Monitor krijgt geen signaal meer / pci-e stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Joorik
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09-2021
Hey allemaal,

Ik heb een probleem met mijn PCI-E slot en/of mn moederbord en zou graag wat advies krijgen in deze.

Toen ik gisterochtend m'n PC aanzette kreeg de monitor geen signaal meer. Toen heb ik die monitor aan een laptop aangesloten en daar kreeg ie wél een signaal van. Mijn conclusie toen: videokaart stuk. Ik naar de Paradigit / nieuw videokaartje gekocht (cheap PCI-E dingetje van MSI a €40) / ouwe dr uit, nieuwe dr in: natuurlijk weer geen signaal. Uiteindelijk kwam ik erachter dat er nog een on-board videokaart op zat (daar hadden ze in de fabriek heel discreet zwarte dopjes op gedaan - slim!). Inmiddels dus wel weer beeld. Maaaar ja...

Ondertussen even wat rondgegoogled. Her en der wordt aangeraden om je BIOS zo in te stellen dat ie die PCI-E slot als prio bij het booten heeft, maar dat stond al goed ingesteld.

Dusss... ik denk dat mn pci slot kapot is. Wat te doen? Gewoon teren op de interne videokaart tot de rest van het moederbord het ook begeeft? Of deze PCI-kaart ruilen voor een AGP (hopende dat dat slot nog wel werkt)?

Overigens gaat het om deze PC (van de Lidl :-)

tnx!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07-2025
Het ligt er aan wat je er nog mee wilt doen ?

Als je wilt gamen zal je met een AGP niet erg verkomen als je Nieuwe (anno 2010) games wilt spelen..

Maar als je gewoon normaal wilt doen (zoals programmas draaien en ouwere spellen, zou ik inderdaad ff een AGP halen (maar dan wel een fatsoenlijke)

Anders ff flink door sparen en een NIeuwe PC (Anno2010/2011) kopen :D

Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe oud is de PC? in de link die je geeft staat dat er 3 jaar garantie op zit, misschien kan je daar nog wat mee? Andere optie is de fabrikant of een computerwinkel vragen wat vervanging van het moederbord moet kosten (en of ze die eventueel los kunnen leveren, als je dat zelf aandurft). Verder is het inderdaad vooral van belang wat je met de pc doet, als je goed met de interne videokaart kunt werken, waarom zou je dan verder kijken bijvoorbeeld :)