Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel in limburg wanneer?

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 15:41
Weet iemand wellicht wanneer er glasvezel in limburg beschikbaar zal worden voor de consumenten?
Ik heb zelf nog eens google erop na geslagen en zie dat alleen op sommige plaatsen alleen met bedrijven terreinen bezig zijn via kpn zakelijk.. over de consumenten hoor je zelden of helemaal niks.

Zit nou al een hele tijd op prut telfort, en zou toch wel eens een andere optie willen hebben zodat ik ook sneller kan.. in ziggo heb ik geen intresse in..

Wellicht dat iemand al iets meer weet over glasvezel in limburg??

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 21-11-2010 03:47 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:34

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Je zou anders zelf in je gemeente een bewonersintiatief kunnen starten om het te versnellen zie ook de site van Glashart.

• Robin4
Enigste wat ik vind is dit:

http://www.glasvezel-limburg.nl/

Zie dat ze alleen met bedrijven bezig zijn..

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Nee, er is ook niets concreets te vinden. Alleen maar plannen.
Ik vrees dat het nog jaren gaat duren voordat de schop in de grond gaat.

Ruwweg zijn er twee plannen die interessant zijn.
De eerste is het plan vanuit de Provincie om overal glasvezel aan te leggen.
Daarover is nog niets besloten. Verder protesteert Ziggo tegen het plan. Die gaan zeker nog procederen.

Het tweede plan is van Reggefiber om veel steden (30 stuk) glasvezel aan te leggen.
De financiering is blijkbaar rond, maar verdere details ontbreken.
Of daar ook Limburgse steden onder vallen, moeten we nog afwachten.

• Robin4
Als ik op de site van bbned keek zag ik dat er wel al ftth hier ligt.. Dus wrs zijn deze kabels hier al ingegraven.
Dat ziggo protesteert is me bekend, daarom beb ik zelf niet zo op ziggo.. Vind ze veelste dominant.. En nou dat er geen concurrentie is zijn de prijzen van ziggo ook wel aan de hoge kant. Vooral als je alleen intresse hebt in z internet. Je bent dan gewoon meer of evenveel kwijt als je een alles in 1 pakket zou nemen..
Daarnaast bepaald ziggo wat je wel en niet mag zien..En hun service schijnt nou ook niet alles behalve goed te zijn.. Dus ik vind dat ziggo maar niet zo moet lopen ze**en..

En dat tweede plan van reggefiber kan kloppen. Want als je op mijn link van hierboven klikt en je gaat naar andere provincies, dan kan je daar ook zakelijk glasvezel van kpn bestellen. Dus ik heb het idee dat ze overal aan de slag zullen gaan..

• cornfed99111
BBned geeft alleen aan wat beschikbaar is in de centrale. Dat betekent niet dat er ook al glasvezel is aangelegd naar je huis of straat.
In mijn lijstje van BBNed zie je exact dezelfde gegevens.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Overigens pcdb.bbned.nl geeft geloof ik glasvezel aan op zowat elke locatie.
Wellicht een bugje, of een ERG grootschalig project (kan ik me bijna niet voorstellen).

In elk geval, bij mij geeft het ding:
FTTx WES-A-Far-net 100Mb/100Mb

(zuid-limburg, overigens)

Wellicht moet iemand eens informeren.
En nou dat er geen concurrentie is zijn de prijzen van ziggo ook wel aan de hoge kant.
Eigenlijk valt dat best wel mee. Je verwacht dat je fiber kunt krijgen voor een tientje per maand? :)

De meeste van je argumenten komen nogal fictief op me over, als in 'het bevalt me gewoon niet', zonder echte onderbouwing.

Verder: bijzonder veel discussiewaarde heeft dit topic niet. Tenzij je bereid bent om flink te gaan informeren en het dan hier te posten, natuurlijk. We kijken het nog maar even aan dus.

• cornfed99111
IEF schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 01:47:
Overigens pcdb.bbned.nl geeft geloof ik glasvezel aan op zowat elke locatie.
Wellicht een bugje, of een ERG grootschalig project (kan ik me bijna niet voorstellen).

In elk geval, bij mij geeft het ding:
FTTx WES-A-Far-net 100Mb/100Mb

(zuid-limburg, overigens)
Gewoon standaard mogelijk.
Alleen moet je wel zelf de graafwerkzaamheden betalen van je bedrijf naar de centrale.
Dus alleen interessant voor bedrijven.
Pagina: 1