Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe een server ESX server parallel te zetten voor onderhoud?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, (ik hoop dat ik bij goede forum post mijn excuses ervoor anders)

Ik loop stage bij een bedrijf en ik heb de opdracht gekregen om bij een data center nieuw geheugen aan een VMware ESX server te hangen.
Om dit te doen moet ik 1 van de 4 servers parallel zetten op een andere server om het toch door te laten draaien. Ik heb op internet gezocht en mijn vraag is :: HOE zet je dit parallel? (ik moet dit ergens komende week gaan doen dus dit is ff orientatie) gaat dit via software moet ik het via een manier koppelen of wat is precies de handeling?

Mvg,
Jeroen T

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:26
Misschien handig om dit even aan je stage begeleider te vragen? Lijkt me niet de bedoeling dat je niet exact weet wat je nu precies moet doen...

Om op je vraag in te gaan, hij heeft het waarschijnlijk over Vmotion. Kijk daar eens naar.

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:11:
Misschien handig om dit even aan je stage begeleider te vragen? Lijkt me niet de bedoeling dat je niet exact weet wat je nu precies moet doen...

Om op je vraag in te gaan, hij heeft het waarschijnlijk over Vmotion. Kijk daar eens naar.
ja ik vind het ook een beetje spannend om eerlijk te zijn. maar het gaat zo te horen waarschijnlijk software matig? (ik word daar wel begleid ;) )

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Afhankelijk van de huidige set-up wil hij waarschijnlijk dat de machine in 'maintenance mode' wordt gezet om de aanwezige VM's te moven naar de andere hosts. Je kunt dan zonder downtime onderhoud plegen.

• svdheuvel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2017
Zorg eerst dat je je virtuele machines naar een van de andere servers verhuisd. Je kan dan je host machine in maintenance mode zetten. Dan kan die niet meer gebruikt worden door het cluster.

Google is ook je vriend voor handleidingen en compatibiliteit van machines ten opzichte van elkaar.

Succes

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Inderdaad zoals gezegd gewoon de machine in Maintenance Mode zetten. Hij migreert dan automatisch alle VMs naar de andere hosts (mits alles netjes is ingericht, maar daar ga ik voor het gemak van uit).
Wanneer hij in maintenance mode staat, kun je kiezen voor "Shut Down". Hij gaat dan uit, en jij kan je onderhoud plegen.

Wanneer je 'm weer opstart, ga dan even rustig een bakje koffie halen, dat duurt wel even. Vergeet daarna niet je host weer uit maintenance mode te halen, dat doet hij niet uit zichzelf.

Succes.
Pagina: 1