Ervaringen met Asrock

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
Beste Tweakers,

Ik sta op het punt een nieuwe pc te bouwen maar twijfel nog over het moederbord.
Ik heb heb een Asrock 890GX Extreme 3 op het oog. Op papier lijkt dit een prima
moederbord voor zijn prijs, en ik kom deze ook vaak tegen als gebruikt moederbord
op forums etc. Ook zijn de reviews van verschillende websites goed.

Helaas heb ik in het verleden niet zo'n goede ervaringen gehad met Asrock. Ik heb twee moederborden
van deze fabrikant gehad waarvan een kapot is gegaan. Naast dit defect vertoonden beide
moederborden ook rare kuren zoals bijv. sata schijven die niet herkend werden, pc die traag was, Windows installaties duurden uren etc.

Sinds ik in mijn huidige pc mijn Asrock moederbord vervangen heb door een MSI variant verdwenen alle
kwaaltjes als sneeuw voor de zon. Dus vandaar dat ik een beetje huiverig ben.

Mijn vraag is dus, is Asrock op het moment een aanrader om te kopen? Zijn ze verbeterd qua kwaliteit t.o.v.
3-4 jaar geleden.

Mvg,

VulcanRaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Ja, AsRock is verbeterd, ik heb nu een 880G Extreme3 en ben heel erg te spreken over hoe hij overklokt, als ik voor deze prijs een MSI had gekocht had ik een veel slechter moederbord gehad.
Ik ben vanwege de prijzen van ASUS naar AsRock overgestapt en het bevalt me 10x beter.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:06
Tja.. het blijft toch een budgetmerk. Er zal toch bezuinigd worden op bepaalde onderdelen.

Ikzelf ben er nooit zo gecharmeerd van geweest, heb toch liever een merk als Asus of MSI.

In het bedrijf waar ik werk zie je toch dat er vaker problemen zijn met b-merk borden , dan met A merk borden.
Als het allemaal draait en gewoon stabiel is zul je er geen probleem mee hebben, maar in mijn opinie is die 2 a 3 tientjes meer uitgeven toch een goed idee.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Asrock was vroeger stukken slechter als tegenwoordig. Ik ben er vorig jaar een keer geweest en heb eens gezien hoe ze een en ander hebben veranderd. Het is nu niet langer een merk dat rotzooionderdelen voor hun moederborden gebruikt, er zitten heel degelijke borden tussen.
Een paar jaar geleden zou ik nooit een ASrock aanraden, maar tegenwoordig kan het voor een systeem waarbij het budget wat minder is een prima keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Visgek24 schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:23:
Tja.. het blijft toch een budgetmerk. Er zal toch bezuinigd worden op bepaalde onderdelen.

Ikzelf ben er nooit zo gecharmeerd van geweest, heb toch liever een merk als Asus of MSI.

In het bedrijf waar ik werk zie je toch dat er vaker problemen zijn met b-merk borden , dan met A merk borden.
Als het allemaal draait en gewoon stabiel is zul je er geen probleem mee hebben, maar in mijn opinie is die 2 a 3 tientjes meer uitgeven toch een goed idee.
Dat ligt eraan, als je onderdelen prima geschikt zijn voor normaal gebruik gedurende de verwachte levensduur is het prima. Maw: Die extra 'dure' onderdelen zijn mischien wel alleen relevant voor mensen die overclocken/hun pc 24/7 SETI laten draaien etc.

Zodoende kan het prima zo zijn dat een asrock geschikt is voor je doeleinde terwijl er minder goede onderdelen opzitten.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Weet niet ik ben zelf persoonlijk nooit een fan geweest van Asrock.. Ik heb zelf het liefst een bord waarvan ik zelf zeg dat die goed is ik denk dat je het gewoon echt moet ondervinden of die goed is. Ik las laatst ook allemaal reactie's over MSI Moederborden.. Dat is juist een uitdaging om dat dan stabiel te krijgen en ik heb nu een MSI 1156 Mobo en het draait super :) Dus tja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb altijd gezworen bij Asus, maar nu voor het nieuwe Asrock Extreme6 bord gekozen. Nu, 3 maanden later, nog geen enkele rare of nare ervaring meegemaakt en de prestatie is erg goed. Overclocken met gemak en stabiele componenten. Kortom, erg tevreden met Asrock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Grappig, ik heb al 4 jaar 24/7 een asrock boardje draaien in een servertje (K8SLI-eSATA2).
Alles draait nog steeds rocksteady, geen lekkende elco's of andere rare dingen.
Het was eigenlijk een noodoplossig ter vervanging van een Asus a8n-e deluxe die na 2 jaar al lekkende elco's had :D

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo-the-matrix
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2024
ASrock is inderdaad wat minder duur, alleen de moederborden van ASrock en ASUS worden door dezelfde fabriek gemaakt. dit is namelijk Asustek. De componenten zouden in de ASUS moederborden een langer leven leiden alleen zijn de meningen hier nogal verdeeld over. ikzelf heb een ASUS moederbord en ben er erg tevreden mee. ik denk dat het aan jouw budget ligt wat je wil hebben. de ASrock mobo zijn tegenwoordig ook goed en kunnen ook heel erg lang mee gaan zolang je er binnen proporties mee omgaat. hier hoef je niet beslist en extra duur mobo voor aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:11
Dat Asus en Asrock beide van AsusTek afstammen betekent nog niet dat ze in dezelfde fabriek worden gemaakt. Verder hebben beide bedrijven hun eigen ontwerpafdeling, en als die afdeling bij Asrock besluit om onderdelen op het randje toe te passen qua specs, dan kunnen die dingen nog wel van dezelfde band rollen als een Asus bord, maar dan zegt dat niks over de kwaliteit.

Asrock is de laatste paar jaren redelijk veranderd. Vroeger was het een cheap ass budgetvechter, vergelijkbaar met ECS en PC Chips. Bordjes waren gewoon no-nonsense, maar na een jaar of 2-3 knallen de elco's gewoon van het bord af. Toen Asrock de markt betrad was er behalve ECS en PC Chips geen andere partij met borden in de 40-50 euro range. Sla nu de pricewatch eens open, en je zult zien dat ook Asus, MSI en Gigabyte goedkope borden hebben waar op alle vlakken is bezuinigd. Asrock redt het niet meer in de budgetmarkt met rommel, dus zullen ze nu toch met wat goeds moeten komen, en dat doen ze dus ook.
Ik heb vorige week twee systeempjes gerepareerd met dat goedkope 50 euro bordje uit de BBG van ze, voldoet uitstekend, ik heb alleen het bootlogo weg moeten halen omdat er met grote letters staat "Push <Button> to OC", iets wat niet handig is voor systeempjes die op stilte zijn gebouwd met de boxed cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Mijn persoonlijke ervaring is dat ASRock prima bordjes maakt. Alleen in mijn huidige PC met ASRock P55 Extreme3 heb ik er een geluidskaart bijgeprikt, omdat het geluid echt ondermaats was (zogeheten plopjes tijdens alles waar een Bass klank uit voor kwam). Overclocken bevalt me prima en verder niets te klagen.
Pagina: 1