Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 23:06

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik ben samen met mijn broertje en een vriend van ons op zoek naar een huurhuis om in te gaan wonen, moet dus sowieso een 3 slaapkamer huis zijn in het centrum van Groningen.

Natuurlijk spit ik dagelijks sites door zoals Funda.nl & Jaap.nl e.d. maar tis verdomd lastig iets te vinden op het moment.
Er zijn ook sites bijv: groningen.huurwoningbemiddeling.nl alleen daar betaal je 15 euro per maand voor en dan pas kan je reageren op huizen e.d., iemand ervaring met deze site?

Ook hoorde ik wat over een zogenaamde zoekopdracht die je dan door een makelaar laten uitvoeren alleen kan dat ook met huur huizen, is dit het überhaupt waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
kamernet? Al is dat meer voor een studenten kamer.

[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 22-11-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Kamernet heeft niks in Groningen voor 3 personen op dit moment even als DirectWonen.

Ohja handig om te vermelden, budget is ~1300(Hier zit zeker nog wat speling in) inclusief G/W/L.
Iemand hier uit Groningen die me zo kan vertellen hoeveel zij kwijt zijn aan belastingen, heb al rond gevraagd maar iedereen die ik ken die opzich zelf woont heeft op eigen huis of alles inclusief.

[ Voor 4% gewijzigd door DefLite op 22-11-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
1300 euro inclusief GWL voor een driekamerappartement in Groningen op funda niet te vinden? Dat geloof ik niet. Ik vind zo een aantal aardige (vaak zelfs vierkamer) appartementen voor < 1000 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door nare man op 22-11-2010 16:00 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb net contact gehad met een makelaars die intressante huizen had alleen er was een probleem met de aktes en een bezichtiging was daardoor nog niet mogelijk.

Op Funda krijg je ook veel huizen buiten het centrum(leewenborg, helpman, vinkhuizen e.d.) en ja dat is wel onder de 1000.
Maar als ik zo "ver" buiten het centrum ga wonen kan ik net zo goed thuis blijven wonen(Reitdiep gebied).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16
bedenk je wel dat veel verhuurders niet zitten te wachten op verhuur aan studenten.
Zelfs als je ouders garant staan voor de huur.
Vaak mag onderhuur ook niet volgens het contract. Dus als jij of je broertje hoofdhuurder wordt, zorg dan wel dat je geregeld krijgt dat je daadwerkelijk met zijn 3en mag huren.
Je moet immers voor je uitwonende stufi wel in mogen schrijven met 3 man.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
DefLite schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:04:
Ik heb net contact gehad met een makelaars die intressante huizen had alleen er was een probleem met de aktes en een bezichtiging was daardoor nog niet mogelijk.

Op Funda krijg je ook veel huizen buiten het centrum(leewenborg, helpman, vinkhuizen e.d.) en ja dat is wel onder de 1000.
Maar als ik zo "ver" buiten het centrum ga wonen kan ik net zo goed thuis blijven wonen(Reitdiep gebied).
Dat zei je er zonet niet bij.

Als je geen leuke huizen kunt vinden zal het eerder te maken hebben met het feit dat jullie (neem ik aan) nog studeren.

Als ik zelf 1300 euro voor een huurhuis zou betalen, dan zou ik het ook niet leuk vinden als er vier studenten boven me komen wonen die ieder 325 euro lappen en er vervolgens gaan wonen alsof het een gewoon studentenhuis is. Daarvoor betaal je geen 1300 euro.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dat gaat werken, want normaal gesproken is de inkomensnorm bij dure huurwoningen gewoon erg hoog. Vaak mag je wel het inkomen van een echtgenoot of geregistreerde partner erbij nemen, maar dan voor maximaal 30%, juist om te voorkomen dat er figuren komen die met drie of vier man de huursom wel kunnen ophoesten, maar daar zijn zulke dure huurwoningen natuurlijk niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
De situatie is nog iets ingewikkelder dan alleen studeren helaas.

Mijn broertje(studeert en werkt parttime) en ik(werk fulltime) hebben een eigen bedrijf daar verdienen wij meer dan genoeg mee om een huis te betalen, de 3e werkt voor ons en krijgt flink wat stufi.
Het betalen is niet het probleem, nu zijn we alle 3 redelijk rustige mensen en denken echt wel om onze omgeving/buren maar ja overtuig zo'n verhuurder er maar van.
Is natuurlijk hun goed recht maar maakt de boel er voor ons niet gemakkelijker op.

Gelukkig zijn er soms ook advertenties met huizen waarin word geadverteerd met "Ideaal voor 3 studenten" oid.
nare man schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:54:
[...]
Dat zei je er zonet niet bij..
Misschien niet helemaal maar denk dat het wel duidelijk is dat Leewenborg, vinkhuizen e.d. niet in het centrum liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door DefLite op 22-11-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik denk dat het heel lastig gaat worden. Ik heb hier zelf ook in Groningen naar rondgekeken en wat de verhuurders willen is dat je een vast inkomen hebt. Bij sommige verhuurders kon je maximaal 0,2x je brutomaandinkomen huren.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat je op kamers wil maar dat lijkt me eigenlijk nergens voor nodig. Je bespaart veel geld door gewoon thuis te wonen en je woont nou ook echt niet heel ver fietsen van het centrum af als je in het Reitdiep woont. Beter kan je dat geld opzij zetten voor je eigen huisje later of van dat geld nog meer stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Tis ook niet zo ver, maar 20-30 minuten fietsen alleen willen wij alle 3 graag het huis uit, op ons zelf wonen en vooral dichter bij de stad.

Het inkomen is inderdaad niet vast maar we zouden bijvoorbeeld 1 a 2 jaar de huur op een rekening zetten en die onderbrengen bij een Notaris.

Ja kopen is verstandiger maar op dit moment nog geen optie aangezien we daar dan weer niet genoeg geld voor hebben en een hypotheek krijgen is praktisch onmogelijk omdat het bedrijf nog maar 1 jaar bestaat.
En ik zie het niet zitten om nu al iets te kopen, stel dat ik wil samenwonen straks met mijn vriendin dan is dat een stuk lastiger als wanneer je alleen aan een huurhuis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hier kan je eventueel zoeken in het woningaanbod van alle VBO Makelaars, scheelt je alle afzonderlijke sites bij langs gaan. Beter wonen heeft vaak ook wel leuke appartementen te huur, zie bijv. deze. Mocht je sowieso een redelijk aantal jaren in Groningen willen blijven wonen en je ouders (of die van je vrienden) zien een investering wel zitten kunnen zij misschien een huis voor jullie kopen?

Wat je kwijt bent aan belastingen is natuurlijk vrij eenvoudig te vinden, maar voor drie personen betaal je ongeveer € 350,- per jaar aan afvalstoffenheffing en ongeveer € 260 per jaar aan zuiveringsheffing en waterschapsbelasting. Als jullie inkomen en vermogen laag genoeg is dan kan je hiervoor eventueel een (gedeeltelijke) kwijtschelding voor krijgen maar daar zou ik eerlijk gezegd niet op rekenen, de voorwaarden daarvoor zijn vrij streng namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Dick op 22-11-2010 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickvs
  • Laatst online: 08-02-2022
Misschien is De Kop van Oost iets voor je(jullie).

Bijvoorbeeld:

http://www.dekopvanoost.nl/huren/detail/?b=L.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ah bedankt voor die site en link naar dat appartement(oh jammer, 2 slaapkamers maar), ziet er intressant uit!
Onze ouders hebben wel over een 2e huis nagedacht maar kunnen dit eigenlijk niet opbrengen zonder meer te gaan werken.

@Patrickvs
Ik ben bezig geweest met de Kop van Oost maar die makelaar accepteert alleen bedrijven die langer dan 3 jaar bestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door DefLite op 22-11-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Zou je dat niet op kunnen vangen met een garantstelling van je ouders voor de huur?

Dat appartement bij Beter wonen heeft inderdaad maar twee slaapkamers maar uiteraard wel een woonkamer welke je ook als slaapkamer zou kunnen gebruiken. Dat wordt vrij vaak gedaan :)

[ Voor 52% gewijzigd door Dick op 22-11-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Op zich kan dat met een slaapbank natuurlijk maar als het niet echt hoeft dan liever niet, dus we blijven nog maar ff doorzoeken.

Garant staan moet ik het maar eens met mijn ouders over gaan hebben en kijken of dat de zaak bij de makelaar makkelijker maakt.

[ Voor 33% gewijzigd door DefLite op 22-11-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Ik bedoelde niet zozeer met een slaapbank eigenlijk maar gewoon als volwaardige kamer. In studentenhuizen is vaak genoeg helemaal geen aparte woonkamer meer aanwezig, deze is dan opgedeeld in een of enkele slaapkamers. Maar uiteraard is het begrijpelijk dat je liever drie slaapkamers en een woonkamer hebt, in het centrum kan dit nog wel lastig worden aangezien je dan naar een vier-kamer appartement zoekt!

Sites zoals uit je startpost waar je eerst moet betalen voor je überhaupt de detail van woningen kan zien zou ik niet mee in zee gaan. Ze lokken je met mooie woningen die achteraf helemaal niet (meer) beschikbaar blijken. Zo had je een paar jaar geleden ook www.spoedwoonruimte.nl, enkel lokkertjes en fake hotmail/gmail adressen :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Mijn ervaring met diverse verhuurmakelaars hier in Utrecht is dat ze eigenlijk geen enkele boodschap hebben aan een garantstelling. Als je niet aan de inkomenseis voldoet dan kun je gewoon ophoepelen, al wil de familie Brenninkmeijer garant staan :P Als je wel in de buurt komt van de inkomenseis maar het net niet haalt dan willen ze het nog wel eens oplossen door je een belachelijk bedrag aan borg te laten betalen (denk aan bijv. 4 maanden huur 8)7), maar dat is eigenlijk al uitzonderlijk.

Misschien dat ze in Groningen wat toeschietelijker zijn, maar ik zou er niet op rekenen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
@Dick
Hmm tja we willen wel gezellig met ze'n alle in de woonkamer een filmpje oid kunnen kijken, toch wat gezelliger dan op een slaapkamer.
Ja dat was precies waar ik bang voor was, een lok site, vooral omdat je niks van die huizen nergens anders tegenkomt en dat doe je wel op andere sites.

@NNF
Dat soort dingen heb ik inderdaad wel vaker gehoord, geen idee of ze hier makkelijker zijn dan in Utrecht, we zullen het wel merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DefLite schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:08:
Tis ook niet zo ver, maar 20-30 minuten fietsen alleen willen wij alle 3 graag het huis uit, op ons zelf wonen en vooral dichter bij de stad.
Kruip je dan naar het centrum? Ik doe in ruim 30 minuten van Noord naar zuid (Zernikepark-Eelderwolde)

Daarnaast is Helpman niet zover fietsen als dat jij denkt :) Het is maar 10 minuten...
Het inkomen is inderdaad niet vast maar we zouden bijvoorbeeld 1 a 2 jaar de huur op een rekening zetten en die onderbrengen bij een Notaris.

Ja kopen is verstandiger maar op dit moment nog geen optie aangezien we daar dan weer niet genoeg geld voor hebben en een hypotheek krijgen is praktisch onmogelijk omdat het bedrijf nog maar 1 jaar bestaat.
En ik zie het niet zitten om nu al iets te kopen, stel dat ik wil samenwonen straks met mijn vriendin dan is dat een stuk lastiger als wanneer je alleen aan een huurhuis zit.
Misschien kijken of kopen alsnog lukt? Daarnaast ben jij vast wel bekend genoeg in Groningen om te weten waar je WEL wilt zitten ;)

Misschien een optie om te zoeken naar een kamer/huis waar je als je binnenkomt je bekende mensen van je voorrang kan geven tegenover buitenstaanders? Vrienden van mij hadden een studio waar zoiets in het huurcontract stond. Is niet netjes en werkt niet zo snel als jullie zouden willen maar mogelijk ook iets om naar te kijken?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:08:
Kruip je dan naar het centrum? Ik doe in ruim 30 minuten van Noord naar zuid (Zernikepark-Eelderwolde)
Zuipen tot we kruipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 20:12
Moet het persé Groningen zijn dan? Je zou ook een leuk huisje kunnen gaan huren in Veendam. Daar heb je voor jouw budget een mooie woning. En Veendam zelf biedt ook nog wel mogelijkheden.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DefLite schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:59:
De situatie is nog iets ingewikkelder dan alleen studeren helaas.

Mijn broertje(studeert en werkt parttime) en ik(werk fulltime) hebben een eigen bedrijf daar verdienen wij meer dan genoeg mee om een huis te betalen, de 3e werkt voor ons en krijgt flink wat stufi...
Misschien offtopic, maar je gaat samenwonen met een werknemer? Ben je niet bang dat dit problemen op gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 00:17
Leegstaand driekamerapartement huur in het centrum van Groningen?
Gaat je nooit lukken, die zijn er uberhaupt nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Snowwie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 05:40:
Moet het persé Groningen zijn dan? Je zou ook een leuk huisje kunnen gaan huren in Veendam. Daar heb je voor jouw budget een mooie woning. En Veendam zelf biedt ook nog wel mogelijkheden.
Jup perse in Groningen, ik weet dat ik prachtige huizen zou kunnen huren voor dat geld buiten het centrum/stad, maar ik wil in ieder geval voor de komende paar jaar in het centrum wonen.
Roenie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:55:
[...]
Misschien offtopic, maar je gaat samenwonen met een werknemer? Ben je niet bang dat dit problemen op gaat leveren?
Hij was vroeger een klasgenoot/vriend, nu is hij een vriend van ons en werkt met/voor ons, nee ben niet bang dat dit problemen op gaat leveren.
Mastermind schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:40:
Misschien maar ik heb er al een paar gezien en sta nu 2e op kandidaten lijst voor een 3 slaapkamer appartement in de Steenhouwerskade.
Dus ik heb er nog alle vertrouwen in dat het gaat lukken, tuurlijk is het niet zo makkelijk als een 2 slaapkamer maar het moet gewoon lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Je zou even naar Meeus toe moeten gaan :)
http://www.mvgm.nl/index....d=woningzoeker&tab=direct

En als ik jou was zou ik net buiten het centrum gaan wonen (buiten de grachten) of iig niet aan winkelstraten/kroegstraten.. Ik heb het 1,5jr volgehouden maar iets rustiger is veeeeeel fijner.

[ Voor 47% gewijzigd door ThunderNet op 23-11-2010 14:53 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
@ThunderNet
Daar heb ik het huis van de Steenhouwerskade vandaan ;)

Ik ben nu bezig met een huis aan Steenhouwerskade(achter de mediamarkt), Witte de Withstraat(achter Centraal Station) en Petrus Driessenstraat(vlakbij UMCG) volgens mij is dat ideaal qua afstand/drukte e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door DefLite op 23-11-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 20:12
Is dit misschien iets voor je :

http://woningen.tweedehan...mpersingel-groningen.html

Voldoet aan al je eisen:
- 3 slaapkamers
- Zo goed als nabij het centrum
- Net binnen jouw budget

Nadelen: Borg en Servicekosten

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Mastermind schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:40:
Sterker nog, de DefLite zoekt een vierkamerappartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
w00t
Eindelijk een bezichtiging weten te krijgen voor Steenhouwerskade voor komende dinsdag! Hopelijk is ut wat :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de bezichtiging afgelopen? :)

Mocht je nog tips zoeken, kijk eens bij rotsvast of directwonen misschien?
Je kunt ook alle makelaars schrijven met de vraag of zij een huurhuis in hun portefeuille hebben :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Over garant staan gesproken, je kan ook even met je vertegenwoordiger bij je bank bellen.
Bij mij hadden ze het ooit opgelost door twee extra bankproducten te maken:
- een 0% lening van 3 keer het maand-huurbedrag
- een 0% spaarrekening waar het hele bedrag van die lening op kwam te staan.
Die rekening is vervolgens geblokkeerd ten behoeve van een garantie.

Kortom: je kan ook zelf een garantie regelen via de bank, moet je wel wat geld hebben anders regelen ze het niet voor je. Maarja, eigen bedrijfje wat goed loopt moet dat lukken lijkt me.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Had hier eerder willen posten maar niet gelukt door wat omstandigheden.

In ieder geval.
Tis echt een heel vet appartement:
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/3595/layoutoe.png
Ohja het is op de 3e verdieping

De badkamer is in 2en opgedeeld, 1 stuk met bad + 2 wastafels + wc. Andere stuk met douche + wastafel.
Ook nog een wc naast de hal, openhaard in woonkamer, naast de open keuken ruimte voor (af)wasmachine.
Aan de woonkamer ook een balkon.

Beneden/achter het appartement een fietsen berging.

Moet wel parket komen, muren moeten gespakt/behangen of geverfd worden(weet nog niet wat we gaan doen).
Complex ziet er verder heel net uit/goed onderhouden.

Morgen voorlopige jaaropgaaf maken met accountant en dan als dat goedgekeurd wordt door MVGM dan gaan we in de kerstvakantie nog verhuizen!!!

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 08-12-2010 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 20:57

Whuzz

Dodgeball!

Nummer drie mag in het pijpelaatje (zo noemt men zo'n "stille kamer") en nummer 4 op het balkon?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Dat van 3 klopt maar welke nummer 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
Een gangbare inkomenseis in de vrije sector verhuur is dat de kale maandhuur max 1/60 van je bruto jaarinkomen mag bedragen. Voor een woning van 1300 incl GWL en servicekosten (geschat 1050 exclusief) betekent het dat je een bruto inkomen van 63.000 euro moet laten zien.

Met drie man + eigen zaak zal dat bedrag waarschijnlijk geen probleem zijn, maar je loopt tegen twee zaken aan:

1. bij tweeverdieners wordt vaak gekeken naar het grootste inkomen van de twee. Het tweede inkomen mag je dan voor slechts 20% meetellen en dus niet volledig. Ik weet niet hoe verhuurders/makelaars omgaan met jullie "drieverdieners" situatie, maar ik kan me voorstellen dat een verhuurder in zo'n situatie het liefst 1 hoofdhuurder heeft die in z'n eentje het grootste deel van de inkomensnorm kan opbrengen.

2. je zaak bestaat slechts 1 jaar. Vaak wordt bij een eigen zaak de gemiddelde winst van de afgelopen 3 jaar geteld als inkomen (zo wordt het althans bij hypotheken gedaan). Als je geluk hebt, en de zaak doet ongeveer hetzelfde als wat je eerst in loondienst deed, mag het ook met een kortere periode. In dat geval wordt in de ontbrekende jaren het brutoloon uit loondienst gebruikt.

Het tweede punt zal waarschijnlijk bij particuliere eigenaars wel te overkomen zijn door een flinke borg te stallen. Bij woningen van projectontwikkelaars is dit wat moeilijker, want bedrijven hebben procedures en regels waaraan moet worden voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 13:17

jeka

Support your local club.

http://stadgroningen.lefi...woningen/soendastraat-74/
Mijn ouders huren een woning aan de Soendastraat (10 minuten van het centrum) ook een 3 slaapkamer appartement. En ze gaan er volgende maand uit.
Bij Lefier kun je volgens mij niet met z'n drieën in schrijven. Maar als je alleen met je broer inschrijft lukt het denk ik wel. (volgens mij ze hebben er liever geen studenten in)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zit met hetzelfde 'probleem' momenteel. Ik zoek met mijn vriendin iets voor max 700 ex in of rond het centrum.

't is toch een kwestie van sites afspeuren en rondvragen (we hebben al veel contacten binnen Groningen dus dat gaat wel snel), makkelijk gaat het niet in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DefLite schreef op woensdag 08 december 2010 @ 03:36:
Had hier eerder willen posten maar niet gelukt door wat omstandigheden.

In ieder geval.
Tis echt een heel vet appartement:
[afbeelding]
Ohja het is op de 3e verdieping

De badkamer is in 2en opgedeeld, 1 stuk met bad + 2 wastafels + wc. Andere stuk met douche + wastafel.
Ook nog een wc naast de hal, openhaard in woonkamer, naast de open keuken ruimte voor (af)wasmachine.
Aan de woonkamer ook een balkon.

Beneden/achter het appartement een fietsen berging.

Moet wel parket komen, muren moeten gespakt/behangen of geverfd worden(weet nog niet wat we gaan doen).
Complex ziet er verder heel net uit/goed onderhouden.

Morgen voorlopige jaaropgaaf maken met accountant en dan als dat goedgekeurd wordt door MVGM dan gaan we in de kerstvakantie nog verhuizen!!!
toon volledige bericht
Plattegrond ziet er keurig ruimtelijk uit :)
Ben je er al uit of je dit appartement gaat nemen?
Maar wat bedoelt men met een 'stille kamer'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
@t_captain
Dat bruto jaar inkomen zitten we ruim boven.
Mijn loon jaren zullen ze niet interessant vinden want dat was part time vakken vullen @ AH a la 250-300 euro p/m.

MVGM heeft ons als enige eis gesteld een (tussentijdse)jaaropgaaf te maken waaruit blijkt dat het bedrijf gezond is e.d.
Accountant is daarmee bezig, als het rapport word goedgekeurd door de makelaar dan nemen we het!

@jeka
Bedankt voor de link maar ik hoop dat dit appartement het toch gaat worden O-)

@Catch22
Ja tis lastig maar gewoon dagelijks site's in de gaten houden en snel(!) reageren.

@Whisky
Geen idee wat een stille kamer eigenlijk betekent maar het zal een slaapkamer worden :p
Het is inderdaad heerlijk ruim en de locatie echt prachtig!
Enige wat jammer is is dat ze de woonkamer niet iets kleiner hadden gemaakt waardoor de stille kamer wat breder was geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door DefLite op 08-12-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mijn vriendin heeft overdag tijd zat, dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je er al in? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Was het maar zo....accountant van de makelaar doet nog moeilijk ivm eigen bedrijf... Zijn nu 2x afgewezen, 1x door een fout van mij(Onduidelijkheid over bedrijf) en 1x fout van hun accountant die de stukken van onze accountant verkeerd had geïnterpreteerd.
Nu wordt het wachten tot na de kerstdagen met uitsluitsel.... al heb ik er niet veel hoop meer in en ga weer verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ja, met een eigen bedrijf huren of kopen de eerste jaren is heel lastig.

Verwijderd

DefLite schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:25:
Was het maar zo....accountant van de makelaar doet nog moeilijk ivm eigen bedrijf... Zijn nu 2x afgewezen, 1x door een fout van mij(Onduidelijkheid over bedrijf) en 1x fout van hun accountant die de stukken van onze accountant verkeerd had geïnterpreteerd.
Nu wordt het wachten tot na de kerstdagen met uitsluitsel.... al heb ik er niet veel hoop meer in en ga weer verder zoeken.
Jee balen zeg!!
Hopelijk komt het nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DefLite schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:25:
Reken er maar niet op (helaas). Ik heb recent als ondernemer ook ontdekt hoezeer je als ondernemer in het nadeel bent t.o.v. mensen in loondienst als het aankomt op huren of kopen.

Sowieso is het al lastig om met meerdere mensen wat te willen huren of kopen (eigenaar zal het risico zo veel mogelijk op 1 persoon willen afdekken). Daarnaast kun je op papier een leuk inkomen hebben, maar kijken ze eigenlijk alleen maar naar je jaarcijfers en dus de stabiliteit. Met een 1 jaar oude onderneming heb je nog lang niet bewezen dat je een stabiel bedrijf hebt, helaas.

Ik kwam recent nog een grote verhuurmakelaar in rotterdam tegen die in eerste instantie geen genoegen nam met mijn salaris uit BV, en verwachtte dat ik de inkomenseis voor een woning aan winst in mijn BV draaide. Toen ik ze uitlegde dat ze dus verwachtten dat ik 2x zoveel verdien als iemand in loondienst is, is e.e.a. intern gescaleerd en kon het opeens wel. Maar toch: ik stond wel ff te kijken dat ze in een ondernemend land als nederland ondernemers zo behandelen.
En dit is slechts een ervaring, ik heb er zelf legio, net zo als de meeste ondernemers die ik ken. Het kost gewoon veel, heel veel meer moeite als wanneer je een intentieverklaring van je werkgever hebt of een onbepaalde-tijd contract. Het kromme daarin blijf ik vinden dat je daarmee ook zo op straat kunt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb tussen kerst en oud en nieuw niks van MVGM gehoord dus na de kerstvakantie zelf maar ff gebeld...

Martijn (die ons dossier "beheert") zat in een vergadering maar zou mij zsm terugbellen. Na 1 1/2 dag nog niks gehoord te hebben zelf maar weer gebeld, nu was hij op een bezichtiging maar zou mij wederom terug bellen.

Natuurlijk word ik net gebeld als ik in net in de auto zit en niet kon opnemen....helaas belde hij anoniem dus kon niet terugbellen, toen ik weer thuis was weer naar MVGM gebeld maar Martijn was net naar huis, hij zou volgende dag vanaf 10 uur op kantoor zijn en bereikbaar zijn.
Toen ben ik redelijk uitgevallen tegen diegene aan de telefoon en die verbond mij door met een collega van Martijn die mij kon vertellen dat we van 1e naar 3e kandidaat waren gegaan maar wist niet waarom 8)7

Ik volgende dag weer bellen had ie opeens een bezichtiging en zou om 3 uur terug zijn, ik om 3 uur weer bellen was hij ziek naar huis gegaan.....
Heb nogmaals mijn beklag gedaan en gevraagd of er dan echt helemaal niemand mij kon helpen, kreeg een vaag verhaal dat hij die dossiers had (wtf neemt hij die altijd naar huis ofzo???) en dat niemand er iets vanaf wist behalve hij...

Ben echt helemaal spuugzat van die lui, ik ga morgen voor de laatste keer bellen, ook al weet ik zeker dat het geen zin had, als ze het al aan mij wilden verhuren hadden ze wel contact met mij opgenomen.
Maar ga vooral bellen om es een potje flink te zeiken over hun klantvriendelijkheid....

Ik kan ook nog met een knokploeg erlangs gaan en hun kantoor es mooi verbouwen >:)

Edit/
Ohja, zoals sommige mensen al hadden voorspeld is een 3slaapkamer appartement in het centrum onmogelijk/moeilijk te vinden, dus ben nu aan het kijken om misschien alleen samen met mijn broertje te gaan samenwonen wat dus weer legio mogelijkheden aan huizen biedt.

[ Voor 7% gewijzigd door DefLite op 14-01-2011 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Er is al weer flink wat gebeurd sinds mijn laatste post hier
FF cp van huiskamer.

I'm head of my motherfucking house nigga!
Goedemiddag,

Bij deze een aangenaam bericht om het weekend mee te beginnen:

De eigenaar is akkoord! We kunnen jullie het appartement aan de Poelestraat aanbieden onder de volgende voorwaarden:

Aanvang huur: 7 februari 2011
Huurperiode: minimaal 12 maanden (daarna per maand opzegbaar)
Huurprijs: € 995,- incl. gas, water, electra, internet
Borgsom: € 995,-
Bem.kosten: € 995,- excl. btw

TV dienen jullie zelf te regelen (bijvoorbeeld digitenne)
Kosten voor afvalstoffenheffing worden gedeeld met de huurder van het andere appartement, jullie kosten hiervoor zijn dan ca. € 15,- per maand

De keuken wordt komende week nog vergroot met o.a. een vaatwasser.

Indien jullie akkoord gaan met bovenstaande ontvangen wij hiervan graag een bevestiging per email. Komende week wordt het contract e.d. dan afgehandeld.

Fijn weekend!

Met vriendelijke groet,
>makelaar<
toon volledige bericht
Hier wat plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://rotsvast.nl/Image.ashx?imageID=0080f2e7-8fb1-4a0e-8f16-10489b98e005&notImage=false&width=450&height=290
Het zit boven de Fuji-Te en dan achter het huis aan de straatkant.

Afbeeldingslocatie: http://rotsvast.nl/Image.ashx?imageID=83145fd6-0346-4bf8-b22f-991b0cc32ace&notImage=false&width=450&height=290
De woonkamer, enige wat er nog moet gebeuren is dat de kozijnen moeten worden geverfd.

Afbeeldingslocatie: http://rotsvast.nl/Image.ashx?imageID=98085e22-9243-4f40-800f-eafda477fb92&notImage=false&width=450&height=290
Badkamer...met bad!! Is een oude foto, is daar een stuk schoner al :D

Afbeeldingslocatie: http://rotsvast.nl/Image.ashx?imageID=b3b3a3e0-f41b-4d70-a610-8b1aa09d22c3&notImage=false&width=450&height=290
Layout, van de verhoudingen klopt geen fuck...(is door de makelaar gemaakt :p)

Eindelijk het huis uit *O* *O*

[ Voor 42% gewijzigd door DefLite op 29-01-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vind het maar prijzig als je er maar twee (kleine) slaapkamers voor terugkrijgt. In ieder geval kun je het huis uit, en dat mag dan ook best wel wat kosten :) Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Gefeliciteerd! Mooie locatie, ondergelegen restaurant is ook goed :) Huurpijs is ook redelijk conform voor de locatie, maar oei...die bemiddelingskosten :|

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Gefeliciteerd! Maar we zijn natuurlijk wel benieuwd wat er in de tussentijd dan allemaal gebeurd is!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
stin schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:24:
Vind het maar prijzig als je er maar twee (kleine) slaapkamers voor terugkrijgt. In ieder geval kun je het huis uit, en dat mag dan ook best wel wat kosten :) Veel plezier!
Ik vind het nog steeds niet erg duur als je kijkt naar locatie en dat het compleet nieuw is icm fornuis, vaatwasser, bad e.d.
Rizzi schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:01:
Gefeliciteerd! Mooie locatie, ondergelegen restaurant is ook goed :) Huurpijs is ook redelijk conform voor de locatie, maar oei...die bemiddelingskosten :|
Mja, die bemiddelingskosten zijn inderdaad flink wat.
bartvl schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:18:
Gefeliciteerd! Maar we zijn natuurlijk wel benieuwd wat er in de tussentijd dan allemaal gebeurd is!
Het volgende is gebeurt, MVGM heeft nooit meer iets van zich laten horen zoals ik al had verwacht.
Mijn broertje en ik zijn bij meerdere makelaars geweest, o.a. een bezichtiging gehad bij een huis aan het Violenhof dat deels gemeubileerd werd opgeleverd door een stel Duitsers.
Het was sowieso al te klein maar er waren ook paar rare keuzes gemaakt, o.a. grootte kast in slaapkamer die de directe deur naar de badkamer versperde, hele lelijke banken en een keuken met bijv. een niet werkende vaatwasser en magnetron...

Verder nog een huis in Oosterpoort gezien maar daar moest heel veel aan gebeuren (stuccen, vloer leggen, kozijnen schilderen e.d.)

[ Voor 42% gewijzigd door DefLite op 30-01-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Maatje van me woonde ook in de poele en betaalde 750 ex voor een iets groter huis, dus voor daar is het een goede prijs.

Zou er zelf niet willen wonen, 't is mij te druk daar en je kan niet parkeren.

Ik woon nu in de Korrewegwijk (via makelaar Zeeven) en betaal voor een wnkmr van 19m2, slpkmrs van 11m2 en 13m2, een keuken van 13m2, ruime badkamer en wc + 100m2 tuin (+schuur) nu 610 excl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Nou ja, je woont in elk geval in het rustige gedeelte van de Poelestraat, en aan de achterkant, dus met de herrie zal het nog wel meevallen. Parkeren in de buurt moet je inderdaad niet op rekenen, buiten het centrum lukt wel maar binnenstad is moeilijk & duur.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GreatDictator schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:49:
Nou ja, je woont in elk geval in het rustige gedeelte van de Poelestraat, en aan de achterkant, dus met de herrie zal het nog wel meevallen. Parkeren in de buurt moet je inderdaad niet op rekenen, buiten het centrum lukt wel maar binnenstad is moeilijk & duur.
Alsof je een auto in de binnenstad zou willen :+ Alles is binnen loopafstand en anders pak je de fiets of de bus.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Touchdomex schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:52:
[...]

Alsof je een auto in de binnenstad zou willen :+ Alles is binnen loopafstand en anders pak je de fiets of de bus.
Fundamenteel verschil: zij die de auto zien als onmisbaar onderdeel van het dagelijks leven en zij die dat niet zien. De eerste categorie wil graag dicht bij de snelweg wonen, de tweede categorie woont toch in het centrum en heeft dus geen auto nodig (en spaart en passant kosten uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nare man schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:54:
[...]

Fundamenteel verschil: zij die de auto zien als onmisbaar onderdeel van het dagelijks leven en zij die dat niet zien. De eerste categorie wil graag dicht bij de snelweg wonen, de tweede categorie woont toch in het centrum en heeft dus geen auto nodig (en spaart en passant kosten uit).
Afhankelijk waar je woont ;) Als je in Groningen buiten de stad wil en niet naar 1 van de grotere steden in Groningen/Drenthe/Friesland wil ben je wel al snel aangewezen op een auto... het OV is echt niet fijn dan.... Maar ja als je een auto kan lenen scheelt dat al enorm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Nu woon ik niet in Groningen maar ik ken de stad wel redelijk, en als ik in Groningen (de stad) zou wonen zou ik niet zo snel naar elders in Groningen (de provincie) gaan. De stad is het leukst, daarbuiten is er volgens mij ook niet zoveel, toch? Net als met Friesland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nare man schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:31:
Nu woon ik niet in Groningen maar ik ken de stad wel redelijk, en als ik in Groningen (de stad) zou wonen zou ik niet zo snel naar elders in Groningen (de provincie) gaan. De stad is het leukst, daarbuiten is er volgens mij ook niet zoveel, toch? Net als met Friesland :P
Ik kom er genoeg maar ik moet ook wel omdat ik veel mensen ken via Scouting en zo op die manier door de halve provinciereis :+

Friesland komt mijn hele vaders kant vandaan dus ja ik reis daar ook wel eens naartoe maar dat is echt een roadtrip... Bus is ongeveer anderhalf tot 2 uur reizen en met trein ook zoiets. Maar de auto is een uurtje rijden. Zo gaat het met veel plekken in Drenthe en Groningen ook... Bus komt in de buurt maar elke keer net niet genoeg.... Waardoor je altijd erg lang onderweg bent :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DefLite, toevallig eigen zaakje aan de Westersingel?
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Veel plezier/succes daarmee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
nare man schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:54:
[...]

Als je de extra kosten voor het wonen in het centrum vergelijkt met het hebben van een auto valt het allemaal wel mee hoor :)

Ik werk zelf gewoon fulltime en hebt wel gemerkt dat je toch best veel 'last' hebt van het uitgaanspubliek als je in de poele woont. Daarbij heb ik persoonlijk geen geld over voor het wonen in het centrum, want je betaalt gewoon meer als je hetzelfde wil. Daarbij heb ik nu een tuin en dat krijg je in het centrum sowieso niet.

Maar; als ik met 2 vrienden zou gaan samenwonen en nog studeerde had ik het ook gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:50:
Zou er zelf niet willen wonen, 't is mij te druk daar en je kan niet parkeren.
Ik hoef nu uberhaupt nog geen auto, als ik een auto nodig heb kan ik 9 v/d 10 keer die van mijn ouders lenen (Subaru Legacy, flinke station).
Touchdomex schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:52:
Precies
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:59:
DefLite, toevallig eigen zaakje aan de Westersingel?
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Veel plezier/succes daarmee :)
Eigen zaak aan de Westersingel? We werken nog vanuit huis dus nee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

nare man schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:31:
Dat klopt wel aardig :) Ik vind de provincie Groningen behoorlijk saai en plat waar Friesland wat meer variatie in steden en landschap kent (als zeil liefhebber niet onbelangrijk).

Overigens...als je in de binnenstad woont is autobezit in de meeste gevallen meer een last dan lust. Op de fiets doe je bijna alles twee keer zo snel en het parkeren gaat doorgaans ook wat makkelijker.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Rots-Vast heeft in 2008 de huisjesmelker van het jaar Award gewonnen...

http://www.campus.tv/tag/huisjesmelker

Ik zie in je aanbieding ook de onwettige voorwaarde dat het minimaal voor een jaar is en daarna per maand opzegbaar. Na een jaar heb je namelijk per definitie een contract voor onbepaalde tijd en die zijn niet per maand opzegbaar.

Daarnaast vermoed ik dat het onderhuur-achtige constructie danwel kamerverhuur van onzelfstandige eenheid is aangezien je de afvalstoffenheffing deelt met het andere appartement. De woning staat dus niet zelfstandig geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Hmm ik heb net het contract toegestuurd gekregen, heb het zelf nog niet doorgelezen, ik kan dat eventueel hier posten mocht iemand geintresseerd zijn een pagina of 10 door te spitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Anoniem: 390599 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:39:
Rots-Vast heeft in 2008 de huisjesmelker van het jaar Award gewonnen...

http://www.campus.tv/tag/huisjesmelker

Ik zie in je aanbieding ook de onwettige voorwaarde dat het minimaal voor een jaar is en daarna per maand opzegbaar. Na een jaar heb je namelijk per definitie een contract voor onbepaalde tijd en die zijn niet per maand opzegbaar.

Daarnaast vermoed ik dat het onderhuur-achtige constructie danwel kamerverhuur van onzelfstandige eenheid is aangezien je de afvalstoffenheffing deelt met het andere appartement. De woning staat dus niet zelfstandig geregistreerd.
1. Dat is volgens mij altijd zo. Voor de huurder is het per maand opzegbaar, voor de verhuurder niet
2. Dat is volgens mij ook vaker zo met appartementen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb mijn huis via www.zeeven.nl en dat is echt een fijne makelaar (Alleen Groningen geloof ik). Heel netjes geholpen en bijzonder schappelijke tarieven (en vaak geen borg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:55:
[...]

1. Dat is volgens mij altijd zo. Voor de huurder is het per maand opzegbaar, voor de verhuurder niet
2. Dat is volgens mij ook vaker zo met appartementen, maar dat weet ik niet zeker.
1. Klopt. Het was (voor mij) niet duidelijk dat dit alleen voor huurder geldt in dit geval.
2. Voor mij ook geen zekerheid maar wel een aandachtspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Ik heb hier de tijdelijke huurovereenkomst
En de algemene bepalingen

Mijn pa zei dat het misschien nog verstandig was om het te laten nakijken door een jurist/expert maar waar laat je dat precies doen, door een bedrijf oid of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
DefLite schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:09:
Ik heb hier de tijdelijke huurovereenkomst
En de algemene bepalingen

Mijn pa zei dat het misschien nog verstandig was om het te laten nakijken door een jurist/expert maar waar laat je dat precies doen, door een bedrijf oid of?
Beste huurprijs, voor hoe groot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Je bedoelt hoe groot het appartement is? Check deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35452551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Och ja hoe stom van me sorry, maar ziet er netjes uit.
Helemaal voor zo in de stad / dorp.

Ik huur zelf net een appartement van 110m2 ( incl balkon ) en ik betaal ong het zelfde alleen dan niet in de stad.
Mooie locatie ( en niet in groningen of iets in die geest ) ( via rebo vastgroep ook een zelfde soort lui als rots)

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 02-02-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Anoniem: 390599 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:39:
Ik zie het verschil niet tussen jouw analyse van het contract en de regel die je aanhaalt. De wet zegt dat een duurovereenkomst met een consument maximaal één jaar vast mag zijn en daarna per maand opzegbaar is, ook als het contract bepaalt dat de voortgezette overeenkomst weer voor een jaar geldt. Kort gezegd, je mag dus gewoon geen jaarovereenkomsten meer aangaan met particulieren, behalve de eerste keer. Maar dit is toch niet in tegenspraak met de overeenkomst die ts nu is aangegaan?
Je ziet allerlei vage constructies: het hoeft niet per se te betekenen dat het niet zelfstandig staat geregistreerd. Vaak zie je in de stad constructies als 'nr. 22 A2' of iets dergelijks; dan is het pand gesplitst in meerdere zelfstandige opgangen (A en B), die ook weer onderverdeeld zijn in onzelfstandige opgangen (waarbij je door andermans deur moet en een gezamenlijk bordes deelt, dat zijn dan A1 en A2). Vaak deel je daarbij ook de gas- en watermeters en de vervuilingsrechten, maar het betreft dan (uiteraard) wel gewoon zelfstandig inschrijfbare eenheden. Ik heb zelfs koopappartementen gezien van 325.000+ euro waarbij dat nog zo was, dus het is niet per se zo dat je een oplichter bent omdat je een appartement aanbiedt waarbij dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nare man schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:02:
[...]

Ik zie het verschil..... Maar dit is toch niet in tegenspraak met de overeenkomst die ts nu is aangegaan?

[...]
Klopt. Zie reactie op Catch.
Je ziet allerlei vage constructies: het hoeft niet per se te betekenen dat het niet zelfstandig staat geregistreerd. Vaak zie je in de stad constructies als 'nr. 22 A2' of iets dergelijks; dan is het pand gesplitst in meerdere zelfstandige opgangen (A en B), die ook weer onderverdeeld zijn in onzelfstandige opgangen (waarbij je door andermans deur moet en een gezamenlijk bordes deelt, dat zijn dan A1 en A2). Vaak deel je daarbij ook de gas- en watermeters en de vervuilingsrechten, maar het betreft dan (uiteraard) wel gewoon zelfstandig inschrijfbare eenheden. Ik heb zelfs koopappartementen gezien van 325.000+ euro waarbij dat nog zo was, dus het is niet per se zo dat je een oplichter bent omdat je een appartement aanbiedt waarbij dat zo is.
Klopt ook. Maar in relatie tot de Rots-Vast groep werd ik enigzins getriggerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Ja, je hebt inderdaad wel heel erg veel boeven in dat gebied. Ik huur zelf ook voor een vergelijkbaar bedrag (iets hoger), maar dat is wel een veel nieuwer appartement met ongeveer 2x de vloeroppervlakte en 8x de luxe van dit hutje. Bovendien hoef ik geen borg en geen bemiddelingskosten te betalen. Rots-Vast, net als Direct-Wonen en the likes, staan toch wel bekend als niet heel erg pro-huurder zeg maar, vooral als pro-hun eigen portemonnee.

[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 03-02-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
nare man schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:15:
Ja, je hebt inderdaad wel heel erg veel boeven in dat gebied. Ik huur zelf ook voor een vergelijkbaar bedrag (iets hoger), maar dat is wel een veel nieuwer appartement met ongeveer 2x de vloeroppervlakte en 8x de luxe van dit hutje. Bovendien hoef ik geen borg en geen bemiddelingskosten te betalen. Rots-Vast, net als Direct-Wonen en the likes, staan toch wel bekend als niet heel erg pro-huurder zeg maar, vooral als pro-hun eigen portemonnee.
Uhm dit appartement is net gebouwd, veel nieuwer dan dat is lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rotsvast
Rebo
Direct wonen

Allemaal "boeven" die voor zo min mogelijk alsnog 250euro per huurder incasseren voor alleen het regelen van.

Maar wachten op een woning via de normale aanbieder in het huur traject ( gemeente etc ) duurt echt gewoon 6/7 jaar op sommige locatie's.
Zolang kan ik niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:03
Je contract klopt van geen kant. Het is een zelfstandige woonruimte, je hebt een eigenkeuken, eigen badkamer en een eigen entree. (ja ok, niet direct aan de straat, maar wel in hethalletje van het huis waar je verblijft) kijk maar eens op de website van de huurcommissie. Daarbij is er een opzegtermijn van 2 maanden, voor wie? huurder? verhuurder? Ook dat klopt niet. Lees de algemene huurbepalingen die je ook online hebt gezet maar eens door. Jammer dat je boven de grens van 6xx euro zit qua huurprijs, anders had je de huurprijs ook nog kunnen verlagen doormiddel van een huurcommissie onderzoek.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385798

wat een onzin altijd van auto en binnenstad. Alleen mensen zonder auto, centrum ervaring of dorpelingen praten die onzin. Gelijk verdwaald als ze een stadscentrumpje in rijden.

groningen stadscentrum, 180eu per jaar. abonnement binnen gehéle diepenring. Geen wachtlijst (meer). Altijd parkeerplek in straal van 100mtr.

den haag stadscentrum 30eu per jaar, abonnenent voor 3 gebieden (bv geheel noordeinde. Parkeerkaart zelfde dag ophalen. Altijd parkeerplaats

brussel stadscentrum etc etc etc

alleen in amsterdam ben je fokt.

Ook mensen in stadscentra hebben auto nodig, duh.

moest ik even kwijt, vrijdagavond , lange werkdag, nu naar huis rijden. Ja, naar het centrum . Oee hopelijk is er parkeerplaats. lol . uhm nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite

DefLite

Why so serious?

Topicstarter
Huis is vandaag opgeleverd, was prima in orde alleen komt nog een stuk keukenblok in volgende week met de vaatwasser :)
Post nog wel ff wat foto's als boel klaar/ingericht is :)
Pagina: 1