Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bestelkosten berekenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
A picture is worth a thousand words...

http://img225.imageshack.us/g/shopnodiff.png/

Vergelijk beide plaatjes en let op mijn handmatige toevoeging achter de prijs van de bovenste twee items.

Is dit een idee voor de bestelkostentool? Om dus het verschil ten opzichte van de laagst gevonden prijs weer te geven?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En wat zou de toegevoegde waarde zijn? Wat was voor jou de aanleiding om dit te vragen? :)

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:21:
Wat was voor jou de aanleiding om dit te vragen? :)
Mijn grote mond? ;) I give up.

Zonder dollen - even zuiver vanuit mijzelf - ik ben voornamelijk geneigd om binnen de bestelkostentool het te beperken tot alle produkten op de lijst te berekenen via één en dezelfde winkel. Dit omdat ik (en ik ga er van uit dat ik niet de enige ben) er de voorkeur aan geef zoveel mogelijk spullen in één keer te bestellen.

Zodat ik niet afhankelijk ben van levertijd <x> van shop <a>, levertijd <y> van shop <b>, levertijd <z> van shop <c>, etc, etc, etc. Dat het duidelijk blijft en overzichtelijk.

Echter, op die manier kom je natuurlijk niet op de laagst mogelijke prijs uit. Zondermeer niet. De kans dat je alles kan bestellen bij één winkel en dan ook nog eens het laagst uit komt in prijs is... nagenoeg verwaarloosbaar. Dus, je zult dan verschillen zien ten opzichte van de laagst gevonden prijs. Om een betere inschatting te maken of het de moeite waard is om het uit te breiden naar meerdere winkels is het misschien handig om middels een kleine toevoeging zoals ik voorstel inzicht te krijgen in het prijsverschil per produkt.

Momenteel heb je die enkel voor het totaal.

Enfin, het is maar een klein detail en ik heb er nu al meer dan genoeg woorden aan besteed.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is inderdaad ook het uitgangspunt van die tool dat men de boel zoveel mogelijk bij een shop besteld. Je kan die inschatting overigens al deels automatiseren door wat te spelen met de parameters voor "minimum aantal producten eerste shop" en "maximum aantal shops". Als daar weinig prijsvariatie door ontstaat, kan je er vanuit gaan dat die absoluut laagste prijs lastig te halen wordt.

Punt is een beetje dat een 2e prijskolom vrij veel ruimte inneemt, waardoor met (lange) productnamen behoorlijk ingekort kunnen gaan worden. In jouw geval wordt nu alleen die WD-disk ingekort, maar bij een extra kolom vermoed ik dat ook dat kingston-geheugen en die cooler master fans ingekort worden.

Het natuurlijk sowieso een vertekend beeld, want bij de losse productprijzen erboven worden geen verzendkosten meegerekend. Dus voor die prijs gaat het je waarschijnlijk sowieso niet lukken.

Qua ruimte zou het natuurlijk wel onder een 'title' kunnen, oftewel pas als je er met je muis overheen gaat zo'n (geel) tekstje.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 22-11-2010 08:22 ]