Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 15:33
Hallo,

Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een lg bd300 blu-ray speler aangeschaft. Ik heb daar altijd de nieuwste firmware opgezet en die is dan nu ook aanwezig. Ik heb sinds kort een probleem met het afspelen van bepaalde dvds. Een blu ray pakt ie meestal in een paar seconden, een audio cd ook, maar een dvd duurt soms een minuut om te laden en dan geeft ie mooi een disc error :(.

Het komt voor bij meerdere dvds en soms pakt ie hem nadat ik hem eruit heb gehaald en ff schoon heb gemaakt, maar er zijn dus ook dvds die hij helemaal niet meer pakt :(. Kan het zo zijn dat er hardware matig (nu al) iets kapot is wat er voor zorgt dat ie voornamelijk dvds niet pakt?

Ik heb gister de nieuwe cd van marco borsato erin gedaan en die pakte hii wel na een aantal seconden maar er kwamen af en toe wel wat kraakjes door in het geluid. Nadat ik hem opnieuw erin heb gedaan deed ie het wel. Dat was de eerste keer dat ik het had met een audio cd.

De setup:
Lg bd300, via hdmi aangesloten op:
Onkyo tx-sr608, die het beeld doorgeeft naar een:
Philips 42pfl8404

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365612

Gewoon het laserlensje vuil misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Kan, hoe maak ik dat schoon zonder het erger te maken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AUD > MSH

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Ik vind op internet wel een aantal blu ray cleaning kits. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat zijn vaak schijfjes die flink op je lens staan te bokken... raad ik persoonlijk af.

Als je het niet eng vindt (en niet geeft om de garantie, die zou je nog moeten hebben), kun je de lade openzetten, stekker eruit halen en vervolgens de speler openschroeven. Als het goed is, kun je nu de lens bereiken en schoonmaken met een wattenstaafje met gedeminiraliseerd water (plastic lens) of wat alcohol van 70% (bij glazen lens).

Zo kun je de lens perfect schoobmaken, zonder de hele ophanging kapot te maken (want dat gebeurt veel met die schoonmaak cd`s )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Oh, ik heb weer eens geen research gedaan 8)7 . Ik ging er vanuit dat er maar een jaar garantie op zat. Volgens mij heb ik dat ding nu 1,5 jaar (al gaat de tijd wel hard, heb me daar al vaker in vergist) dus moet ie nog in de garantie zitten. Ik ga er vanmiddag ff naar kijken. In ieder geval bedankt tot zo ver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:26

D4NG3R

kiwi

:)

LG geeft maar 12 maanden garantie op die speler. Hoe het zit met de winkel weet ik niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Als je op deze site ff naar "Informatie over garantie" gaat, dan staat daar toch echt 24 maanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:26

D4NG3R

kiwi

:)

De handleiding zei wat anders, mogelijk omdat ik de engelse handleiding pakte :9 .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
Misschien een beetje (een zeer) late reactie, maar misschien dat er ooit mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen en de afloop willen weten:

Er bleek nog garantie op de blu-ray speler te zitten. Ik heb hem afgegeven bij de Media Markt, nadat ik mijn afschrift van de bank nog had gevonden, het bonnetje had ik namelijk al weggegooid.

Met de datum op dat afschrift konden ze de aankoopbon opnieuw uitprinten, die ze blijkbaar echt altijd nodig hebben voor de garantie. Ze hebben de blu-ray speler opgestuurd naar LG en 3 weken later kwam ie weer terug en was de gehele "disk unit" (kan even geen betere omschrijving bedenken) vervangen. Hier bleek het probleem ook in te zitten, want hij doet het nu weer perfect :).

Dus, mochten er mensen zijn die ook dit probleem hebben en nog in de garantie zitten...aarzel niet en stuur hem op ;).
Pagina: 1