Intel X25 - Hangt af en toe, controllerprobleem?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een intel X25 (eerste versie, dus zonder trim) op een gigabyte X48-DQ6 bord.
Dit bord heeft een intel ICH9R chipset, waar de SSD op aangesloten zit.

Toch heb ik regelmatig dat de pc even hangt, en dan brand mijn HD lampje continu. dit is meestal een paar seconde, en daarna werkt alles weer zoals het hoort.
Ik heb alle drivers en firmware versies geupgrade, maar toch komt dit probleem regelmatig terug.
Ook een reinstall van W7 64bit heeft niet geholpen. De bios staat ook netjes op AHCI voor deze controller.

Wat kan dit probleem veroorzaken? Ik sta op het punt om een aparte SATA controller te kopen, maar het zou natuurlijk wel erg zonde zijn als dat het probleem niet oplost.

[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 22-11-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:45

Audione0

Strijdt der titanen

Stel je vraag even hier.. En je wordt wellicht sneller geholpen :D

Het grote SSD topic ~ Deel 6

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
SSD even wipen zodat alle sectoren weer netjes 0 zijn en dan je data er weer opzetten? Normaal met TRIM doet hij dat automatisch zo goed als mogelijk, maar omdat jij geen TRIM hebt slibt hij misschien een beetje dicht.