Welke Accellero voor Asus HD5870 (EAH5870/2DIS/1GD5/V2)

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Omdat de site van Arctic hierover niet specifiek was, en topics op verschillende fora mijn vraag niet beantwoordden, stel ik mijn vraag nog eens op Tweakers. Ik krijg binnenkort een Asus 5870 binnen, dit is een voltage tweak model met custom PCB. Omdat ik in de reviews las dat 'ie nogal lawaaiig is onder load en ik bovendien wel een beetje wil overclocken zonder het idee te krijgen een haardroger onder m'n bureau te hebben liggen, wou ik die voorzien van een Arctic Cooling Accellero koeler. Nu zijn daarvan 2 modellen op de markt:

De Accellero 5870 Extreme
De Accellero 5870 Extreme PLUS

De onvermijdelijke vraag is dan natuurlijk: welke van deze 2 gaat op mijn kaart passen? En mochten ze nou allebei passen, is er dan nog een wezenlijk prestatieverschil tussen de twee?

[ Voor 4% gewijzigd door Singular1ty op 22-11-2010 02:11 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Beide gaan op je kaart passen natuurlijk, staat er toch bij op welke kaarten ze passen? :S ... En nee er is geen prestatie verschil (onderaan de pagina ff kijken? ;))

www.maartendeboer.net

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Het gaat om een kaart met non-reference PCB he, onderaan de pagina staat dat 'ie geschikt is voor de 5870. Maar dat helpt mij zoveel als me te vertellen dat m'n auto in elk geval 4 wielen heeft. Joh...

Ik moet weten welke van de twee op dat specifieke model Asus 5870 past.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Singular1ty schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:03:
Het gaat om een kaart met non-reference PCB he, onderaan de pagina staat dat 'ie geschikt is voor de 5870. Maar dat helpt mij zoveel als me te vertellen dat m'n auto in elk geval 4 wielen heeft. Joh...

Ik moet weten welke van de twee op dat specifieke model Asus 5870 past.
De Extreme 5870. Deze heeft namelijk een uitsparing voor de DVI poorten die de Plus niet heeft ;)

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Weet je het zeker? Voorzover ik kan zien heeft die 5870 z'n DVI slots alleen onder zitten. Zie hier.

Het verschil tussen de twee koelers zit 'm volgens mij in de plaatsing van het contactpunt voor de core. Die van de plus lijkt dichter bij de poorten te zitten dan die van de gewone.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:17

D4NG3R

kiwi

:)

De + variant kan op meer GPU's en heeft welgeteld 1 fin meer (En een groot aantal van de fins is groter) en hij heeft betere koelpasta meegeleverd.

De Plus variant is dus marginaal sneller. Of jij het prijsverschil wat waard vind is aan jouw ;) .

Edit: Voor een Custom PCB kan je denk ik het beste even een mailtje sturen naar Arctic Cooling, of eventueel Asus. Bij asus kan je vragen of de gaten voor de koeler op dezelfde plek zitten. Zo ja: Dan kan het, Zo nee: Arctic Cooling mailen om te vragen of 1 van de 2 compatible is met het Asus PCB.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 22-11-2010 17:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Bedankt. Ik zal Arctic wel even een mailtje sturen.

• G3lderland
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-03-2021

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Singular1ty schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:24:
Weet je het zeker? Voorzover ik kan zien heeft die 5870 z'n DVI slots alleen onder zitten. Zie hier.

Het verschil tussen de twee koelers zit 'm volgens mij in de plaatsing van het contactpunt voor de core. Die van de plus lijkt dichter bij de poorten te zitten dan die van de gewone.
Oooh, non-reference PCB'tje :) Nou, in dat geval maak het zeker niet uit welke je koopt en zou ik inderdaad gewoon voor die Plus gaan ;)

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Die is nog goedkoper ook, ga ik doen. Weet iemand nog een oplossing om de VRMs wat koeler te houden? Thermalright VRM koelers gaan niet passen ivbm Scythe Mugen, en volgens de review van Tweakers kan het VRM koelblok v/d Accelero nog wel wat beter. Misschien kan iemand met de skills van alu of koper een fullcover blokje in elkaar sleutelen voor luchtkoeling, zou best koning zijn om te hebben.
Pagina: 1