Goede 5.1 of 7.1 gaming headset

Pagina: 1
Acties:

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Hoi allemaal ik ben op zoek naar een nieuwe headset het moet het liefst een surround headset zijn.
Ik speel Battlefield badcompany 2 en World of warcraft ook speel ik spellen zoals Assasins Creed

Ik heb wel wat headsets op het oog en heb ook wel wat revieuws gelezen ook heb ik het forum door genomen
maar ben er toch niet helemaal uit.

IK heb een selectie gemaakt en kwam op deze headsets uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G35 gaming headset€ 86,45€ 86,45
1Razer Megalodon 7.1 Gaming Headset€ 125,-€ 125,-
1Roccat Kave€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,45

de Roccat Kave is een 5.1 headset maar is geen usb ik weet niet of mijn onboard geluidskaart goed genoeg is voor deze set
mijn moederbord is :
GA-770T-USB3 van Gigabyte

De Logitech schijnt weer wat problemen te hebben dat niet ieder spel ondersteund word zoals te lezen in dit artikel

De razor is weer een stuk duurder is dit prijsverschil het wel waard

Ik heb zelf een lichte voorkeur voor de logitech omdat ik gewoon goede ervaringen hebt met Logitech spullen
Ik heb ook een G15 en een G9X en dat bevalt prima tevens is de service van Logitech goed

Mijn vraag is zijn er nog goede alternatieven.
De Creative Fatal1ty Gaming Headset valt af
Puur en alleen dat ik helemaal klaar ben met Creative en hun Support
Ik koop werkelijk nooit meer wat van dat merk na een hoop slechte ervaringen

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Waarschijnlijk heb je mijn Roccat Kave review wel gelezen maar ik kan je verzekeren dat de huidige onboard geluidskaarten prima zijn, zo ook dat Gigabyte bordje. Zelf heb ik dan wel een X-fi Titanium waar mijn Kave aanhangt maar dat is meer persoonlijke voorkeur door de geluidsopties die je ervoor terug krijgt.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• rjn27
psychoclown schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:14:
Waarschijnlijk heb je mijn Roccat Kave review wel gelezen maar ik kan je verzekeren dat de huidige onboard geluidskaarten prima zijn, zo ook dat Gigabyte bordje. Zelf heb ik dan wel een X-fi Titanium waar mijn Kave aanhangt maar dat is meer persoonlijke voorkeur door de geluidsopties die je ervoor terug krijgt.
Ik had je revieuw inderdaad gelezen twijfel nog tussen de Roccat en de Logitech
Zijn er mensen met ervaring betreft Battlefield Bad Company 2 en de Logitech G35

• rjn27
*schop*

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Het is prima dat je je topic een tik geeft na ruime 2 weken maar wat heb je in de tussentijd gedaan?
Inmiddels al een reviews gelezen? Lijkt me niet dat je het enkel laat afhangen van BFBC2, als de kwaliteit superb is dan doet de headset het ook goed met die game ;)

• rjn27
Ik heb inmiddels wat revieuws gelezen maar twijfel eigenlijk nog steeds tussen 3 headsets.
1 de Logitech G35
2 de Steelseries Siberia v2 Full-size USB Headset
3 de Roccat Kave

Ik ga er ook World of Warcraft mee spelen en ik ga zeker battlefield 3 kopen
Ook speel ik wel een s Lord of the Rings

Ik hoop nog steeds dat er wat mensen zijn de ervaring hebben met een van deze headsets

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ja maar waar twijfel je dan precies over?
Op deze manier moet iedereen maar raden waarmee die je zou kunnen overtuigen.
Zet dus eens onder elkaar wat je twijfels zijn, doe dit voor elke headset en zet er ook meteen de voordelen en nadelen bij volgens jou. Ik denk dat je dan al een veel beter beeld hebt. Het is namelijk wel de bedoeling jezelf actief op te stellen :)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:51
IMO heb je aan 5.1/7.1 helemaal niks aan games. Het gaat er in bijv. BFBC2 om dat je hoort waar je tegenstanders lopen/vandaan schieten. Dit hoor je mijn inziens beter met 2.1 dan met 5.1. Ik raad je dan ook aan om ook naar stereo-headsets te kijken. Ik heb zelf de Sennheiser PC350 en de geluidskwaliteit daarvan is gewoon zoveel beter vergeleken met andere headsets.

pricewatch: Sennheiser PC 350

• rjn27
De Logitech G35 word niet door alle spellen ondersteund en kent soms wat driver problemen heb ik hier op het forum en in revieuws gelezen.
Zijn deze inmiddels zo goed als opgelost ik kon het verlossende antwoord nergens vinden.

De Steelseries betreft ook een USB headset heeft deze ook deze problemen ik kon dat niet zo snel ergens vinden.
In de ene revieuw raden ze de Logitech aan dan weer de Steelseries

Dan de Roccat Kave deze is geen USB maar ook geen 7.1 ik heb de revieuw van Psychoclown gelezen en die
is positief.

@Awsom ik lees toch echt andere dingen op internet en dat is dat suround zeker wel wat toevoegt aan de game beleving.
Ik heb zelf momenteel de Sennheiser 150 en heeft een goed geluid

Tevens hoopte ik dat er iemand op het forum was die de Roccat heeft in combinatie met mijn moederbord
Pshychoclown zegt dat het geen problemen gaat opleveren.
Maar heel ik met mijn onboard geluidskaart een goed geluid uit de Roccat

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:51
rjn27 schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:41:
@Awsom ik lees toch echt andere dingen op internet en dat is dat suround zeker wel wat toevoegt aan de game beleving.
Ik heb zelf momenteel de Sennheiser 150 en heeft een goed geluid
De sennheiser 150 is een stereoheadset, wat bedoel je hiermee?

'de game beleving' is wat anders dan de positionering IMO. Bij game beleving gaat het om hoe goed het geluid is en hoe realistisch etc. Hoe zijn de mortierinslagen, de kogels die om je oren vliegen. Maar de positionering vind ik absoluut niet beter op een 5.1/7.1 headset.
Pagina: 1