Hulp gevraagd met upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views

• jerry1985
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-02 12:33
Goeie avond,

Heden draai ik op een een AMD 965 4x 3,4 GHZ met een 5570 asus kaart die vervangen wordt door een 6850.
nou heb ik op moment een 4GB aan geheugen van het merk elixir 1600MHZ dual channel.
moederboard is een asus M4A78LT-M
verder draai ik op een 1 tb schijf die ook 2 broertjes krijg in de vorm van raid 0

nou ben ik bang dat mijn geheugen mijn bottle neck gaat worden en wil het dus op gaan schroeven naar 8GB.
kan ik van een ander merk mijn geheugen op waarderen? (kan niet meer een retailer vinden die elixir levert)

ik heb mijn pci-e slot opgefokt met zo'n 15%
en mijn hypertrading van 2000 naar 2200 gebracht.
verder heb ik niks (nog) veranderd aan de proccesor zelf.

heeft iemand een idee voor te tunen en het geheugen en de schijfjes 8)7 .

jullie hulp wordt zeer gewaarderd _/-\o_

gr jerry

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Je geheugen wordt je bottleneck niet, je cpu ook niet, waarschijnlijk zou ik, bij zo'n pc, allang een steviger moederbord gekocht hebben. Zet je schijfjes in raid met een echte raidkaart en geheugen tunen kan je met de meeste moederborden. Dan zal je nergens last van hebben, meer geheugen wordt enkel bruikbaar bij 64-bits OS. Als je de moeite had genomen de BBG door te nemen, was het makkelijker voor je geweest.

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
daantjer94 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:39:
Je geheugen wordt je bottleneck niet, je cpu ook niet, waarschijnlijk zou ik, bij zo'n pc, allang een steviger moederbord gekocht hebben.
Een ander moederbord heeft alleen zin als ts bij het overklokken tegen een beperking van z'n huidige bord aanloopt, anders heeft een ander bord totaal geen zin. De pc zal er niks sneller van worden aangezien z'n videokaart al een volledige PCI-e 2.0 16x krijgt en de geheugencontroller in de cpu zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Nielson op 22-11-2010 08:47 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met je PCI-e slot opfokken moet je erg mee op passen omdat er wel meer dingen aan die bus hangen dan alleen je videokaart, de standaard frequentie is 100MHz dacht ik, gewoon lekker op laten staan ;)

En het is niet zo dat als je meer geheugen hebt je pc ook magisch sneller wordt alleen dat je meer kan doen zonder snelheids verlies .. heb zelf 4GB maar heb echt niet de nijging om te gaan upgraden omdat ik nooit aan de 4GB kom persoonlijk ... nou weet ik niet wat je doet met je pc natuurlijk ;)

Ik denk voor het overclocken dat je verkeerd zit hier, hier kunnen ze je beter helpen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/51

www.maartendeboer.net

• Chocola
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-02 10:28
Waarom wil je überhaupt sneller? Je hebt een prima CPU, GPU, geheugen... Alleen je mobo is niet je van het maar so what?

Als je echt veel sneller wil kan je beter in een SSD investeren ofzo. Al die andere minieme verschillen hebben amper effect.

• jerry1985
daantjer94 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:39:
Je geheugen wordt je bottleneck niet, je cpu ook niet, waarschijnlijk zou ik, bij zo'n pc, allang een steviger moederbord gekocht hebben. Zet je schijfjes in raid met een echte raidkaart en geheugen tunen kan je met de meeste moederborden. Dan zal je nergens last van hebben, meer geheugen wordt enkel bruikbaar bij 64-bits OS. Als je de moeite had genomen de BBG door te nemen, was het makkelijker voor je geweest.
bedankt voor jullie reactie,

ik ben van die @#@#$@#$ xbox weer terug gestapt naar de pc en ben pas de laatste tijd er echt in gaan verdiepen en ben zo ook weer bij tweakers.net terecht gekomen. vandaar geen BBG gelezen eerst. heb vandaag 2 goede seagates gehaald van een 1TB voor raid 0. heb idd even zitten kijken en ga even geld op zij zetten voor ssd schijf alleen dan voor in een pci-e 1-1 slot. en daarna de 2 nieuw toegevoegde schijven van rais te halen en normaal te zetten.
en ik draai (helaas) op een Windows 7 64bit ultimate legitiem
Nielson schreef op maandag 22 november 2010 @ 00:25:
[...]
Een ander moederbord heeft alleen zin als ts bij het overklokken tegen een beperking van z'n huidige bord aanloopt, anders heeft een ander bord totaal geen zin. De pc zal er niks sneller van worden aangezien z'n videokaart al een volledige PCI-e 2.0 16x krijgt en de geheugencontroller in de cpu zit.
ik ben het volledig met je eens heb de V8 en 2 casefans van thermal take erin hangen aan de achterkant(120mm). dus ben ik niet echt bang voor over verhitting van moederboard.
Phas0r schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:56:
Met je PCI-e slot opfokken moet je erg mee op passen omdat er wel meer dingen aan die bus hangen dan alleen je videokaart, de standaard frequentie is 100MHz dacht ik, gewoon lekker op laten staan ;)

En het is niet zo dat als je meer geheugen hebt je pc ook magisch sneller wordt alleen dat je meer kan doen zonder snelheids verlies .. heb zelf 4GB maar heb echt niet de nijging om te gaan upgraden omdat ik nooit aan de 4GB kom persoonlijk ... nou weet ik niet wat je doet met je pc natuurlijk ;)

Ik denk voor het overclocken dat je verkeerd zit hier, hier kunnen ze je beter helpen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/51
tnx voor je reactie en zal idd het geheugen nog niet upgrade.
maaar ik ga wel in de gaten houden met een logger wat het doet.
tja gamen >:) maar met de huidige videokaart draai ik nu al mw2 op 60fps maar spellen als metro 2033 just cause 2 en gta4 crysis komt de 5570 gewoon te kort aangezien ik niet voor niks een iiiyama 24 inch led heb :P en dus alles op max wil draaien vandaar dat ik ook aan de geheugen bottleneck dacht

@chocola in de vorige quote's staan ook jouw antwoorden.

enige vraag die ik nog heb met mijn opstellen incl de 6870 amd readeon is dan 550 watt kort het is wel een voeding met een efficiëntie 92% genoeg. of wordt er aangeraden om hoger te zitten zoja wat raden jullie aan zodat ik veilig zit.

gr jerry

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

tip 1: Check je zin nog even voordat je naar de volgende gaat. Leestekens en spelvouten alom.

Over je voeding, over welk merk hebben we het hier? En welk type?
En wat betreft je OC vaardigheden, de PCI-E frequentie NOOIT opschroeven, tenzij je zeker weet wat je aan het doen bent. Ook niet in de bios op "auto" laten staan, want de kans is groot dat die met de FSB/vergelijkbare bus mee omhoog geclocked wordt.

GTA4 is een verschrikkelijk slechte port, die ENORM veel van je processor vreet, en stukken minder afhankelijk is van je gpu.

En ja, een 5570 komt bij de meeste van dat rijtje spellen te kort, als je alle eye candy aan wil hebben. Zoek eens wat benchmarks bij elkaar en vergelijk framerates hier en daar. Dan heb je in ieder geval een idee wat je zou kunnen verwachten aan framerates, bij hoge settings, een degelijke resolutie en soortgelijke videokaarten.

-_-

• jerry1985
7(8)7 sorry voor mijn iets wat beroerde schrijven ben een schrijf dislect :X

GTA4 red ik voluit alleen de vieuwing distance staat op 75, en shadows op medium:).

[ Voor 36% gewijzigd door jerry1985 op 22-11-2010 22:21 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:14

M2M

medicijnman

jerry1985 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:10:
7(8)7 sorry voor mijn iets wat beroerde schrijven ben een schrijf dislect :X

GTA4 red ik voluit alleen de vieuwing distance staat op 75, en shadows op medium:).
als je schrijfdislect bent, installeer dan het juiste woordenboek voor je browser. Het verbeterd de leesbaarheid enorm, waardoor je ook kwalitatief betere reply's krijgt.

-_-

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:57

BrammT

The one and only!

Leesbaarheid is op een forum als Tweakers.net, waar een hoog niveau is, belangrijk.:)

Wat is je budget?

Edit:

Zet als de brandweer je PCI-E slot weer terug naar 100%, joh! :O

[ Voor 26% gewijzigd door BrammT op 22-11-2010 23:37 ]

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

GTA4 is een verschrikkelijk slechte port, die ENORM veel van je processor vreet, en stukken minder afhankelijk is van je gpu.
Met een E8400@3.6Ghz en twee HD4850 draaide het als een speer, mede dankzei enkele performance tweaks die ik ergens gevonden had.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• jerry1985
Madrox schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 05:47:
Met een E8400@3.6Ghz en twee HD4850 draaide het als een speer, mede dankzei enkele performance tweaks die ik ergens gevonden had.
klopt idd wat je zegt met ---> 2 <--- kaarten idd GTA4 is erg afhankelijk van bronnen als geheugen.
BrammT schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:36:
Leesbaarheid is op een forum als Tweakers.net, waar een hoog niveau is, belangrijk.:)

Wat is je budget?

Edit:

Zet als de brandweer je PCI-E slot weer terug naar 100%, joh! :O
Heb inderdaad na de reactie van M2M de pci op de standaard waarde gezet (100).
naja me budget is eigenlijk zo ver dat het gewoon goed en soepel moet gaan lopen. hoef niet alles beste van neste maar moet wel goed functioneren, alleen heb ik niet idee om in een component ssd schijf te investeren. ik ben heb me oog meer op de draai schijfjes op moment . zuiver omdat ik liever als er over een half jaar/ jaar de ssd betaalbaar woorden voor op je PCIe 4x slot dat als primaire schijf zet. en dus daarna de normale schijven als opslag gebruik voor al me bestandjes.

ik heb gisteren avond de AMD 6870 besteld van asus moet morgen binnen komen. _/-\o_

als je ideeën heb waarvan je denkt daar zal jouw systeem van opschieten schroom je niet. O-)

even voor de duidelijk heid even er van uit gaande dat de kaart er al is morgen.

processor : AMD 965BE
koeler: Coolermaster V8
moederbord: asus M4A78LT-M (zit nou eigenlijk te kijken voor de Asus M4A89TD PRO/USB3)
geheugen: elixir 2x2GB DDR3-1600
videokaart: AMD 6870 1GB
voeding: 550watt weet dat ie 92% efficiëntie heeft merk en type weet ik niet en kan niet zo even de kast open schroeven koeler is door de zijkant geponst wat er uitermate gruwelijk uitziet met die V8 :+ .
schijf: 1 TB WD.

gr jerry

ps hoop dat het schrijfwerk nou wat beter is heb met best gedaan

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

jerry1985 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:37:
[...]
klopt idd wat je zegt met ---> 2 <--- kaarten idd GTA4 is erg afhankelijk van bronnen als geheugen.
1GB per kaart blijft 1GB, het word geen 2GB ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• jerry1985
Madrox schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:03:
[...]

1GB per kaart blijft 1GB, het word geen 2GB ;)
weet niet hoe bij jouw werkt maar als ik nu al me onboard (1GB) kaart mee laat draaien ziet GTA4 toch echt dat ik dan 2GB heb aan grafisch geheugen. dus meer resources maar goed dat terzijde. :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-02 19:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W

Dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT. Lees voor meer info: PMG Beleid

Wel kan je om advies vragen in één van de centrale adviestopics. Een overzicht vind je hier: Best Buy Guide overzichtstopic

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.