Win7:Lokale data kwijt na verwijderen uit domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-08 16:30
Ik heb gelukkig wel een backup van de belangrijkste gegevens alleen niet van de meeste recente, oa een deel van mijn outlook mail, tm eind october. Ik gebruik overigens geen exchange server meer, alleen nog hotmail en gmail.

Ik (als ammateur) heb mijn Win 7 laptop bewust uit een domein gehaald Computer->Systeem eigenschappen..etc...

Vervolgens kan ik nu alleen nog inloggen met een tijdelijk profiel en zijn alle bij dit oorspronkelijke account behorende data verdwenen.

Is deze data nog ergens terug te halen?

Ik wil uiteindelijk al mijn data naar een veel eenvoudiger NASje overbrengen en ben daar bijna mee klaar, al had ik hier even niet op gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 22:51
Als je laptop uit het domein is gehaald kun je alleen nog inloggen met lokale gebruikers. Wat je met een tijdelijk profiel bedoelt is me niet helemaal duidelijk, een zwervend profiel is iets van een domeingebruiker (en Server 2003, in 2008 wordt meestal Folder Redirection gebruikt).

De data van je domeinprofielen staat in C:\Users\(username), en anders (bij roaming profiles of Folder Redirections) op de server (in dat geval kun je in de betreffende Group Policy of in dsa.msc zien waar dat dan zou moeten staan).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Inmiddeld is de laptop weer 'stabiel' de data vindt ik echter nergens terug niet op de server, daar is de data met account verdwenen, maar wat ik nu niet begrijp is dat wanneer ik in de c:\ root ga staan, daar alle mappen selecteer ik aan 16.5GB gebruikte ruimte kom, terwijl wanneer ik de eigenschappen van de C: disk op vraag, er daadwerkelijk 192GB aan data ruimte in beslag genomen wordt.

Je zou bijna zeggen dat de data er nog staat, maar voor mij niet toegankelijk (meer) is....

Kan ik dit nog ergens achterhalen of weggooien, anders dan format c?

Ik heb inmiddels een backup van eind oktober op mijn NAS gezet, dus tot die datum heb ik alles nog, dus het probleem is beperkt gebleven.

Het betreft WIn7 Ultimate, die voorheen aan SBS6 in een domein(tje) heeft gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Show hidden files & folders, en 'do not hide protected operating system files' oid :)

Er staan geen mappen met bekende namen in C:\Users?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Je hebt me wel wat verder geholpen. Er wordt inderdaad meer data geraporteerd, maar er zit nog steeds een enorm verschil in, 35.8 versus 206GB.

Wanneer ik nu op de lapotop naar gebruikers\gebruiker ga, staan daar alle gebruikelijke mappen, maar... deze zijn meest niet toegankelijk. De map gebruiker\appdata\roaming\belastingdienst is wel toegankelijk. Dit geld niet voor de belangrijkere mappen zoals\gebruiker\Mijn Documenten, ook niet wanneer ik als admin mezelf de rechten toe eigen of mezelf eigenaar maak. Ik blijf de melding toegang geweigerd krijgen.

Ik krijg het gevoel dat de data niet netjes van het domein ontkoppeld is.

Na het ontkoppelen, wilde Win7 updates uitvoeren, die bij herhaling mislukten, totdat ik ze 1 voor 1 heb door gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat heeft niks met het ontkoppelen te maken, dat zijn gewoon de NTFS-rechten, profielen zijn immers privé :)

Even uit mijn hoofd: Take ownership op een map, geef jezelf full control, take nog een keer ownership, nu met 'change all subfolders and files'. Als ik het goed heb kun je dan alles aan.

Let wel dat je hiermee de opgezette structuur sloopt, doe dit dus vooral ook niet buiten C:\Users!

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Inmiddels kan ik bij alle mappen behalve...Mijn Documenten...

Ik krijg daar de melding die begint met "Locatie niet beschikbaar" C:\users\...\Mijn Documenten" verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. etc....

Hij verwacht hier kennelijk een verbinding met de server die er niet meer is, want we zitten immers niet meer in het domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
RedGolf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:34:
Inmiddels kan ik bij alle mappen behalve...Mijn Documenten...

Ik krijg daar de melding die begint met "Locatie niet beschikbaar" C:\users\...\Mijn Documenten" verwijst naar een locatie die niet toegankelijk is. etc....

Hij verwacht hier kennelijk een verbinding met de server die er niet meer is, want we zitten immers niet meer in het domein.
Er zijn 2 Mijn Documenten folders als het goed is (bij mij 2x My Documents). Eentje is toegankelijk, de ander niet.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RedGolf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:34:

Als je de Documentenmap hebt laten omleiden naar een profielserver staat het daar nog, tenzij iemand zo onhandig is geweest om die gegevens direct te deleten natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Ik zal er straks er weer eens in duiken, maar het delen/omleiden stond uit voor dat de laptop uit het domein ging. De data was lokaal aanwezig, ik kon er immers bij zonder dat de laptop aan het netwerk hing.

Ergens wordt er nog ca 170GB aan data geclaimd op de laptop, deze vindt ik niet terug in mappen, maar wel wanneer ik de diskspace opvraag, er is veel te weinig ruimte beschikbaar, tenzij de data er toch nog opstaat, maar dan is deze voor mij momenteel niet toegankelijk.

Een paar weken terug heb ik het omleiden naar de profielserver uit gezet, daar een kopie van gemaakt (staat nu op de NAS) en hem inderdaad van de server verwijderd omdat hij inmiddels niet meer actueel was 8)7

Mijn belangrijkste probleem is nu, het weer vrij maken van de diskruimte, die nu ergens nog geclaimd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Inmiddels is de schijfcomtrole al ruim een uur bezig en heeft EA-Set fouten gevonden...

Stap 4/5 en 14 procent gereed....
Pagina: 1