Ik vroeg me af hoe ik meerdere sites op poort 80 kan laten runnen met IIS7. Ik heb hier al op google, etc. naar gezocht maar ik kwam daar ook niet echt verder mee. Het gaat om het programma Spiceworks en Xerox Centreware Web. Beide applicaties worden geopend in het webbrowser, alleen is Xerox Centreware Web de enige die laad. Spiceworks laad niet.
Dat kan door gebruik te maken van host headers.
Je haalt 2 dingen door elkaar. IIS7 (webserver-software) kan perfect meerdere websites draaien (niet SSL) op 1 IP door de "host-headers" te gebruiken die je client-browser gaat meesturen met een request.
Indien Spiceworks en Xerox software netjes ONDER IIS7 draaien, en dus als "websites" zichbaar zijn in de management-console kan dit wel, maar ik betwijfel dit ten zeerste dat het zo'n opzet is...Volgens mij zijn het gewoon apps die zich op een port binden....
De 2 stukken software die je daar aanhaalt hebben mischien een "ingebouwde" webserver en binden zich bij het opstarten op port 80 en DAN heb je een probleem inderdaad als je beide programma wilt laten werken.
Kan je de port echt niet aanpassen in een config-file oid ?
Indien Spiceworks en Xerox software netjes ONDER IIS7 draaien, en dus als "websites" zichbaar zijn in de management-console kan dit wel, maar ik betwijfel dit ten zeerste dat het zo'n opzet is...Volgens mij zijn het gewoon apps die zich op een port binden....
De 2 stukken software die je daar aanhaalt hebben mischien een "ingebouwde" webserver en binden zich bij het opstarten op port 80 en DAN heb je een probleem inderdaad als je beide programma wilt laten werken.
Kan je de port echt niet aanpassen in een config-file oid ?
Als ik bijvoorbeeld Spiceworks op poort 8080 zet en Xerox Centreware Web op poort 80, dan laad hij Xerox wel, maar Spiceworks laat een IIS7 pagina zien?
Kan je mischien dan eens onder de IIS7 manager-console de default-website DISABLED zetten ? Gewoon alles van IIS7 disablen als je het niet gebruikt en dan nog eens proberen...
[ Voor 42% gewijzigd door jvanhambelgium op 22-11-2010 13:22 ]
Dit lijkt me meer iets voor Serversoftware en Windows Servers. Ik verplaats je topic dan ook even.
Signature
Dat kan ik wel doen, maar dan werkt Xerox Centreware Web niet meer, omdat dit geinstalleerd is onder IIS7. Spiceworks werkt dan weer wel...jvanhambelgium schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:21:
Kan je mischien dan eens onder de IIS7 manager-console de default-website DISABLED zetten ? Gewoon alles van IIS7 disablen als je het niet gebruikt en dan nog eens proberen...
Verwijderd
heb je dit al geprobeerd http://community.spiceworks.com/how_to/show/730
is volgens spiceworks de manier waarop het zou moeten werken.
is volgens spiceworks de manier waarop het zou moeten werken.
Het lijkt dat de IIS zowel op poort 80 als 8080 luistert en daarmee Spiceworks in de weg zit. Zet Spiceworks eens op een andere poort (bv. 5555) om te testen of die daar wel op kan luisteren.
Geeft Spiceworks trouwens ook geen error dat die niet op poort 8080 kan luisteren? Kijk eens in de error logs.
Geeft Spiceworks trouwens ook geen error dat die niet op poort 8080 kan luisteren? Kijk eens in de error logs.
[ Voor 22% gewijzigd door kluyze op 23-11-2010 08:15 ]
Spiceworks draait een eigen webservice en doet dat op dezelfde poort als IIS7 maar die start nou eenmaal eerder.
Je kan wel kijken of je beide services aan een eigen IP kan binden - Spiceworks vast op 127.0.0.1 en je Xerox IIS7 website op het LAN adres van je machine. Dan horen ze elkaar niet in de weg te zitten.
Je kan wel kijken of je beide services aan een eigen IP kan binden - Spiceworks vast op 127.0.0.1 en je Xerox IIS7 website op het LAN adres van je machine. Dan horen ze elkaar niet in de weg te zitten.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1