Toon posts:

AZBOX, een belofte of ............................

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ruim 6 maanden bezitter van een AZBOX premium+ met daarin een dvb-s en een dvb-c module. Na aanschaf was het installeren en werkende krijgen van de dvb-s een fluitje van een cent. En wat een pracht-beeld! De dvb-c module voor Ziggo leverde meteen een probleem op. Lovenswaardig was de komst van de importeur om dit voor elkaar te krijgen. De module bleek defect te zijn en dit probleem was dan ook heel snel opgelost.
Nu na ruim 10 maanden (en de nodige firmware-updates) zijn mijn persoonlijke ervaringen niet zo positief. De dvb-s module werkt feilloos doch de dvb-c blijft moeilijk doen. Opnames maken van Ziggo mislukken vaker, kanalen geven de mededeling "gecodeerd" waarna een reset de enige oplossing is. Een opname maken en gelijktijdig een eerder gemaakte opname bekijken, kan de AZBOX niet. Dat terwijl zoveel andere boxen dit gemakkelijk aankunnen. Gelijktijdig twee opnames maken, werkt momenteel nog steeds niet. Eerder gemaakte opnames lopen soms vast waarna de box bevriest en wederom een reset noodzakelijk, is. Daar tegenover staat dat de MediaPlayer-functie geweldig is, maar daarvoor heb ik deze box niet gekocht.
Reeds vele malen is door menig AZBOX-bezitter gevraagd naar een geheel nieuwe software-update waardoor deze AZBOX uiteindelijk dat kan presteren wat menig concurrent al lange tijd kan. De AZBOX heeft de mogelijkheid een fantastische box te zijn. De vraag is of de momentele AZBOX-bezitter de moed blijven houden om af te wachten dat hun box datgene doet wat zij zo graag zien of dat het een belofte is die uiteindelijk toch niet wordt waargemaakt? :?

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-02 14:48

Saven

Administrator

Van een beetje vriendelijkheid is nog nooit iemand doodgegaan.

[ Voor 77% gewijzigd door Edmin op 21-11-2010 16:54 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Nu heb ik ook een Azbox Premium HD+ en ik moet zeggen dat hij best goed bevalt. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik er twee DVB-S tuners in heb zitten. Ik zie het meer als een mediaplayer met DVB-S functionaliteit dan andersom. Het werkt allemaal best aardig, maar af is hij nog niet.

Ik ben het volledig met je eens met betrekking tot het uitbrengen van een nieuwe firmware. De Azbox zoals je hem krijgt vanuit de fabriek is niet direct geschikt voor gebruik. Je zult hem eerst moeten updaten/patchen en tweaken voordat je er echt mee aan de slag kan gaan.

My favorite programming language is solder.