Ralink Wireless Utility - WPA gekraakt?

Pagina: 1
Acties:

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-01 21:19
Hallo iedereen,

Ik maak even dit topic aan omdat ik gister avond iets vrij raar meegemaakt heb met de Ralink Wireless Utility, de "Airport" voor Ralink netwerkkaarten.

Dus, ik zat gisteren bij een vriend, op m'n Macbook. Ik wil me verbinden met zijn met WPA beveiligd netwerk maar op een of andere manier nam RWU de encryption code niet aan. Wat ik dan heb gedaan is het volgende => Ik heb de "Authentication" en "Encryption" beide op "OPEN" (onbeveiligd) gezet. Ik drukte op OK en dan plotseling op een of andere manier zat ik op zijn netwerk. Alles er op en er aan, incluis internet access.

Nu vraag ik jullie, hoe kan dit in vredesnaam? Is hier een logische verklaring voor?

Bedankt,
Jimi

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:51

Nobby

Nuts!

Je vriend heeft zijn beveiliging niet goed ingesteld. Wanneer je weer bij je vriend bent, log dan eens in in zijn router, kun je zien wat voor instellingen hij heeft.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-01 21:19
Bedankt voor de snelle reactie! Van zodra ik daar terug ben zal ik eens in zijn router instelling kijken, want dit is ook vrij gevaarlijk natuurlijk, als je weet hoe je zoiets moet doen.