Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:43

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Hallo iedereen.

ik heb deze week een 2dehandse Q9450 gekocht.
en ik heb problemen om deze te overclocken, zelfs alles op auto is deze processor niet primestable.

op stock settings kan ik gewoon gamen zonder BSOD, maar Prime 95 krijgt een error op 1-2 van de cores na 5 minuten.
op stock speed met Hoog Vcore voltage is de processor wel stable te krijgen.

ik heb nu een minieme overclock draaien op de FSB, en weer krijg ik hetzelfde probleem.

even een opsomming van geteste instellingen

Stock settings:
FSB 333
Multi 8
Cpu 2.66GHz
Prime unstable 5 minuten

Stock settings +Vcore
FSB 333
Multi 8
Cpu 2.66GHz
Vcore 1.4V
Prime Stabel (+1uur)

OC1
FSB 350
FSB strap to NB 333
CPU ratio 6
PCIE Freq 101
DRam timings (6-6-6-18)

Static read control disabled

transaction booster disabled

cpu voltage 1.4Volt
PLL 1.8
FSB termination voltage 1.4V
DRAM 2.2V
NB 1.7V
SB 1.2V
Clock over charging voltage Auto
Load line calibration Disabled
CPU GTL Volt ref Auto
NB GTL Vref Auto
Cpu spread spectrum Auto
PCIE Spread spectrum Auto.

Specs
P5KE-Wifi
Q9450
Kingston Hyper X 800Mhz 6GB
Nvidia GTX460
550Watt Antec Voeding
dit allemaal gekoeld met een High end watercooling setup.
cpu blijft onder 60 graden ten alle tijden

Is deze processor stuk, of heb ik gewoon een hele slechte overklokker..?

OC ervaring:
- E6600 op 3,5 Ghz gekregen op dit bord.
- E8400 op 3,5 Ghz gekregen op dit bord.
- zelfde E8400 op 4.2Ghz gekregen op een ander bord (overleden mobo ondertussen)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Zakt je VCore misschien in onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 09:44
1.4 vcore en 1.7 NB voltage vind ik wel heel hoog voor deze instellingen. Zet je CPU voltage eens op AUTO en kijk dan wat je CPU nodig heeft voor prime95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
sowieso ook je pll omlaag man.. 1,8 is niet goed voor je cpu.. hou deze gewoon op 1,5
je FSB termination voltage is ook te hoog.. op 1,2V moet deze gewoon de cpu stabiel houden.. je hebt 4 modules geheugen in je pc? haal er eens 2 uit, quds icm hogere FSB en volle geheugensloten levert veel stress voor je NB.. dit kan instabiliteit veroorzaken.

welke tests draai je met prime? small of large FFT's... test met alle voltages op auto eerst eens je cpu met small FFT's, ga daarna pas large FFT's in place draaien om je geheugen en NB me te stressen.. post je resultaten even..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Ok thx
ik heb net even Memtest gedraaid, en zie dat ik 1 error krijg op 300% coverage.
zo meteen even 2 latjes eruit halen, en dan opnieuw testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Ik heb er 2 Geheugenlatjes eruitgehaald, en direct op 375 gezet, dit resulteert in een cpu speed van 3 GHz,

nu draait hij al 20 minuten prime stable, met een max temp van 56graden op core 0,
core 1-3 zijn 10 graden koeler.

aangezien ik een optimist ben, en geen geduldige overklokker, ga ik direct proberen naar 425Mhz te gaan, en dan direct een prime run van 12 uur, hierna ga ik pas tweaken met het voltage, dewelke nu op Auto staat..

Thx iedereen, ik hou jullie op de hoogte.

Btw, is het normaal dat core0 10 graden warmer wordt dan de andere 3,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
10 lijkt me best veel ik heb zelf wel een verschil van 5 graden bij 2 cores maar dat komt volgens mij doordat
ik bij de ene kant mijn CPU cooler moeilijk kon monteren dus zal die wel aan die kant minder vast zitten

Verder is dat core 2 en 4 bedoel dus 1 en 3 aangezien je eerste 0 is

[ Voor 9% gewijzigd door suomi op 21-11-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
max temps zijn zelfs nog meer uiteenlopend dan ik vermelde

core 0 56
core 1 40
core 2 47
core 3 46

core 1 wordt maar 40 graden, terwijl core 0 16 graden warmer wordt, misschien is er te weinig koelpasta op de plaats van core 0, en krijgt core 1 daarom betere koeling?

mijn northbridge heeft het zwaar, op elk voltage onder het maximum wil hij niet booten, alle andere voltages ben ik nu stapsgewijs naar beneden aan het bijstellen,

ook een hogere overclock wil hij niet booten, 375mhz is voorlopig het meeste, alles boven 380 wil hij niet booten.

maar dat komt meer door mijn moederbord, ik denk dat deze cpu wel meer in zijn mars heeft op andere moederborden.

heeft de northbridge op p45 moederborden hetzelfde probleem als p35 moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
nee, p45 is bij uitstek een perfect platform voor het overklokken van quads..

let wel.. teksten als:

aangezien ik een optimist ben, en geen geduldige overklokker, ga ik direct proberen naar 425Mhz te gaan, en dan direct een prime run van 12 uur, hierna ga ik pas tweaken met het voltage, dewelke nu op Auto staat..

zijn natuurlijk totaal de verkeerde instelling... zo werkt het natuurlijk niet. je denkt dat je sneller bent maar uiteindelijk maak je het jezelf alleen maar moeilijk.. de kleine stapjes helpen je de potentie van je cpu te leren kennen, tevens geeft het je een goed beeld van hoe de cpu schaalt om zo goed te kunnen inschatten met welke voltages welke snelheden haalbaar zijn.

op auto overvolten moederborden de boel bigtime. dit zorgt voor extra warmte en voltages die buiten de veilige marges lopen.

en haal alsjeblieft die 1,7V van je NB af..je moederbord draait geen week meer met dat voltage, kun je hem weggooien.. wees voorzichtig met de voltages die je toepast, meer is niet altijd beter, hou de veilige marges in acht om zo je componenten niet op te branden.

als laatste, je verzaakt antwoord te geven op de vraag welke prime stresstest je toepast. nu weten we nog niet op welke tests hij fout loopt en waar dus het echte probleem in je stabilitiet zit.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
meestal gebruik ik de blend optie,
met een lager NB voltage wil hij niet eens booten.
er staat wel een 140mm fan recht op de NB te blazen, hopelijk houdt dat mijn mobo iets langer in leven.

na uitvoerig te testen blijkt het dat ik de cpu niet direct stable krijg op 375*7.5 = 2.8Ghz
wel krijg ik hem primestable op 350*8=2.8Ghz,
ik zal nu eens proberen om alle voltages zo laag mogelijk te krijgen, en hiermee verder naar boven te gaan

ik zou heel graag mijn systeem op 375*8=3Ghz stable krijgen, dit vind ik niet zo een gek hoge overclock, zeker niet als je mijn waterkoeling in rekening neemt.

misschien moet ik toch maar weer eens een nieuwe moederbordje zoeken, want dit moederbord klokt erg slecht,

op een FSB van 400 wil hij niet eens booten, wat ik ook doe.
heb een korte tijd een p5q gehad, hier kon ik veel verder mee geraken..

Bedankt voor je hulp in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32
Heb je een hogere optie voor de fsb strap to northbridge? Dit zijn volgens mij de "timings" van je northbridge. Op mijn bord kan ik hem bijvoorbeeld op 400 zetten. hoger betekent relaxedere timings als ik me niet vergis.

je cpu voltage staat trouwens ook behoorlijk hoog zeg. is ie op 1.3v niet stabiel op stock speed? Je kan de spread spectrums trouwens ook uitzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door haarbal op 22-11-2010 16:45 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
haalt er ook eens 2gb geheugen uit, want je draait met 6gb single channel wat je de helf aan bandbreedte scheelt. En waar staat je Dram voltage op. Dit kan ook nog wel eens te laag staan.

Of te hoog 2.2 zie ik net, is echt te hoog. dit kan ook instabiliteit veroorzaken probeer eens 1.9 2.0 2.1.

[ Voor 22% gewijzigd door jbkappirossi op 22-11-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
jbkappirossi schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:45:
haalt er ook eens 2gb geheugen uit, want je draait met 6gb single channel wat je de helf aan bandbreedte scheelt. En waar staat je Dram voltage op. Dit kan ook nog wel eens te laag staan.

Of te hoog 2.2 zie ik net, is echt te hoog. dit kan ook instabiliteit veroorzaken probeer eens 1.9 2.0 2.1.
geheugen had ik al vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
geheugen modules zijn er nu al uit, daardoor was het systeem niet stabiel te krijgen.
ik zal eens een hogere FSB strap gebruiken, en het voltage van mijn dimms staat ondertussen op 2.1

waarvoor dienen die spread spectrums eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:12:
[...]

geheugen had ik al vermeld...
overheen gelezen :)
MikeVM schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:19:
geheugen modules zijn er nu al uit, daardoor was het systeem niet stabiel te krijgen.
ik zal eens een hogere FSB strap gebruiken, en het voltage van mijn dimms staat ondertussen op 2.1

waarvoor dienen die spread spectrums eigenlijk?
ik kwam er pas achter toen ik met mn breortje zn e8400 bezig was vanaf 2,15 crashte hij ongeacht de bus speed.

[ Voor 56% gewijzigd door jbkappirossi op 22-11-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Spread spectrum laat de frequenties een klein beetje fluctueren, het is om aan electromagnetische storingseisen te voldoen. Door die kleine fluctuaties heb je op geen enkele vaste frequentie te veel storing.

Oh, en staat je geheugen op de laagst mogelijke snelheid? Je hebt er toch heel weinig aan om boven 1:1 te gaan draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door haarbal op 22-11-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Hij draait altijd 1:1, dus hij draait op 750Mhz hierdoor kan hij wel wat minder voltage aan:

ik ben nu hem aan het primetesten met een lagere NB voltage, zeer raar, met een lager memoryvoltage kan ik ook de northbridge voltage omlaag krijgen;
deze staat nu op 1.4 denk ik

ik kan het niet zien vanop mijn werk.

Cpu voltage heb ik momenteel nog op auto staan, die ga ik pas strax een waarde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik zou hem toch echt zelf een waarde geven, dat is wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
heb nu even een waarde gegeven aan mijn vcore op jullie aanraden.

enkele waardes noteer ik hieronder

FSB 350
Multi 8
Cl 6 - 6 - 6 - 18
Vcore 2.00V
PLL 1.5V
DRAM 2V
NB 1.4V
SB Auto
cpu Spread spectrum Disabled
PCIe Spread spectrum Disabled

Prime95 testing
Small FFT Stable (+5uur)
Blend Unstable (10seconden)

is mijn moederbord gewoon niet te zwak voor deze Quadcore?

Aangezien ik een waterkoelingssetup heb van +400 euro, wil ik namelijk niet op stockspeed draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
heb je je geheugen wel eens getest met memtest86+? of in een ander systeem? we zitten van alles te roepen, maar is je geheugen niet defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
met ander geheugen krijg ik hetzelfde probleem,

ook merk ik op dat altijd core0 en 1 een probleem hebben, is dat iets merkwaardig, of is het normaal dat enkel deze 2 cores falen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
memtest86 failed bij 2 sets van geheugens, en die fails komen al in de eerste %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
2V op je Vcore is echt niet gezond, en compleet onnodig. 1.4 is ongetwijfeld nog stabiel.

Loop eens al je geheugensettings na, snelheid, timings, command rate, etc. Staat vast een hoop bij.

Dan alles op stock zetten, behalve geheugensettings, die allemaal zelf instellen, zet je geheugen dan op DDR2-800 ofzo en test of dat wel stabiel is. Zo kan je je geheugen testen zonder verder iets echt te belasten.

Is dit stabiel, dan de fsb verhogen met lage cpu multiplier, als dat ook stabiel is dan pas de multi verhogen.

Je bord zou prima moeten zijn voor elke s775 processor. Ik kon op een p5k (een laf p35'je) mijn q6600 ook prima op 400FSB draaien (niet met 9x multi natuurlijk, enorme vdroop).

[ Voor 14% gewijzigd door haarbal op 23-11-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
oh, ik bedoelde 1,2v :) foutje

mijn Geheugen loopt op 700Mhz, terwijl het 800mhz moet aankunnen..

eens terug naar stockspeed en eens kijken of ik hem dan stabiel krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 17:10
1,2 lijkt me weer een beetje weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
MikeVM schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:31:
memtest86 failed bij 2 sets van geheugens, en die fails komen al in de eerste %
dan heb je hier dus waarschijnlijk je antwoordt, geheugen dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
jbkappirossi schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:18:
[...]

dan heb je hier dus waarschijnlijk je antwoordt, geheugen dood
met ander geheugen krijg ik hetzelfde probleem wordt er gezegd..

volgens mij is gewoon je moederbord naar de klote... heb je met het verwisselen van de cpu soms per ongeluk socket pins gebogen/gebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
nedernakker schreef op woensdag 24 november 2010 @ 06:30:
[...]

met ander geheugen krijg ik hetzelfde probleem wordt er gezegd..

volgens mij is gewoon je moederbord naar de klote... heb je met het verwisselen van de cpu soms per ongeluk socket pins gebogen/gebroken?
dit is mogelijk,

deze nacht heb ik alles op stockspeed gezet; en Memory settings allamaal ingesteld, 10-10-10-.. 2N, .. allemaal heel los dus, hierop draaide hij stabiel

vanochtend verhoogde ik de FSB van 333 naar 340, en hij failed onmiddelijk op de eerste 2 cores.

dit is toch niet normaal, hij kan niet eens een overclock aan van 2%

is er een reden waarom hij altijd failed op de eerste 2 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Kan je alleen maar adviseren een p45 bordje te halen.. Blijkbaar mankeert er iets aan deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou proberen de NB op een zo laag mogelijk voltage te zetten , als die te laag staat heeft die waarschijnlijk moeilijkheden met booten ,maar met teveel volts wordt die NB flink warm en onstabiel wat kan resulteren in een bsod of reboot . SB op zo een laag mogelijk voltage vastzette 1.10v
Dram zo laag mogelijk voltage vastzetten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
ik zal dit strax eens proberen.
ook zal ik nakijken of ik beschadigingen heb aan de socket.

ik heb even gerekend en ik denk dat ik beter een 1156 setje kan kopen..
(MSI P55-GD65 - i5 760 - DDR3 1600 4GB)

wat denken jullie, p45 mobo of een I5 setje en mijn oude meuk verkopen?
ook aangezien DDR3 goedkoper is, lijkt mij dit een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Je kan het ook nog even uitzingen tot sandy bridge komt. anderhalve maand?

[ Voor 13% gewijzigd door haarbal op 24-11-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
hmmm, Misschien wel en dan zakken de prijzen van de huidige processoren ook wel denk ik.

nog even zingen; en uitkijken naar een 2dehands 775 moederbordje,
als ik ééntje vind met 8sata poorten, dan kan ik die later in mijn servertje gebruiken, want anders moet ik voor mijn huidige server een satakaartje bijkopen; en dat kost ook al 30-100 euro..

hmm, dilemma dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Update:

ik heb een tweedehands P45 moederbordje gekocht, P5Q Premium.
ik heb hem nu primestable (20hr) op 3.6Ghz, dit is al een mooie overclock van 40%

Ik heb nu wel een Vcore nodig van 1.4250 V, maar mijn temperatuur blijft onder de 60Graden (ambient temp van 22Graden)

tijdens het gamen zal hij niet warmer worden dan 55graden denk ik,

is dit te doen voor een 24/24 OC?

de processor wordt binnen de 2 jaar vervangen. daarna wordt hij ingezet als server, op een onderclock.
als hij dan stuk is is niet zo erg, maar ik wil toch anderhalf jaar verder kunnen met de processor,

tot welke vcore kan ik experimenteren om et kijken wat het maximum is? kan de processor o 1.5-1.6 een weekje uithouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 19:26
Er wordt hier gezegd dat een hoge Vcore enkel de CPU beschadigd, je zou het moeten kunnen met 1,35V.
Dan zit je nu binnen een veilige marge. Maarja, iedere CPU is anders, dus ik zou zeggen: Proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Tune je GTL's om je voltage lager te krijgen, 3,6 moet kunnen op de VID, verhoog ook je VTT waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
ik heb nu ook sneller geheugen binnen, ik ga weer wat tunen.

wat ga ik doen
VTT op 1.3

Vcore 1.3 (VID is 1.25) dus 1.3 moet genoeg zijn voor 3.6GHz?

daarna ga ik de GTLs tunen,
hoe doe ik dit het beste, gewoon telkens een waarde kiezen voor enkel de cpu, en testen, of is de GTL voor de northbridge ook belangrijk?

Is het normaal dat mijn geheugen (Kingston 8500) 2.3Volt nodig heeft om te werken,
dit staat op het stickertje vermeld. wat is dan een safe voltage setting voor deze dimms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
als het op de sticker staat is het in orde.

probeer qua cpu GTL's 0,63 vaak is die of 0,61 of iets daartussen wel de goede.. bij NB werkt 0,63 voor mij ook vaak prima..

hoe er wel rekening mee dat GTL wordt afgeleid van VTT, verander je je VTT dan moet je GTL ook weer aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
GTLs richting 0.4 of 0.8 zijn overbodig dus?

Moet ik de 2 GTLS voor cpu hetzelfde houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ja... die waardes zullen nooit nodig zijn... het effectieve bereik zit tussen 0,6 en 0,64 op jouw bord gok ik.

hou ze maar hetzelfde, beste om stabiliteit van je GTL's te checken is small FFT's in prime95... dan meldt hij zich snel genoeg als het niet in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
ik heb nu al een paar waardes geprobeerd zonder reslutaat

FSB 450
multiplier 8
Vcore 1.35
VTT 1.36
GTL 0.600 -0.630
NB GTL 0.630

Voltages van NB en SB staan op Auto
speedstep en C1E (ofzoiets) uitgeschakeld.

PLL staat op 1.35 dacht ik, weet ik niet zeker.

ik ga eerst eens testen of mijn moederbord stabiel is.
alle settings laat ik staan, enkel de multiplier zet ik op 7
en dan even een nachtje benchen,

anymore tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 19:26
Pas wel op dat je geheugen het op een gegeven moment ook niet meer trekt.
Bij een FSB van 450 loopt je geheugen op 900, ongeveer 11% dan standaard (moet nog wel kunnen?).

EDIT: Foutje in snelheid

Bij m'n eigen pc, met Q9550 had ik FSB op 470 voor 4Ghz,
Geheugen loopt dan op 940 (Corsair XMS1024-6400) en constant IRQL_LESS_OR_EQUAL tijdens booten

[ Voor 5% gewijzigd door Stef42 op 14-12-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Zijn geheugen is 1066 MHz.. Dus dat is geen probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Het systeem is primestable, met bovenstaande instellingen, en multiplier op 7,
mag ik dan concluderen, dat het moederbord/geheugen stable is ook al staat de multiplier op 8

VTT nog verhogen? naar 1,4? of nog verder zoeken bij de GTLs?

ik zal straks misschien eens een foto maken van de biosinstellingen, want er zijn veel instellingen waar google weinig over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
en dat is met small FFT's? nu moet je hem op 8x stellen en zien of hij ook small FFT stabiel is, dit ook tunen met vcore en GTL's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
op multiplier 8, krijg ik al fouten na enkele seconden, maakt niet uit welke GTL ik instel,

is het zo dat het systeem stabieler wordt naarmate ik dichter bij een juiste GTL waarde kom?
want op alles tusse 0.600-0.6300 is de processor na enkele seconden al in de fout gegaan.

alles voorlopig op small FFT,
ik ben nu aan het draaien met Blend op multiplier 7.

Mijn doel is om mijn systeem op 500*7.5 of 500*8 te krijgen, dus ik baal wel een beetje dat ik 450*8 niet stabiel krijg met een lagere vcore.

Pagina: 1