Laptop Rma, Harde schijf inhoud.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met de aansluiting van de accu van mijn Asus laptop, en omdat het ding nog geen half jaar oud is wil ik er zelf niet mee kloten en stuur ik het ding gelijk Rma. Nou heb ik de (500Gb) harde schijf van de laptop gelijk vervangen door een (60gb) ssd, en ik was niet van plan om die mee te sturen. Ik wil deze dus weer omruilen voor de standaard hardeschijf. Punt is alleen, die gebruik ik nu voor massa opslag.

Mijn vraag is dus: hoe veilig is de data op een harde schijf die RMA gaat? Ik bedoel dan geen gevoelige data, maar meer grote hoeveelheden bestanden die ik liever niet kwijtraak. Ik heb niet genoeg ruimte om dit allemaal naar een andere harde schijf over te brengen.

Hopend dat de vraagstelling duidelijk is,

Lg102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Die data ben je kwijt. Of de schijf niet mee sturen (is tenslotte niet relevant voor het beschadigde onderdeel) of een kopietje trekken op een andere disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:09
Ik zou de gok niet wagen en een externe hdd kopen en daar je belangrijke data opzetten (heb je ook meteen een backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Niet. Geen enkel repair center staat garant voor jou gegevens, je kan er beter vanuitgaan dat je notebook met een verse windows terug komt, dan dat er nog iets van gegevens op de hdd staan. Dan kan het alleen maar positief uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Lijkt me duidelijk dan. Bedankt mensen, ook voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik had een laptop met een kapot backlight, ik heb toen aangegeven dat ik de HD er uit haal, want die had niets met het probleem te maken. Dat was geen probleem.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1