Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PW] Pricewatch Meldpunt knop

Pagina: 1
Acties:

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
De knop voor het Pricewatch Meldpunt is erg lastig (in ieder geval niet intuïtief) te vinden.

Er waren een aantal verkeerde links gelegd, die ik wilde melden. Ik heb gezocht naar een knop die mij naar de juiste plaats zou leiden, zoals ook bij andere onderdelen van T.net het geval is (bij nieuws- en forumberichten bij voorbeeld). Helaas kon ik die niet vinden en heb ik (blijkbaar tegen de procedure in) een topic aangemaakt in het PW forum.

Orion wist mij te vertellen dat de knop dus te voorschijn komt bij een mouse-over. Dat had ik nou net niet geraden.

Zou het misschien mogelijk zijn om een beter zichtbare knop te maken voor dit soort meldingen?
Mocht het lelijk gevonden worden om dit in de prijs-kolom te doen, dan kan zo'n knop natuurlijk ook buiten de tabel staan, dat zou ook wat meer in lijn zijn met de rest van Tweakers.net.

Tot zover mijn zegje. Hopelijk zien jullie er wat in.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11
Ik kan hem überhaupt niet vinden. Heb je een screenshot?
(Overigens bedoel je toch niet de 'specs verbeteren' knop?)
edit:
Oh, die knop. Die weet ik wel te vinden ja, nooit nodig gehad.
Ik dacht dat je een andere knop bedoelde, waarvan ik het bestaan niet wist.
Namelijk een knop om een verkeerde product-hotlink te melden ofzo. (Dat moet zeker gewoon via GoT?)

[ Voor 55% gewijzigd door Barleone op 22-11-2010 14:02 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pricewatch prijzen meldpuntknopje
Onder de 'rooie pijl' als je hovert over een prijs

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 22-11-2010 13:46 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Zo te zien was mijn post niet voor niks. Bedankt voor de verheldering heren ;)

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Barleone schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:37:
Namelijk een knop om een verkeerde product-hotlink te melden ofzo. (Dat moet zeker gewoon via GoT?)
Nee, gewoon via datzelfde meldpunt :)

• Barleone
Beste Barleone

Op donderdag 9 december 2010 00:56 heb je een melding gedaan tot het aanpassen van de prijs van [PRODUCTNAAM] bij 4Launch. De wijzigingen zijn doorgevoerd, hartelijk bedankt voor het melden!

Met vriendelijke groet,
Namens Tweakers.net,
Deze mail kreeg ik naar aanleiding van mijn melding om 2 producten samen te voegen.
Wat er dus in deze mail niet klopt:
  • aanpassen van de prijs → MOET ZIJN samenvoegen 2 producten
  • [PRODUCTNAAM] → MOET ZIJN Samsung Spinpoint MT2 etc.
  • 4Launch → is totaal overbodig, ik heb gewoon 1 meldpuntknopje aangeklikt bij een willekeurige shop.
Gelukkig proberen jullie de melding bij te sturen in de formuliertjes na het meldpuntknopje, maar helaas vertaalt zich dat nog niet naar een logische e-mailnotificatie.

Laatste puntje van aandacht, wat ook nog bijdraagt aan de TS van dit topic. Wat een vaag meldpuntknopje is het toch eigenlijk. Ik zie veel en véél liever zo'n knopje als bij V&A: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/bell_add.gif
Dat belletje past prima rechtsbovenin in <div class='productheader'> bij een product. En daar kan dan ook supernetjes het algemene PW meldlinkje achter van een product zoals deze:
http://tweakers.net/ext/p...eportCatId=3&id=365898369

[ Voor 28% gewijzigd door Barleone op 10-12-2010 01:14 ]

• Megaflix
Barleone schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:07:
Deze mail kreeg ik naar aanleiding van mijn melding om 2 producten samen te voegen.
Wat er dus in deze mail niet klopt:
  • aanpassen van de prijs → MOET ZIJN samenvoegen 2 producten
  • [PRODUCTNAAM] → MOET ZIJN Samsung Spinpoint MT2 etc.
  • 4Launch → is totaal overbodig, ik heb gewoon 1 meldpuntknopje aangeklikt bij een willekeurige shop.
Als je die mail krijgt, heb je waarschijnlijk het verkeerde meldpunt gebruikt :) Als je kiest voor "Specs verbeteren" rechtsbovenin bij ieder product en het dan bij opmerkingen zet dat we ze moeten samenvoegen krijg je netjes een correcte reactie :) Nu heb je een prijsmelding gedaan over 4Launch en daarin informatie gezet over iets anders dan de prijs van 4Launch.

[ Voor 16% gewijzigd door Megaflix op 10-12-2010 08:41 ]

• Barleone
Megaflix schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:40:
[...]
Als je die mail krijgt, heb je waarschijnlijk het verkeerde meldpunt gebruikt :) Als je kiest voor "Specs verbeteren" rechtsbovenin bij ieder product en het dan bij opmerkingen zet dat we ze moeten samenvoegen krijg je netjes een correcte reactie :) Nu heb je een prijsmelding gedaan over 4Launch en daarin informatie gezet over iets anders dan de prijs van 4Launch.
B) Heb je überhaupt dit topic gelezen? MUST DO!

• Megaflix
Ja dat heb ik gelezen. Maar ik reageer specifiek op die ene reactie van jou. Je hebt een melding gedaan via het prijsmeldpunt/pricewatchmeldpunt. Dat is alleen voor verkeerde prijzen. Als je daar meldt dat er producten samengevoegd moeten worden, dan komt dat binnen in het verkeerde meldpunt. Het wordt dan wel verwerkt maar je krijgt een standaardmail op het melden van de prijs. Je geeft zelf al aan dat je een random shop hebt gekozen en niet helemaal rechts bovenin het knopje specs verbeteren hebt gebruikt.

Verkeerde hotlinks naar de shop gaan via het prijsmeldpuntknopje bij de betreffende shop, verkeerde prijzen via datzelfde meldpunt. Als er een product dubbel in de PW staat, en dus gemerged moet worden, via specs verbeteren. Dat knopje is bewust redelijk onzichtbaar, voor normaal gebruik van de PW heb je het niet nodig, users weten het prima te vinden gezien het aantal meldingen wat er binnenkomt.

• Barleone
offtopic:
Ik heb je quote door de blender gedaan, ten bate van de logica:
Megaflix schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:13:
»Je hebt een melding gedaan via het prijsmeldpunt/pricewatchmeldpunt. Dat is alleen voor verkeerde prijzen.
»Verkeerde hotlinks naar de shop gaan via het prijsmeldpuntknopje bij de betreffende shop, verkeerde prijzen via datzelfde meldpunt.
»Dat knopje is bewust redelijk onzichtbaar, voor normaal gebruik van de PW heb je het niet nodig, users weten het prima te vinden gezien het aantal meldingen wat er binnenkomt.
Ik heb op dat wazige(pun intended >:)) knopje geklikt ja.
MAAR op deze pagina zie je dat er technisch verschil is tussen prijs onjuist en PW meldpunt. http://tweakers.net/ext/p...itPrice&priceId=369170922
Je geeft zelf al aan dat je een random shop hebt gekozen en niet helemaal rechts bovenin het knopje specs verbeteren hebt gebruikt. Als er een product dubbel in de PW staat, en dus gemerged moet worden, via specs verbeteren.
Jij zegt dat nu wel, maar ik moest de juiste plaats zelf maar zien te vinden.
Daarnaast ben ik het niet met je eens. :> Ik vind 2 producten samenvoegen niet passen bij 'spec verbeteren' maar bij 'PW meldpunt'. Er is namelijk niets mis met de specs, maar er is iets mis met de pricewatch. Namelijk 2 entries voor 1 product.

Dus hoe heb ik gehandeld:
Omdat ik dit topic een tijdje terug niet goed gelezen had, dacht ik dat ik als algemeen meldpunt het wazige prijsmeldpunt/pricewatchmeldpunt knopje moest hebben. (Overigens, it's in the name: Pricewatch Meldpunt).
In het vervolgscherm heb ik (denk ik) ook op het PW-meldpunt linkje geklikt, lijkt mij de goede!

Vervolgens kreeg ik bovenstaand mailtje, en dat vond ik dus vaag. Aangezien ik het niet 100% zeker weet, tijd voor een testcase?
Komt er dus op neer dat ik de e-mail na het PW-meldknopje nog steeds vreemd vind.

• Megaflix
Ik denk ook dat het een stuk duidelijker kan, Pricewatch meldpunt is een verkeerde term :) Wat dat betreft ben ik het heel erg met je eens ;)

Ter info, het linkje naar "prijs onjuist" - op de door jou aangehaalde pagina - is hetzelfde als naar "Pricewatch meldpunt" in het zinnetje daarboven. Daarom staat er ook "Als de prijs onjuist is of verwijderd moet worden, kun je dat aangeven in het Pricewatch Meldpunt". Als je dan op een van die linkjes klikt, dan geeft hij diezelfde zin ook weer, aangevuld met "Geef een omschrijving van het probleem (bijv. de prijs is onjuist of bestaat niet op de prijslijst van het bedrijf) en een eventuele oplossing (bijv. de juiste prijs):" Lijkt me duidelijk genoeg dat het een prijsmeldpunt betreft, zeker aangezien het eerste linkje waar je op klikt ook naast een prijs stond.

Pricewatch meldpunt kan (persoonlijke mening) beter Prijsmeldpunt heten. Specs verbeteren Productmeldpunt. Dan zou je er naar mijn mening al zijn.

• Barleone
Barleone schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:07:
[...]
Ik zie veel en véél liever zo'n knopje als bij V&A: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/bell_add.gif
Dat belletje past prima rechtsbovenin in <div class='productheader'> bij een product. En daar kan dan ook supernetjes het algemene PW meldlinkje achter van een product zoals deze:
http://tweakers.net/ext/p...eportCatId=3&id=365898369
Ik vind dit :) en wat je vind mag je houden.
OF, beter misschien: Achter het linkje met specverbeteren even vragen wat de user wil: spec verbeteren of melding maken van iets.

[ Voor 15% gewijzigd door Barleone op 11-12-2010 01:26 ]

Pagina: 1