Grote SQL op SSD veel writes wat is verstandig

Pagina: 1
Acties:

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 15:25

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

Topicstarter
Beste heren en dames,

Hebben op dit moment een vrij grote SQL database draaien(ong 70GB groot) Deze staat nu op een oude opteron server met 15k scsi schijven erin.
NU overwegen we om de server te vervangen en hierbij kwam het verhaal van SSD ter sprake. Het zou natuurlijk een behoorlijke snelheidswinst opleveren om hier een SSD in te plaatsen.

Nu is het zo dat in deze database dagelijks een 800 records over 3 tabellen worden toegevoegd en daarnaast zo een 2000 velden voor deze 8000 records worden bijgewerkt. Dus dat is vrij veel denken wij ??

Nu lees ik overal dat er een maximum is van writes (ong 10000) per ?block meen ik.
Alleen geen idee (te weinig kennis) welke verhouding ik nu moet zien tussen de writes die de database maakt en die writes die een SSD zou maken ?

Is er een wijze dat we vooraf kunnen meten (dus in de huidige situatie) hoeveel writes we nu hebben en dus kunnen vast stellen of het verstandig is om met een SSD in zee te gaan of dat het beter is om op een fysieke schijf te blijven ?

ALvast bedankt voor de input

Thx

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-02 14:10
Als je zo een grote database op SSD wil zetten, doe je er goed aan om te kijken naar SLC SSD's, deze hebben een veel groter aantal maximum writes waardoor je probleem minder erg is dan je oorspronkelijk denkt. Zorg dat je ook een degelijke controller er voor hebt hangen en deze kan ook al wat verlichten door cache te gebruiken.

• janvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 15:25

janvk

No OnE LiVeS 4-Ever

Topicstarter
Ok dat had ik ook al begrepen, alleen zou ik nu eens willen meten wat er dagelijks aan writes gebeurt en zien en dan ook eens goed begrijpen hoe de verhouding writes van een SLQ DB zich verhoud tot diskwrites ?

Maar thx voor de input