celleron's met fsb>100 wie heeft ervaring????

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 20:49
Wie heeft er ervaring met celleron's die willen draaien met een fsb van 100 of meer. En op welk moederbord is dit gelukt?

Ik vraag dit omdat ikzelf een nieuw systeem wil bouwen. En ik op dit moment alleen aan celeron's vanaf 433mhz kan komen. En ik wel 300a systemen in mekaar heb gezet die met een dfi p2xbl bord niet op honderd willen draaien, 83 geen probleem overigens.

Ik verwacht dat dit met een bm6 wel lukt maar die krengen zijn zo duur, bijv. een dfi ca61(ook fcpga) kost 100 piek minder.

Verwijderd

He Mafketel

Ik krijg mijn celly433 via een Soltek (2a++)-converter en een Abit BF6-mobo bijnaaaaaaaaaaa op 100 Mhz. Zonder extra koeling kan ik hem op FSB van 93 :) krijgen, en dan ook nog redelijk stabiel ook!

Zodra ik paar extra koelertjes kan krijgen, zal ik hem proberen op 100 te zetten!

See ya, Groen Mannetje

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ik heb een Celeron 333@416 lopen, dat is dus een FSB van 83 MHz, en als ik hem op 100 zet gaat mijn pc piepen, hoog-laag-hoog-laag enz enz, ik weet ook niet waar dit aan ligt, maar ik denk aan de koeling, er zit namelijk (nog steeds) een standaard koeler op.

O,ja, ik heb een Soyo 6BE+ mobo.

Verwijderd

Ik heb een Celeron 500 gehad die met een MicroStar 6163Pro niet op 100MHz bus te krijgen was, en ik kon hem terug geven, met bijbetalen voor een PIII550ECoppermineSlot1, waar ik in deze rubriek mijn ervaring verhaal.

Verwijderd

ik heb 2 celly's gehad: 1 300A en 1 433 allebei heb ik ze zonder problemen op een 100 mhz bus gezet. Op een asus p2b met 100 mhz ram dus................

• Milmoor
  • Laatst online: 08-09 16:00

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn 333 Celleron (5*66) draait perfect op de 415 Mhz (5*83). Een stap verder, de 5*100 Mhz is alleen met uitgebreide koeling stabiel: een koelblok met drie fans op de voorkant, een blok met fan op de achterkant en een extra in de kast om de warme lucht af te voeren. Helaas, de 5*104 werkt niet stabiel.
Momenteel ben ik bezig met waterkoeling met peltier, alleen heb ik voedingsproblemen. 15,5V en 14 A zijn erg onpraktische getallen...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Milmoor
  • Laatst online: 08-09 16:00

Milmoor

Footsteps and pictures.

Even vergeten: Abit Bh6 met verhoogd voltage...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:12

Daniel

Kapitein NCC-1701
Het uitgangspunt is simpel: de Celeron core zit aan z'n grens bij ongeveer 600 MHz: oftewel Celeron 400 (6 x 66 MHz) -> 600 MHz (6 x 100 MHz) is zo ongeveer het maximum.
Tenzij je water- of vrieskoeling gaat toepassen moet je HEEL VEEL mazzel hebben om verder te komen. Bij de Celeron 433 en hoger is de kans dat ie op 100 MHz FSB wil met luchtkoeling gewoon nul.

harry: dat jouw Celeron 500 niet op 100 MHz draaide is niet zo raar: multiplier = 7.5...dus 750 MHz...zelfs met vloeibare stikstof wordt dat moeilijk... :) :)

• Mafketel
Bedankt iedereen al voor de antwoorden, die 600mhz grens had ik ook al ergens eerder van gehoord maar ik zie de laatste tijd veel mensen zeggen celly???@hoog dat ik graag even wat meer info wilde hebben.

Helaas zijn de lage multipliers een beetje aan het uitsterven en ik vroeg mij af of Intel nu zulke goede procesors aan het afleveren is dat deze hoge multipliers nog steeds op 100 mhz fsb wilden draaien.

Daarnaast is mijn ervaring met celerons op 100mhz fsb nihil aangezien het mij, buiten veel gepiep, op die genoemde dfi boards het niet gelukt is.

Ik hoop een beetje op iemand die met een dfi ca61-v3 moederbord met een celeron de fsb gelijk of hoger dan 100 heeft weten te krijgen.
This particular piece off info would make me have a big smile, en meer pegels in mijn wallet.

Verwijderd

ok ok, heb niet dat moederbord maar wel een interessant (?) verhaal:

ruim een jaar geleden een cellie 300a, aopen ax6b (BX) en asus v3400 AGP gekocht, die ik wel ff zou overclocken....

bij mij ging het ook goed tot 83MHz (FSB), daarboven deden vooral spellen het niet meer...baalde hier best wel van want zoals je misschien weet bepaalt de FSB niet alleen de proc.snelheid, maar ook de RAM snelheid en de (on die) L2-cache snelheid.....elke verhoging van de FSB versnelt je hele sys dus exponentieel....

tot ik er in Sandra achter kwam dat mijn AGP busspeed gelijk opging met mijn FSB....het was dus eigenlijk nog een wonder dat hij het uberhaupt deed op 83MHz, met de AGP-clock OOK op 83 MHz.....niet echt goed voor je videokaartje.

ben er toen op het internet achtergekomen dat mijn moederbord bij een PII automatisch de AGP clock op 2/3 van de FSB zet, terwijl hij dit bij een cellie (die bedoelt is om op 66MHz te draaien) dus NIET doet....

gelukkig waren ze zo vriendelijk om er ook bij te zetten wat ik hieraan kon doen:
als je nl een pinnetje op je cellie (11e van links, van voren bekeken) afdekt met nagellak, denkt je moederbord dat het een PII is....waardoor hij automatisch de AGP clock op 2/3 van je FSB zet, en waardoor je ff lekker verder kan clocken :)

zo gezegd zo gedaan, en sindsdien draai ik hem dus probleemloos op 100MHz (450MHz)....met m'n AGP clock op een rustige 66MHz, en ik heb nog nooit zo'n stabiel systeem gezien als de mijne.....

natuurlijk is dit allemaal sterk afhankelijk van je moederbord, en heb je nu ook moederborden waar je dit gewoon met een jumpertje kunt regelen, maar feit blijft dat je AGP bus dus ERG belangrijk is als je gaat overclocken.....

advies aan jou moet dus ook zijn:
check Sisoft Sandra ff en kijk hoe hard je AGP bus nu draait, en zorg dat ie ieg niet boven de 75 komt....anders kun je over een paar maanden je videokaart weggooien.

ik heb er overigens geen extra koeling inzitten, en toch komt m'n CPU nooit boven de 33 graden....het is ook een kwestie van de fans die je erin hebt zitten op de juiste plek te plaatsen.....

je hebt trouwens cellies en cellies....naar mijn weten zijn de 300 en de 366 het best overclockbaar, en boven de cellie400 kun je een significante overclocking wel vergeten....ennoukapikerechtmee.

Verwijderd

Ik heb mijn Celeron 300A op een fsb van 124 lopen op mijn Abit BX6 rev. 2.0 Dit komt neer op 559 MHz. Kan je niet een 2e hands Celly op de kop tikken?

Verwijderd

Gewoon nog effe wachten vrind, en dan koop je een celly 566, 600, 633, 666, 700, 733
Ze komen volgende week uit jja de 566 versies deze zijn gebaseerd op 0.18 micron en hebben de kern van die wel goed te overclocken coppermines alleen dan 128kb i.p.v. 256.
Reken maar uit als je een 733mhz hebt op 66fsb hoe hard ie dan loopt op 83fsb cool he heheheheeheh

tweakers rule the world.

Haie

• Mafketel
Fsx, die truk met die nagelak (b21 als ik het mij goed herriner) hebben wij geprobeerd zo ook een dipje omzetten, hetgeen nog steeds resulteerde in heeeeel veel gepiep en niet opstarten. Monkey, ik vind die nieuwe celly's ook leuk alleen heb jij al eens meer dan een week zonder pc gedaan(ik heb die van mij vorige week al verkocht), die je nodig hebt om verslagen mee te maken, die moeten worden ingeleverd. Ik kan dus eigenleijk niet nog een week wachten. Ook zijn deze celly's natuurlijk weer 2 maal zo prijzig, ik bedoel als ik het geld had zou ik een amd machine kopen.

Verwijderd

Mijn cely 400 draait op het moment stabiel op 583 (97mhz fsb) met een abit be6-II mobo. Hij post wel op 600mhz en komt windows in, maar zodra ik heavy appz ga draaien word ik eruit geknald... Zal wel lukken als ik wat extra koelertjes, of water erin heb :)

• Mafketel
Bedankt iedereen ik denk wel dat ik nu weet nu proberen een 400 te kopen en toch maar dat dfi bord(kostenplaatje) dit geheel over een maand of twee verkopen en weer wat nieuws kopen(nieuwe celly of amd k7).

Dit is overigens al een gigantische sprong in snelheid van amd6-200@240(95fsb)1mbcache i740 64mb naar
celly 400@richting 600 hoop ik tnt2 16mb via 133 chipset 128mb pc133

de mazzel iedereen en bedankt

Verwijderd

Ik heb in de weekend een celery 500 + een abit be6 gekocht
ik krijg em niet hoger dan fsb 75, hoger dan dat loopt windows vast.......help me???

bios instelling: 75mhz, multiplier 7,5

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Je hebt zelfs geluk dat ie 75 Mhz FSB doet...
nieuwe celerons willen gewoon niet zo veel meer over geclocked worden
vooral niet als de multiplier al hoog is, want dan zijn het grotere stappen

\o/

Pagina: 1