Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zou graag advies willen hebben omdat het zelf absoluut niet weet. Op het internet is veel te vinden. Maar het verschilt best veel. Op dit moment ben ik een mbo student en in februari haal ik mijn diploma. Ik heb dan het applicatie ontwikkeling niveau 4 diploma gehaald. Deze opleiding heb ik in de vorm van "web ontwikkeling" gevolgd.

Op dit moment ben ik aan het afstuderen. Ik zou graag na mijn mbo willen gaan werken. Hbo zal ik dan in deeltijd gaan volgen. Nu ben ik met verschillende bedrijven bezig, maar alle bedrijven stellen mij 1 vraag. Wat denk je hier te verdienen ????? Alleen heb ik zelf werkelijk geen flauw idee. Daarom de vraag aan jullie?

Wat verdiend een startende mbo er? Aan welk bruto loon moet ik denken?
Alvast Bedankt !

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Ik zou eerst een zoeken binnen de topics van "Wat verdient een ICTer gemiddeld?" doorzoeken, daarnaast zou je Intermediair, Monsterboard en andere salarisvergelijkingssites kunnen gebruiken.

Als je bij partijen als call2 en peak it zou gaan beginnen denk ik dat je rond de 1500 zit ofzo??

je ne sais cacques

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 14:32
Schaapmed schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:45:
Ik zou eerst een zoeken binnen de topics van "Wat verdient een ICTer gemiddeld?" doorzoeken, daarnaast zou je Intermediair, Monsterboard en andere salarisvergelijkingssites kunnen gebruiken.

Als je bij partijen als call2 en peak it zou gaan beginnen denk ik dat je rond de 1500 zit ofzo??
Wat ik merk is dat bij "Wat verdient een ICTer gemiddeld?" een verkeerd beeld gegeven wordt, ik zie daar vaak een 3K+ salaris maar daar moet zeker niet van uit gegaan worden.
Ik denk eerder 1800K bruto per maand voor 40 uur.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vraag ik dit ook in een apart topic. Ik heb geen ervaring, kom net van school af met een mbo diploma. Bij het topic: "Wat verdient een ICTer gemiddeld?" zijn salarissen vaak rond de 3000 en meer. Ik heb ook al gekeken op veel websites. Maar de ene site geeft minimaal 1200 euro en de andere geeft minimaal 1900 euro aan. Dus er is nogal een verschil....

In ieder geval al bedankt voor de reacties.

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ligt er ook aan wát je precies gaat doen, hoe oud je bent en wat de overige voorwaarden zijn binnen een bedrijf.
Misschien heb je daar iets meer info over?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je 1800 Euro krijgt mag je blij zijn, ook al ben je 40. Je hebt geen ervaring en moet alles nog leren, van een MBO studie is niemand (meer) onder de indruk. MBO telt tegenwoordig alleen nog maar als opstapje naar een HBO-opleiding, als je in de ICT aan de slag wilt tenminste.

Dat gezegd hebbende, ik heb totaal geen opleiding en ben behoorlijk ver gekomen. Ik begon op minimumloon, 10 jaar geleden. Inmiddels zit ik boven de 3k.

Maar.. zet hoog in. Ik zou de vraag "Wat denk je te gaan verdienen?" beantwoorden met "1750 Euro bruto per maand voor 40 uur in de week."

Laat ze dan maar komen met 1500 Euro. Dat is een mooi begin.

Verwijderd

Hoe ziet je opleiding er precies uit cq. wat kun je? Heb je (bewijsbaar) extra vaardigheden die handig zijn voor je c.v.? Wat wil je eigenlijk precies doen?
Verder is ook je regio belangrijk voor je salaris. In de Randstad verdien je over het algemeen meer dan elders in het land.
Willen bedrijven je HBO, zwart-op-wit, betalen (let wel dat een avondopleiding zwaar kan zijn naast een full-time job)? Let wel dat het volgen van een opleiding op rekening van een bedrijf vaak ook betekent dat je een x-aantal jaar aan het bedrijf 'gebonden' bent. Mocht je het slecht naar je zin hebben dan kun je wel weg, maar zul je veelal een vergoeding voor je opleiding moeten betalen (lijkt me ook niet vreemd).

Persoonlijk zou ik (aangezien je toch nog vrij jong bent) voor een voltijd opleiding gaan, mits je daar natuurlijk de mogelijkheden voor hebt.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 12:20 ]

Pagina: 1