ok ok, heb niet dat moederbord maar wel een interessant (?) verhaal:
ruim een jaar geleden een cellie 300a, aopen ax6b (BX) en asus v3400 AGP gekocht, die ik wel ff zou overclocken....
bij mij ging het ook goed tot 83MHz (FSB), daarboven deden vooral spellen het niet meer...baalde hier best wel van want zoals je misschien weet bepaalt de FSB niet alleen de proc.snelheid, maar ook de RAM snelheid en de (on die) L2-cache snelheid.....elke verhoging van de FSB versnelt je hele sys dus exponentieel....
tot ik er in Sandra achter kwam dat mijn AGP busspeed gelijk opging met mijn FSB....het was dus eigenlijk nog een wonder dat hij het uberhaupt deed op 83MHz, met de AGP-clock OOK op 83 MHz.....niet echt goed voor je videokaartje.
ben er toen op het internet achtergekomen dat mijn moederbord bij een PII automatisch de AGP clock op 2/3 van de FSB zet, terwijl hij dit bij een cellie (die bedoelt is om op 66MHz te draaien) dus NIET doet....
gelukkig waren ze zo vriendelijk om er ook bij te zetten wat ik hieraan kon doen:
als je nl een pinnetje op je cellie (11e van links, van voren bekeken) afdekt met nagellak, denkt je moederbord dat het een PII is....waardoor hij automatisch de AGP clock op 2/3 van je FSB zet, en waardoor je ff lekker verder kan clocken
zo gezegd zo gedaan, en sindsdien draai ik hem dus probleemloos op 100MHz (450MHz)....met m'n AGP clock op een rustige 66MHz, en ik heb nog nooit zo'n stabiel systeem gezien als de mijne.....
natuurlijk is dit allemaal sterk afhankelijk van je moederbord, en heb je nu ook moederborden waar je dit gewoon met een jumpertje kunt regelen, maar feit blijft dat je AGP bus dus ERG belangrijk is als je gaat overclocken.....
advies aan jou moet dus ook zijn:
check Sisoft Sandra ff en kijk hoe hard je AGP bus nu draait, en zorg dat ie ieg niet boven de 75 komt....anders kun je over een paar maanden je videokaart weggooien.
ik heb er overigens geen extra koeling inzitten, en toch komt m'n CPU nooit boven de 33 graden....het is ook een kwestie van de fans die je erin hebt zitten op de juiste plek te plaatsen.....
je hebt trouwens cellies en cellies....naar mijn weten zijn de 300 en de 366 het best overclockbaar, en boven de cellie400 kun je een significante overclocking wel vergeten....ennoukapikerechtmee.