Mediaspeler seagate-freeagent-desk goede keus voor mij?

Pagina: 1
Acties:

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Hey allen,

We kijken op dit moment films op onze laptop, op zich goed te doen maar niet altijd even handig. We hebben geen flatscreen tv, dus zomaar aansluiten op de laptop gaat helaas niet. Wilden eerst een nieuwe tv kopen, maar eigenlijk wil ik hier nog even mee wachten. Dus vandaar het idee van een mediaspeler.

Ik heb goed rondgekeken en kwam uit bij deze van Seagate: pricewatch: Seagate FreeAgent Desk Theater+ 0MB

Waar ik vooral naar gekeken heb is de aansluitingen die erop zitten. Op onze tv hebben we SCART, 3 tulp (geel, rood, wit) en s-video. Deze speler heeft dat volgens mij (av-out) en ook voor later evt. hdmi uit. Tevens heb ik gekeken naar een speler die zoveel mogelijk populaire video formaten aankan. Deze kan een hele lijst aan. En natuurlijk moet het mogelijk zijn om het beestje in het netwerk te hangen en de films vanuit mijn eigen pc te streamen (dit doen we nu ook al vanaf de laptop eigenlijk).

Bovenstaande lijkt een goede keus, maar toch heb ik nog een aantal vraagjes:
- kan ik zelf software op zo'n mediaspeler installeren, zoals VLC player, of is dat ingebakken in de speler?
- av-out kan aangesloten worden op de 3-tulp aansluiting? Volgens mij is dit 1 verloopstekker, zal er zelfs ook wel bijzitten...
- kan deze speler ook het zogenaame TS-video formaat aan?

En als laatste, is dit een goede keus voor mij gezien de prijs en wat ik ermee wil?

Alvast bedankt voor de hulp! Ik kijk zelf nog verder naar de bovenstaande vragen, maar kon het vooralsnog niet vinden :(.

Gr,

Ramon

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet helemaal het antwoord wat je zoek (ik ben zelf ook voor de Mediaplayer oplossing gegaan) maar mijn zusje heeft een nieuwe Samsung tv gekocht die niet heel veel duurder was als een mediaplayer waar je zo een usbstick in kunt stoppen waarna hij ook alle media die ik tot nu toe getest heb afspeelt (ik zeg niet dat hij alles afspeelt, het is ook niet mijn tv :p ); Persoonlijk zou ik als ik nu opnieuw over iets dergelijks nadacht daar voor gaan (zit nog met een oudere tv) en dan later kijken hoe Google TV en Boxee zich ontwikkelen (is nu nog lastig te zeggen, maar ik denk dat dit veel betere mediaspelers kunnen worden)

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 21-11-2010 10:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Thanks voor de reply. Na even zoeken heb ik toch zo goed als besloten te gaan voor de pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD

Lees enkel veel goeds. Is wel wat duurder, maar ik kan zelf een HD inbouwen als ik wil, en hij is lekker stil. En heeft een torrent client, dus dan kan m'n pc weer uit ;).