Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2003] Werkt niet en kan het niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb afgelopen week mijn pc opnieuw geinstalleerd met Windows 7. Vandaag wilde ik Outlook 2003 terug zetten en heb daarbij back-ups gebruikt. Om een of andere reden ging het mis en nu start Outlook niet meer op. Outlook verwijderen helpt niks, als ik hem daarna weer installeer blijft hij fouten geven en om pst bestanden vragen. Ik heb ook via het configuratiescherm mijn email account verwijdert, maar dat levert ook niks op. Ik wil Outlook nu dus 100% verwijderen, echt tot in het register, zodat ik het opnieuw kan installeren.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Tussendoor is het 1 keer gelukt om het kort werkend te krijgen waarbij hij alle mails ging binnenhalen van de server, en ze daarbij van de server verwijdert heeft. Ik heb hier 'op dat moment' niet aangedacht en daarna dus mijn persoonlijke mappen verwijdert om Outlook schoon te krijgen. Nu ben ik dus ook nog eens een tiental emails kwijt die ik nog niet gelezen had, waaronder een potentiele klant (wel gelezen, maar nog niet op gereageerd). Mocht mijn vraag dus simpel te Googlen zijn, geef dan aub een linkje ipv commentaar en een slotje, want ik ben al behoorlijk depressief nu... Ik hoop dat mijn host iets voor me kan betekenen, maar vrees dat ik alles van de server kwijt ben, en die ongelezen mails dus niet meer terugkrijg.

Alvast bedankt voor jullie begrip en hulp.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik neem aan dat je de pre-reinstall backup van de pst nog hebt. Bewaar die nog even gooed, voor het geval recovery niet gaat werken.

Hoe heb je Persoonlijke mappen verwijderd: heb je de pst verwijderd, of heb je binnen de pst mails/mappen geleegd?

Als dat eerste en je hebt nog weinig tot niets geschreven op de harde schijf: zet de PC hard uit (stekker, niet Start-afsluiten) en ga data recovery proberen. Dat doe je natuurlijk met een bootable CD/DVD/USB en niet door Windows te starten want dan schrijf je op de harde schijf. Die HDD vanaf nu tot je het terug hebt gekopieerd (naar USB- of netwerkschijf) puur read-only benaderen. En voortaan bij troubleshooten niet verwijderen maar verplaatsen/hernoemen.

Als dat tweede: mails zijn waarschijnlijk niet weg. Probeer een PST recovery tool. Ook daar geldt natuurlijk: gebruik een kopie van het bestand. Nooit het origineel.

Beide kosten misschien wat geld, maar dat heb je er met 1 nieuwe klant al uit.

Volledig Office verwijderen (nogmaals: backup backup backup, een volledig image maken is geen overkill): [google=office complete uninstall] => http://office.microsoft.c...l-wizard-HA001140177.aspx :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Welke manier van restoren heb je gebruikt?

Ipv je account opnieuw aan te maken moet je je mail profiel opnieuw aanmaken. Daarna kan je je originele pst-bestand openen in Outlook via; Bestand-> Openen-> Outlook gegevensbestand...

Let erop dat je bij je restore geen bestaande pst-bestanden overschrijft.

Zie ook;
http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

Mocht je Outlook dan nog steeds niet kunnen openen zie dan;
http://www.howto-outlook.com/faq/outlookdoesntstart.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Edit: onderaan al een update.
F_J_K schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:27:
Volledig Office verwijderen (nogmaals: backup backup backup, een volledig image maken is geen overkill): [google=office complete uninstall] => http://office.microsoft.c...l-wizard-HA001140177.aspx :)
Zelfs na herhadelijk zoeken op "office/outlook 2003 complete delete", en varianten daarop, heb ik die tool niet gevonden. Bedankt voor de link dus, hij is nu bezig! Ik zag dat er ook fonts verwijdert worden, dus dit lijkt inderdaad de oplossing voor dat probleem. Ook al merk ik nu dat hij is vastgelopen :(

Mbt de mail ná mijn backup valt er niks te restoren: ik heb de pst verwijdert door SHIFT + DEL te gebruiken en ondertussen de pc al een keer opnieuw opgestart.

Ik was gister nogal "verslagen" door Outlook, vandaar dat ik het berichtje snel getypt heb en dus wat info vergeten ben. Het lange verhaal is:
- Woensdag 17-11 alles wat ik wilde bewaren handmatig gebackupped op mijn externe HDD.
- Vervolgens ook nog eens een export gemaakt vanuit Outlook.
- Gisteren Outlook (en Office) opnieuw geinstalleerd, en voordat ik Outlook gestart had eerst alles teruggezet (fout).
- Daarna Outlook gestart en moest ik een email adres instellen.
- Dat dus gedaan en daarna Outlook1.pst verwijdert, omdat ik dacht dat ik Outlook.pst (de teruggezette backup dus) daarna zou kunnen selecteren. Dat ging dus niet en dit was de eerste keer dat het mis ging.
- Toen ben ik begonnen aan een lange strijd met verwijderen, herinstallatie, verwijderen, herinstallatie, etc. etc.
- Vele foutmeldingen later de strijd opgegeven en toen schoot mij te binnen dat hij waarschijnlijk alle mail van de mailserver getrokken heeft toen hij het 1 keer wel deed.
- Dus snel ingelogd op de webmail en ja hoor, alles kwijt.
- Berichtje op GoT.

Gister ook meteen mijn host gemaild, maar nog geen antwoord. In het ergste geval kan ik in ieder geval nog de mail log bekijken om het email adres van die nieuwe klant te achterhalen, en ik weet ongeveer nog wat er in de mail stond.
Roady81 schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:29:
Welke manier van restoren heb je gebruikt?

Ipv je account opnieuw aan te maken moet je je mail profiel opnieuw aanmaken. Daarna kan je je originele pst-bestand openen in Outlook via; Bestand-> Openen-> Outlook gegevensbestand...

Let erop dat je bij je restore geen bestaande pst-bestanden overschrijft.

Zie ook;
http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

Mocht je Outlook dan nog steeds niet kunnen openen zie dan;
http://www.howto-outlook.com/faq/outlookdoesntstart.htm
Ik zie dus dat ik het helemaal verkeerd heb aangepakt |:( Waarom werken computers niet zoals wij willen en logsich vinden? :X

Update:
De Office Resource Kit heb ik aan de praat gekregen door hem als Administrator uit te voeren en die heeft dus alles opgeschoond van mijn pc.

Vervolgens heeft mijn host toch alle mail terug gezet, als uitzondering want normaal doen ze dat nooit! Alleen de mail van het weekend was niet gelukt, maar ze hebben voor mij de mail adressen opgezocht en ik heb het mail adres van die nieuwe klant weer terug.

Nu dus aan de slag met de links van Roady81 om het nu wél goed te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door WingsOfFury op 22-11-2010 22:35 ]