[Win7] SFC /scannow

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al 2 dagen last van bsod.
Daarom typ ik ook snel, voordatik weer een bsod krijg.

Mijn vraag was.
Kan het zijn dat bestanden beschadigd zijn na een nieuwe windows installatie?

Ik heb in run, cmd de commando:
sfc /scannow
gedaan, en dan krijg ik te zien:
er zijn veschadigde bestanden gevonden maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld

Maar ik heb al twee keer m'n schijf geformateerd en opnieuw windows 7 geinstalleerd.

Deze windows heeft het altijd gedaan, maar nu doet hij raar.

Ik wil weten of het nou software of hardware is dat fout is.

M'n videokaart, geheugen en dvd drive zijn het niet, want die heb ik er allemaal uitgehaald (ander geheugen geprobeerd etc)

Weet iemand hoe ik die bestanden kan herstellen en of het ook kan kloppen dat bestanden beschadigd kunnen zijn na een clean installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Probeer eerst eens de BSOD te vangen en van daaruit te gaan werken. Het lijkt erop dat je HDD defect is namelijk. Controleer die dus eens.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Hero Of Time schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:41:
Probeer eerst eens de BSOD te vangen en van daaruit te gaan werken. Het lijkt erop dat je HDD defect is namelijk. Controleer die dus eens.
misschien zou je de BSOD guide eens moeten lezen. en een paar bsod files debuggen. kijken of er een patroon in zit.

Windows Crash/Memory dumps FAQ

en dan heb je nog bluescreenview. maar begin maar eerst met de eerste.

[ Voor 14% gewijzigd door Proxx op 22-11-2010 09:05 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Als je al meerdere malen W7 opnieuw hebt geinstalleerd lijkt het mij dat de BSOD's een driver/hardware issue is, dus eerst eens de oorzaak van de BSOD zien te vinden :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Assumption is the mother of all fuckups...

Ik raad je aan om niet op een gevoel uit te gaan bij het zomaar uitvoeren van een scan. Het kán ook iets anders zijn. Als jij claimt dat de BSOD een re-install overleeft, dan zal het waarschijnlijk niet je software zijn, en dan heeft een software oplossing geen zin (tenzij je vlak ná je re-install de reden van de BSOD weer installeert).

Meten is weten!

Check je BSOD, meet je hardware (IPV het zomaar vervangen), en vervang pas als je systematisch kan gaan testen.

En verder: wees bij het maken van dit soort topics specifiek: het enige wat ik van je PC weet is dat je er een "schijf" in hebt zitten die je af en toe formatteerd en een videokaart, geheugen (zal wel een USB stick zijn) en een DVD drive hebt. Voor al wat ik weet installeer jij Windows op een DVD-RW. Dat is ook een schijf, en dat verklaart waarom je die DVD speler hebt lopen amputeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga eens je hardeschijf scannen, grote kans dat die de boosdoener is. En dan gewoon met een bootable CD.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Proxx schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:04:
[...]

misschien zou je de BSOD guide eens moeten lezen. en een paar bsod files debuggen. kijken of er een patroon in zit.

Windows Crash/Memory dumps FAQ

en dan heb je nog bluescreenview. maar begin maar eerst met de eerste.
Waarom quote je mij? Je antwoord is naar de TS gericht, niet maar mij. Ik heb geen problemen (leve Linux :+).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met m'n geheugen bedoelde ik m'n RAM geheugen (3 GIG) geen usb stick.

Het vreemde is dat de meldingen elke keer anders zijn.

Ik heb meldingen gehad met:

driver_irql_not_less_or_equal

Page_fault_in_nonpaged_area

ndis.sys - address FFFFF8800158A531 base at FFFFF88001502000

*** STOP: 0x0000001E (0x0000000000000000 ,, etc etc etc
En zo zijn er verschillende cijfer/letter combinaties geweest.

Ik zal jullie tips even uittesten, bedankt!

@ Tsurany:
Ik heb m'n harde schijf gescand, met een tool van de fabrikant van m'n harde schijf, ik snap niet veel van het programma, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
Weet jij misschien een goed programma dat ik kan gebruiken om m'n schijf te scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Hero Of Time schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:13:
[...]

Waarom quote je mij? Je antwoord is naar de TS gericht, niet maar mij. Ik heb geen problemen (leve Linux :+).
my bad :X
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:27:
Met m'n geheugen bedoelde ik m'n RAM geheugen (3 GIG) geen usb stick.

Het vreemde is dat de meldingen elke keer anders zijn.

Ik heb meldingen gehad met:

driver_irql_not_less_or_equal

Page_fault_in_nonpaged_area

ndis.sys - address FFFFF8800158A531 base at FFFFF88001502000

*** STOP: 0x0000001E (0x0000000000000000 ,, etc etc etc
En zo zijn er verschillende cijfer/letter combinaties geweest.

Ik zal jullie tips even uittesten, bedankt!

@ Tsurany:
Ik heb m'n harde schijf gescand, met een tool van de fabrikant van m'n harde schijf, ik snap niet veel van het programma, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
Weet jij misschien een goed programma dat ik kan gebruiken om m'n schijf te scannen?
probeer de S.M.A.R.T status uit te lezen en een keer een memtest uit te voeren. het liefste via een bootcd

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een programma gebruikt voor de SMART status, die geeft aan dat m'n harde schijf nog in goede staat is (leuk trouwens dat je kan zien hoeveel uur dat ding al meegaat).
Heb ook nog een andere harde schijf erin gezet, windows weer geinstalleerd en gedaan wat ik altijd doe, nog even gegamed en de volgende dag (even geleden dus) kreeg ik 3x achter elkaar een BSOD.

Allemaal het bericht over de driver_irql_not_less_or_equal en ndis.sys.
Allebei heeft het met het netwerk te maken volgens mij.

Ik heb al eerder problemen gehad met m'n (onboard) netwerkkaart. Als ik de nieuwere drivers installeerde kreeg ik alleen maar meer problemen.

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd voor de netwerkkaart (Realtek RTL8168C/8111C), maar dan heb ik gewoon helemaal geen netwerk en staat er ook dat er geen kabel in zit. Ik heb m'n pc op twee verschillende aansluitingen geprobeerd.
Ik verwijder de driver weer en ik heb weer netwerk, heel vreemd.

Na een tijdje kreeg ik dus die BSOD's, en het advies wat ik op het internet vind is vooral de laatste drivers gebruiken. Ik heb nu dus de drivers van windows update geinstalleerd (die ik eerder altijd oversloeg, vanwege het instabiele netwerk daardoor) en nu maar even uitproberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:09 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik blijf erbij dat dit klinkt als een geheugenprobleem, wat zijn je geheugen settings en wat zijn je geheugen specs? Je hebt nog steeds géén informatie over dit whatsoever gegeven!

1. Zet je geheugen en moederbord naar 100% basis en veilige instellingen. Geheugen 1 op 1 met FSB, en losse, veilige timings en géén overdreven voltages.
2. Ga eens memtest86 voor een paar uur laten draaien.

Het komt er op neer dat je steeds maar een aanname doet, en zonder die aanname te testen (overigens: aannames die vrij onlogisch zijn: slechte netwerkkaart drivers crashen hooguit de driver). Als je écht twijfelt over je netwerkkaart, zet hem dan uit in de BIOS en probeer het eens met een andere NIC. En als dit het is, vraag RMA.
Pagina: 1