Waar laat Linux die Lilo ?

Pagina: 1
Acties:

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:44
Even een paar vraagjes van een Linux-newbie die de antwoorden niet zo snel in de search kon vinden.

Ik heb 2 hdu's waarvan 1 de primaire partitie bevat en W2k draait, de tweede hdu wil ik nu gaan gebruiken om Linux op te proberen (Suse 7.zoveel, niet gaan vertellen nou dat ik dat niet zou moeten doen om wat voor reden dan ook want ik doe het lekker toch wel :P ).

Wordt bij de installatie van Suse die Lilo geinstalleerd en zo ja waar laat ie die dan, op de primaire W2k schijf, op de secundaire schijf, in de MBR ? Of moet je hiervoor een aparte primaire dospartitie voor aanmaken en vervolgens de rest van de OS'en op andere partities installeren.

PSN: mug_8pm

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

kan je instellen, in de MBR of aan het begin van een partitie.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 10:54
Default MBR primaire schij, dan overwrite ie de NT/2000 bootloader...

Ikzelf gebruik de NT bootloader om linux te booten, wil je weten hoe dat moet, vraag het me dan ff (is behoorlijk wat tikwerk)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Bij de installatie kan je kiezen:

-of in de MBR de NT/2000 bootloader wordt overscreven

-of op een floppy (zou ik wel doen omdat als het fout gaat je altijd nog naar windhoos kan door de floppy eruit te halen.)

-of op de linux partitie (die moet je dus aanspreken met je NT/2000 bootloader)

Er is trouwens maar 1 SuSE 7.zoveel namelijk 7.1 en daar hoef je je echt niet voor te schamen (vooral niet als newbie).

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:44
Mkay, maar mijn Microsoft-denkwijze zegt dan dat zodra je een partitie aan kan wijzen voor de installatie van een OS je niet perse de primaire partitie hoeft te pakken maar het gewoon op bijvoorbeeld je F schijf kan stoppen.

Ik heb dus netjes op mijn secundaire hdu 3 partities aangemaakt en de laatste partitie ongemoeid gelaten (lees : niet geformatteerd in W2k :P ), vervolgens wilde ik gaan installeren maar daar begon Suse gelijk al te sputteren dat het hele zaakje niet bootable zou (kunnen ??) zijn. :?

Ik heb dus gelijk maar de installatie afgebroken en moet nog een image maken van mijn W2k voordat ik verder ga (ik heb W2k net lekker lopen en dat wil ik natuurlijk niet om zeep helpen).

Moet ik dan Suse perse op de eerste partitie van mijn secundaire hdu hebben draaien of was het alleen maar een loze waarschuwing van de installatie en kan het gewoon op de laatste partitie ?

PSN: mug_8pm