Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zebra S300 printer laten werken (RS232/WinXP)

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-11 12:17
Om het labelprinten tbv TNT Parcelware makkelijker te maken hebben we hier nu een oude Zebra Stripe 300 labelprinter aangeschaft.
Deze hangt aan een pc met XP Pro SP3 erop.

Het is al een oud beestje (sinds '99 niet meer in productie), maar willen hem wel graag aan de gang krijgen, wat op het moment niet wil werken.

De printer heeft een db25 RS232 aansluiting, dus USB-RS232 met een verloop van db9 naar db25 tussen pc en printer gehangen, en ergens drivers vandaan geplukt die lijken te werken (chinees ding, bijgevoegde cd met drivers is leeg :?).

Usb ding geeft COM4 als poort op in apparaatbeheer, dus printer ook op die poort gezet.

De instellingen zoals ze met de dipswitches achterop de printer staan overgenomen in de poortinstellingen.

Gebruikte drivers voor de printer zijn die van Seagull, versie 7.2 uit mijn hoofd. (nieuwste)

Alleen hier houdt het op, ik krijg niks uit de printer, de self-tests via de printer werken wel allemaal.

Waar zou ik nog meer kunnen kijken/zoeken om de boel aan de praat te krijgen?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:22
Hoogstwaarschijnlijk is je probleem die usb-serial converter. Met die dingen heb ik al zoveel problemen mee gehad.

Om eea uit te sluiten zou ik eerst eens gaan testen met een pc die wel een normale com poort heeft. Grote kans dat dat gewoon werkt. Als je toch perse een usb-serial converter wil gebruiken zou ik een paar andere proberen. En dan als het even kan met andere chipsets erin.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• KeRsTmAnNeKe
Geloof best dat die dingen van chinese makelij niet altijd even goed werken, maar de enige dingen die ik nu heb zijn die pc, converter en printer. Heb helaas geen andere converters of kabels bij de hand en die dingen zijn helaas ook niet op iedere straathoek te koop.

Bedacht me net dat de printer die ernaast staat ook een (9p) seriele aansluiting heeft... kabel eraan gehangen en die print gewoon...

[ Voor 20% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 22-11-2010 14:56 ]

• KeRsTmAnNeKe
Uiteindelijk een 'echte' kabel gehaald, db9 naar db25 en op de seriele poort aangesloten... en nog steeds niks.

Heb ondertussen van iemand anders begrepen die ervaring had met dit soort printers dat er een stuk of 4 mogelijke pinlayouts zijn, dus maar een stel losse stekkertjes regelen en zelf maar wat solderen.

edit:
Gefixed, had nog een 9p stekkertje liggen en vond ergens nog een printkabel, wat bakken en braden, proberen juiste pinlayout en bijbehorende kleuren te vinden en het werkt. Uitlezen van de printer doet hij niet, printen wel en dat is voldoende.

[ Voor 28% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 29-11-2010 18:06 ]