Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ben sinds afgelopen weekend de eigenaar van een Samsung Galaxy Tab P1000. Wat ik wil weten is het volgende:

Kan ik bij mijn provider (Vodafone Business) een tweede SIM-kaart verkrijgen die ik in mijn 'gewone' Nokia telefoon kan stoppen zodat ik hier op gebeld kan worden en in mijn Samsung Tab mijn huidige SIM-kaart laten zitten zodat ik hiermee 3G/HSDPA verbinding heb?

Indien ja, hoe werkt het dan als ik gebeld wordt? Gaan beide toestellen dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
sanderheijnennl schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:30:
Ben sinds afgelopen weekend de eigenaar van een Samsung Galaxy Tab P1000. Wat ik wil weten is het volgende:

Kan ik bij mijn provider (Vodafone Business) een tweede SIM-kaart verkrijgen die ik in mijn 'gewone' Nokia telefoon kan stoppen zodat ik hier op gebeld kan worden en in mijn Samsung Tab mijn huidige SIM-kaart laten zitten zodat ik hiermee 3G/HSDPA verbinding heb?

Indien ja, hoe werkt het dan als ik gebeld wordt? Gaan beide toestellen dan over?
Je kan bij Vodafone gewoon een duo simkaart kopen ;)

Ik gebruik al jaren een duo-sim van KPN en T-mob in mijn toestellen.
Die kaart werkt net zoals je normale simkaart. (het is gewoon een kopie)
Maar...
Je kan maar 1 kaart tegelijk in gebruik hebben.
Als je ze allebei "aan" hebt staan krijg je problemen met inkomend verkeer omdat dat maar naar 1 kaart kan (de 2de kaart is een exacte kopie, dus welke kaart moet het inkomend verkeer ontvangen??)
Gevolg: je inkomend verkeer komt niet aan of in het beste geval op de kaart in het toestel dat je als eerst hebt aangezet.
Uitgaande gesprekken heb ik geen probleem mee gehad; Wel met sms/mms. I-net ging niet op het toestel dat als 2de was aangezet.

Ik heb geen Vodafone duo simkaart maar ik denk dat het niet anders zal zijn als bij KPN en T-mob.