Prijsontwikkeling videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Bij de samenstelling van mijn 5 maanden oude systeem heb ik bewust 1 videokaart geplaatst om er later eenzelfde bij te kopen tegen de tijd dat de prijs gezakt is. Ik kocht een hd 5770 voor 165 E en ging er van uit dat deze een jaar later wel onder de 100 euro zou zitten. Als ik echter kijk naar de prijsgrafiek van bijvoorbeeld een 4870 lijkt het heel erg mee te vallen en worden kaarten soms zelfs duurder (door schaarste?). Wat is nu verstandig? Ik heb aan cpu power voorlopig geen gebrek voor gamewn met mijn 1055T. Op marktplaats e.d. lijkt tweedehands oudere hardware veel meer in waarde te dalen dan ongebruikte in de webshops.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat wil je weten? Of een extra bijkopen zin heeft? Kijk naar de prijs en welke prestaties het bied.
Wil je weten hoe de prijs zich zal ontwikkelen? Doordat de nieuwe Ati videokaarten zich niet op snelheid richten is er geen noodzaak deze oude kaarten als voorbijgestreefd te beschouwen en zullen de prijzen ook niet dalen.
Prijzen dalen pas als er alternatieven zijn die dezelfde of hogere prestaties bieden voor minder geld. De nieuwe kaarten bieden dezelfde prestaties dus hopelijk omen ze voor een lagere prijs, ik zou wachten tot ze iets langer op de markt zijn, dan zal de prijs wel dalen van de oudere serie denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Na verloop van tijd komen er meer beschikbaar in de tweedehandsmarkt. Met name wanneer volgende generaties beschikbaar komen. Misschien kan je je slag slaan in V&A of Marktplaats?

d:)b :henk d:)b

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Tsurany schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:17:
Wat wil je weten? Of een extra bijkopen zin heeft? Kijk naar de prijs en welke prestaties het bied.
Wil je weten hoe de prijs zich zal ontwikkelen? Doordat de nieuwe Ati videokaarten zich niet op snelheid richten is er geen noodzaak deze oude kaarten als voorbijgestreefd te beschouwen en zullen de prijzen ook niet dalen.
Prijzen dalen pas als er alternatieven zijn die dezelfde of hogere prestaties bieden voor minder geld. De nieuwe kaarten bieden dezelfde prestaties dus hopelijk omen ze voor een lagere prijs, ik zou wachten tot ze iets langer op de markt zijn, dan zal de prijs wel dalen van de oudere serie denk ik.
Dat is wat ik wilde weten. Bedankt. Jayman ook bedankt,

Toen ik marktplaats bekeek was er net 1.5 uur geleden exact dezelfde sapphire 5770 vapor x geplaatst die ik ook heb voor maar 85E. Meteen een dealtje gemaakt, die prijs kom ik voorlopig niet nog eens tegen. bedankt voor de tips.