Klein probleempje met moederbord identificatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zat erover te denken om de CPU van mn PC te upgraden en mijn oog viel op de c2q Q8400. Nou is mijn vraag of hij in mn PC zou werken. Ik weet dat ik een s775 heb, want er draait nu een c2d E4400 in. De PC is ongeveer 4 jaar oud, en is van Packard Bell, ik had hem zelf samen meoten stellen, ik weet het, maar hij was in de aanbieding en alles.

Mijn specs nu:

Core 2 Duo E4400 @ 2ghz
2GB DDR2 RAM *ook aan een upgrade toe, gaat binnenkort gebeuren*
NVIDIA GeForce 9600GT

Er mist nog iets, en dat is het grote probleem, ik kan niet vinden watvoor moederbord ik heb, in CPU-Z staathet volgende:

Motherboard
Manufacturer: Packard Bell BV
Model: Berkeley
Chipset: ATI - Xpress 1250 (RS600)
Southbridge: ATI - SB600
LPCIO: ITE - IT8718

Bios:
Brand: American Megatrends Inc.
Version: PBBERKMB.0400
Date: 06/08/2007

hier werd ik dus niet veel wijzer van en keek ik even van binnen, staat er groot FOXCONN op, dus ik op de site van foxconn kijken, staat er geen enkel mobo, socket 775 met een ATI chipset. :?
Kan iemand mij vertellen watvoor mobo er in zit, waar ik hiervoor een biosupdate kan vinden (ik mag van mn bios op het moment niet bij mn CPU-settings) en of de Q8400 op dit mobo gaat werken?
alvast bedankt!!:D

Puurkool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Packard Bell heeft door Foxconn, grootste PC onderdelen fabrikant ter wereld van voornamelijk OEM producten, een custom moederbord laten ontwerpen zo te zien.

BIOS updates zul je dus bij PB moeten halen. Tevens zul je bij hen moeten zijn met de vraag of die nieuwe CPU er wel op kan. Voor het hele traject ben je op PB aangewezen helaas.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

bedankt voor de snelle reactie
Ik heb PB al gebeld, en ik kreeg zo'n callcenter doos aan de lijn, die me naar de drivers voor windows xp doorverwees, daarna gaf ze me een nummer van de online winkel, daar ook nog eens gevraagd, en die zei dat het niet kon, omdat er altijd wel iets niet compatible zou zijn, verder ook geen duidelijk antwoord, hij vroeg nieteens naar de rest van mn specs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk zou ik een nieuw mobo kopen met de Q8400 er op en de rest van je onderdelen daar in prikken. De kast etc. kun je dan gewoon gebruiken voor je nieuwe PC. Dan heb je qua kosten alleen een mobo extra, zo duur zijn die niet en dan kun je veel meer upgraden/tweaken/instellen dan met je huidige pc. Heb namelijk zo'n gevoel dat dat niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Je moet ook eerst altijd even "Shibboleet" zeggen als je met zo'n helpdesk aan de lijn hangt. :+

Serieus, je zou nog een keer kunnen proberen te bellen in de hoop iemand met meer verstand van zaken te pakken te kunnen krijgen, maar de kans op succes acht ik erg klein bij Packard Bell. De support gaat bij zulke instanties niet verder dan het standaard systeem met de standaard installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

*ik praat weer onzin*

[ Voor 80% gewijzigd door itsalwaysme op 22-11-2010 15:03 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand misschien een leuk moederbordje om te adviseren toevallig dan ?:D
zou het erg op prijs stellen, als ik moet overstappen op DDR3 ram is dat ook niet het grootste probleem 4gb DDR3 ram is niet zo duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je zou evt. Foxconn zelf kunnen bellen. Nee heb je...

Nummer staat in wel interessant artikeltje.

Ik heb ze zelf ook wel eens gebeld. Waren best behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foxconn waren idd behulpzaam, binnenkort de CPU bestellen, testen op dit mobo, en als hij niet werkt een nieuw mobo bestellen :D thanks voor de hulp allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

redfoxert schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:51:
Packard Bell heeft door Foxconn, grootste PC onderdelen fabrikant ter wereld van voornamelijk OEM producten, een custom moederbord laten ontwerpen zo te zien.
Nope. PB is 1e helft jaren '90 (!) gestopt met zelf dingen (laten) ontwerpen, het is allemaal off-the-shelf OEM. Zo ook bij Foxconn.
BIOS updates zul je dus bij PB moeten halen. Tevens zul je bij hen moeten zijn met de vraag of die nieuwe CPU er wel op kan. Voor het hele traject ben je op PB aangewezen helaas.
In prakijk is de kans dat je daar geholpen niet enorm groot, simpelweg omdat je iets wilt doen wat zij niet ondersteunen. Zij verkopen een PC als geheel, als je iets anders wilt met hun hardware moet je dat zelf regelen.

Maareh... Puurkool, jouw probleem is vooral dat je te snel opgeeft of niet goed kijkt... Kijk eens nog een keer op die site van Foxconn, en bedenk dat een So775 bord van 4 jaar terug misschien niet meer zo actueel is. Er zit een tab "Discontinued Products". Daar vind je een stuk meer :o
Geen idee of jouw bord ertussen staat, maar er zit wel zat met ATi chipsets. Kijk vooral naar de plaatjes en let op de layout van wat jij hebt.

Edit:
Bedenk trouwens ook dat CPU-Z het gewoon mis kan hebben. Nu ik erbij stilsta is de RS600 een nauwelijks gebruikt chipset, die om juridische redenen gecancelled werd toen ATi door AMD werd overgenomen. Volgens Wikipedia zijn er slechts twee borden met dat chipset verschenen.
bron

Jouw bord is niet een van die twee, dus het lijkt mij iig waarschijnliker dat CPU-Z het even niet meer snapt dan iets anders. Zoek eens op het bord zelf naar een typenummer (iets wat trouwens sowieso in je topicstart thuishoort :o )

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 22-11-2010 16:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:05:
heeft iemand misschien een leuk moederbordje om te adviseren toevallig dan ?:D
zou het erg op prijs stellen, als ik moet overstappen op DDR3 ram is dat ook niet het grootste probleem 4gb DDR3 ram is niet zo duur :P
Je moet de cpu nog bestellen, overweegt eventueel een ander bordje en aankoop van DDR3 geheugen is ook geen probleem. Is het dan niet handiger meteen op een modernere socket als 1156 of AM3 over te stappen?
Pagina: 1