Toon posts:

Geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey.

Sinds kort geeft mijn monitor geen beeld meer. De monitor is nog goed en alle kabels zitten wel goed. Eerst deed hij het gewoon. Maar op een morgen ging opeens de monitor niet meer aan bij het opstarten. Ik weet dus ook niet of Windows wordt opgestart, maar de cd-rom's en floppy en hd's hoor ik allemaal wel. Ik heb nog wel wat in de bios gedaan. Ik was namelijk bezig met overklokken. Mijn celeron 667 draaide stabiel op 833, dus probeerde ik hem op 1 gig. Starte win98 niet op en liep daar dus al vast. Dus heb ik het in de bios teruggezet (en mijn slocket ook op automatic busspeed gezet ipv 100mhz) en ben gaan slapen. Nu ben ik bang dat ik iets fout heb gezet! Mijn proc is het ook niet, want met mijn oude 366 processor deed mijn pc het ook niet! Ik heb de CMOS (bios) proberen te resetten, maar ik weet dus niet of dat gelukt is. Ik moest 1 jumper veranderen. Toen ik dat deed en de pc weer opstarte ging hij niet aan. Deed ik hem weer op normaal en toen ging de pc wel aan, maar nog steeds geen beeld.
Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Owjah. Dit deed mijn pc wel vaker bij bepaalde voltages van de processor. Maar zette ik het wat lager of hoger en hij deed het weer.

Verwijderd

euhm van die jumper is logisch dan start ie nie top is om effe de bios te resetten!!
maar wat is uw prob gewoon dat uw scherm niet meer werkt en het werkt ook niet op andere PC's? kapot misschien?
kweet het niet te goei

Verwijderd

Topicstarter
Mallo, thanx voor je reply.
Nee ik denk niet dat de monitor kapot is. Want ik heb geen rook gezien en de avond te voren deed hij het nog PERFECT! Ook als ik opstart en de monitor dan uit doe en dan weer aan zie ik ff wat info wat de monitor geeft. Dus ik denk niet dat dat het is. Heeft iemand nog een idee? En als ik de jumper even heb versteld, dan is de bios direct gereset? Of zijn er nog dingen om rekening mee te houden?

Verwijderd

direct reset maar misschien is gewoon je kabel stuk tussen scherm en kast?!? of slecht kontakt kan echt niks bedenken

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:18
Wat je eens kan proberen is dit:

trek de monitorkabel uit je pc en zet de monitor aan.
Sommige monitoren geven dan een soort testbeeld (de mijne een wit beeld, die van mijn pa een plaatje in ieder geval).

Dan kan je misschien uitsluiten dat het aan de monitor ligt.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar weet zeker dat het niet aan mijn monitor ligt. Ik hoor de computer ook niet opstarten. Normaal hoorde ik wel geluid als windows opstarte. Dat hoor ik dus niet! Heeft iemand nog ideeen? Want ik begin een beetje te denken dat mijn mobo een beetje naar z'n graf is. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hellluuuppp!!! Is er dan echt niemand die een idee heeft?!??!?!?
Please!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde dat het heel goed ook mijn geheugen kan zijn. Dat ga ik dus eerst even proberen.
Pagina: 1