Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ramdisk mount volume voor Truecrypt

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 09:54
Ik zit met een vervelende situatie.

Ik maak gebruik van Dataram Ramdisk v3.5. Dit programma is één van de weinige gratis ramdisk programma's. Nadeel van dit programma is dat het na het booten van Windows de eerst beschikbare drive letter pakt. Normaliter geen probleem omdat de drives vast liggen. C voor Windows, D voor diversen, E voor downloads, F voor de Dvd-Rom, G voor de Dvd-brander en dus normaal gesproken H voor de Ramdrive. Deze instellingen "H:\Temp" heb ik ook vastgelegd in de "Environment Variables" en in de "browser.cache.disk.parent_directory" regel in Firefox.

Nu heb ik een tijdje geen gebruik gemaakt van Truecrypt. Inmiddels ben ik er wel weer gebruik van gaan maken en heb ik mijn D partitie encrypted. Via Computer Management geef ik deze drive de drive letter X. Dit doe ik, zodat ik namelijk deze X kan mounten als D. De normale links die naar D leiden moeten wel gehandhaafd blijven.

Echter, de Ramdisk gaat nu dwars liggen, omdat ik de Truecrypt handmatig mount (wat heeft het anders voor zin qua veiligheid als ik dit niet doe?) pikt de Ramdisk, die automatisch start de driveletter D in. En DataRam Ramdisk biedt geen mogelijkheid zelf een drive letter te kiezen. Ook als ik em via Computer management vastleg op een andere drive letter gaat ie toch weer terug op automatisch na een reboot.

De ramdisk later handmatig inschakelen is ook niet praktisch omdat de computer dan z'n temp files niet kwijt kan.

Iemand een oplossing voor dit probleem?
OS = Windows 7 Ultimate x64

[ Voor 0% gewijzigd door Snowwie op 21-11-2010 01:23 . Reden: Probleem inmiddels verholpen, het bleek dat DataRam wel een feature had om de driveletter te bewaren. Ik moest enkel de image bewaren. :) ]

Mijn YouTube Channel

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Gebruik truecrypt met alleen file encrypten.

Verwijderd

Uit de handleiding
6. How do I set the drive letter for the RAM disk?

You can modify the drive letter using Windows Disk Management. If you do not use Windows Disk Management, Windows will automatically assign the next available drive letter to your RAMDisk. If you want a specific drive letter to appear each time you run RAMDisk, you will need to save the disk image at some point, and select "load disk image on startup". Otherwise Windows does not know what drive letter you have created and will assign the next available drive letter. Of course, selecting "Unformatted" on the "Settings" tab will create a blank disk with no formatting information, and therefore no drive letter.