Laptop regelmatig Bluescreen, geheugen probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06-2025
Beste Mensen, :)

Ik heb gister een laptop voor een mooi prijsje gekocht. Nu dat ik er een tijdje mee heb lopen spelen geeft hij soms een Bluescreen.
Ik heb vervolgens windows 7 geinstalleerd en nu heb ik wederom twee keer bluescreen gehad tijdens iets installeren en het openen van youtube pagina.

Nudat ik een MemoryTest heb gedaan gaf hij na een half uurtje rode blokjes onderaan. ( zie link/screenshot)
Kan ik hieruit opmaken dat het probleem hoogwaarschijnlijk aan het geheugen ligt?? :F
Is er ook nog een test zodat ik het moederbord en Harde schijf kan nalopen??

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. :>
Bvd.

Screenshot Memory Test:
http://img87.imageshack.us/img87/8100/memtest.jpg

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het geheugen is duidelijk niet in orde bij de 1,8 GB. Als je machine voorzien is van 2 geheugenmodules zou ik ze een voor een testen (waarbij de fout hoogstwaarschijnlijk in de module in slot 2 zit). Als je maar een module gebruikt, zou je nog kunnen proberen of die in het andere slot beter werkt (heb het wel eerder meegemaakt dat er een slot defect was).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

dat RAM kan richting de blender..

oplossingen
je beroepen op de wet kopen op afstand en hem terugsturen, verreweg het snelste. (wellicht kan je hem zelfs omruilen in de winkel waar je hem hebt gekocht?)
bellen met de support en melden dat memtest fouten geeft, afhankelijk van de fabrikant krijg je dan nieuwe reepjes thuisgestuurd. (kan je er zelf inzetten). In het ergste geval moet je je laptop opsturen.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vooropgesteld dat de laptop gekocht is als nieuw of met een eventuele garantie door de verkoper.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06-2025
Bedankt voor jullie reacties. De 2de handse laptop heeft inderdaad 2 geheugen bankjes en het geheugen zelf wat er nu in zit is 1 bankje van 2 GB. Ik ga hem even in een ander slot proberen, mocht hetzelfde probleem optreden haal ik even nieuw geheugen.
bedankt voor jullie reacties.
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 11:11:
dat RAM kan richting de blender..

oplossingen
je beroepen op de wet kopen op afstand en hem terugsturen, verreweg het snelste. (wellicht kan je hem zelfs omruilen in de winkel waar je hem hebt gekocht?)
bellen met de support en melden dat memtest fouten geeft, afhankelijk van de fabrikant krijg je dan nieuwe reepjes thuisgestuurd. (kan je er zelf inzetten). In het ergste geval moet je je laptop opsturen.