesproken dienst binnen een redelijke termijn. Volgens de Technische dienst zou je aansluiting het nog niet eens doen toch?
4 Tot 6 weken in acht nemende had je verbinding dus uiterlijk half oktober moeten werken. Is dat niet zo heel simpel in gebreke stellen en je contract laten ontbinding. Zij hebben er te lang over gedaan en in de tussentijd ben je op zoek gegaan naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
ManiacsHouse schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:07:
Is de aansluiting daadwerkelijk al opgeleverd of heb je alleen het modem ontvangen? Als je aansluiting tot op heden niet eens is opgeleverd heb je wel degelijk een mogelijkheid om van je contract af te komen. Namelijk het niet leveren van de afgesproken dienst binnen een redelijke termijn. Volgens de Technische dienst zou je aansluiting het nog niet eens doen toch?
4 Tot 6 weken in acht nemende had je verbinding dus uiterlijk half oktober moeten werken. Is dat niet zo heel simpel in gebreke stellen en je contract laten ontbinding. Zij hebben er te lang over gedaan en in de tussentijd ben je op zoek gegaan naar iets anders.
Maar daar heb je nu niets aan. Het is nu december, en ik gok dat de verbinding het allang doet, (en zo niet, dan had je al wel eerder aan de bel getrokken)

Daarnaast is een ingebrekestelling niet meteen een reden tot ontbinding. Je moet de tegenpartij eerst de gelegenheid geven om binnen een redelijke terrmijn alsnog te levereren. Ontbinding is pas de laatste stap.

Maar goed, er is een aansluiting aangevraagd, er zijn brieven gestuurd, er is een modem geprobeerd te leveren. Telfort heeft dus naar mijn idee op alle punten een goed verhaal dat je op de hoogte was van de aanvraag. Ook heb je gebeld, dus ook daarin was je op de hoogte.
Jij hebt daarintegen alleen een verhaal van opzegging. Geen bevestigiging, geen bewijs, geen ingebrekestelling op papier, niets. Alleen de aangetekende brieven. Maar ja, wanneer zijn die verstuurd en wat was de inhoud? Dat kan enigszins in je voordeel spelen, maar dat ligt er maar net aan wanneer dat verstuurd is.

Gevolg is dus dat je imho gewoon er een jaar aan vast zit. De feiten liggen redelijk in het voordeel van Telfort.
Nu blijven storneren enz levert je meer ellende op. Vermoedelijk zal het resulteren in incassoburo, deurwaarder, in 1x aftikken van je contractsperiode (12x30 eur?), en als je pech hebt een bkr notering (telecomproviders zijn daar nogal actief mee) waardoor je bij andere telproviders zelfs ellende kan krijgen met het aanvragen van een abbonement.

Lang verhaal kort: Betalen, opzeggen, en voor die 12x30eur een dure les gehad hebben: Opzeggingen enz altijd laten bevestigen!

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 12-12-2010 13:15 ]

Pagina: 1