Goede/stille koeler, maar zonder backplate.

Pagina: 1
Acties:

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Moederbord: M4A88T-M/USB3 (AM3)
Processor: AMD Phenom II X6 1055T

Op dit moment zit er de stock cooler van AMD op me processor, als die enigsinds gebruikt wordt begint het ding straaljagergeluiden te maken. Met een prime 95 stress test denk je helemaal dat hij gaat opstijgen. Ik ben dus op zoek naar een betere en vooral stillere.

Ik wil alleen niet het gedoe hebben van een backplate (heb geen zin om alles er uit te moeten halen).

Nou heb ik al een tijd lopen zoeken maar om een goede te vinden zonder backplate is erg lastig. "Scythe Samurai ZZ" is ongeveer net zo klein als de stock cooler en moet dan waarschijnlijk ook veel rpms maken om het cool te houden. Cooler Master Hyper TX3 scoorde bij de reviews behoorlijk slecht op geluidsniveau max (nou weet ik niet of die op max hoeft te draaien).

Weet iemand een goede cooler die ik misschien over het hoofd zie ?

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

gooi andere fans op je TX-3, zoals noctua of noiseblocker.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:08

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

De Cooler Master Vortex Plus misschien iets? Deze heeft een 92mm fan met een geluidsniveau van 17 dB(A) - 35 dB(A) en toch een flinke luchtverplaatsing ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Ventieldopje op 22-11-2010 10:21 ]

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Op internet zag ik een plaatje van de achterkant van je moederbord, daar zat al een backplate op. Kun je niet gewoon een koeler zoeken waarbij je hooguit het zwarte vierkante frame rondom de processor eraf hoeft te halen en je eigen backplate laat zitten? (Of alleen de schroefjes van dat frame even los en de koeler daarop weer vast).

Bij mijn Noctua NH-C12P in combinatie met mijn socket 939-moederbord kon dat in ieder geval ook. En de wat ouderwetsere Zalman koelers uit de CNPS-7000 familie ook al vind ik die persoonlijk niet stil genoeg.

Verwijderd

Misschien is de Revoltec Pipe Tower Pro iets voor je.

Heb je trouwens al in je kast gekeken of je wel alles eruit moet halen om een backplate te installeren? Bij mijn kast is het bijvoorbeeld gewoon mogelijk zonder het moederbord zelfs maar los te hoeven schroeven. Als dat zo is hoef je je niet zo te beperken in keuzes ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 05:58 ]