Toon posts:

VUURWERK factureert dataverkeer tot 6 mnd terug

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vuurwerk factureert extra dataverkeer (boven pakket limiet) in 2000 met F.350 per GB en in 2001 met F.100,00 per GB.

Ik heb een totaalpakket. Op hun website (en in mijn kontrakt)onder "totaal pakket uitbreiden" staat dat ze MAANDELIJKS zullen factureren.

Ik heb een factuur voor de afgelopen 5 maanden ontvangen van F.14000,00 (lees goed: VEERTIEN DUIZEND gulden).

Wanneer ze inderdaad maandelijks hadden gefactureert, had ik natuurlijk simpelweg 20GB extra ingekocht voor F.200,00 pmnd.

Mochten er meer kontraktanten van Vuurwerk met hetzelfde probleem rondlopen, dan verzoek ik hun kontakt met mij op te nemen via smsmail@bigfoot.nl

MKT

Verwijderd

Maandelijkse facturatie geldt over het algemeen niet voor dataverkeer over de limiet.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 15:30 schreef joska het volgende:
Maandelijkse facturatie geldt over het algemeen niet voor dataverkeer over de limiet.
Dat neemt niet weg dat dit een boeven streek is. Voor vuurwerk is de kostprijs van 1 gigabyte ver onderder de fl. 10,-, dus ze maken schofterig veel winst er over. En om dan iemand na 6 (!) maanden een faktuur te sturen voor de overschreden datatraffic is gewoon _not done_.

Aanvulling: Dit vindt ik het zelfde als een flitscamera op de snelweg verstoppen en pas na 6 maanden de boetes versturen die je toen gemaakt hebt.. Tikt lekker door als je iedere dag op en neer meot in de auto.. 10 km te hard ~ 70,- x 2 = 140,- per dag en dat 6 maanden lang voordag je er achter komt.. tsss

Kortom: site downloaden, nieuwe host zoeken, site uploaden bij nieuwe host en de hele rotzooi verhuizen en nooooooit meer iets met vuurwerk doen.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

vuurwerk is gewoon niet te vertrouwen wanneer het aankomt op facturering (spreek inderdaad ook uit eigen ervaring)..

Misschien dat mensen nu dit eindelijk ook eens in gaan zien..

Vuurwerk :r

PS. als je niet betaald kan ik je wel vast vertellen dat ze binnenkort met een incassobureau aan komen kakken..

• twixx
  • Niet online
Nou ik wil hem ook wel een keer van de andere kant belichten. Wist je dat je te veel dataverkeer verbruikte? En kocht je toch vooraf niet meer in?

Uiteraard is de prijs die ze rekenen voor extra Megabytes _zeer_ bijzonder.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 07:01
..Wist je dat je te veel dataverkeer verbruikte? En kocht je toch vooraf niet meer in?..
Uit het bovenste verhaal blijkt mi dat MKT NIET wist dat hij zoveel verbruikte, dus zou je deze aub willen toelichten Twixx?

[edit] typo |:(
[edit 2] (Zie onder) Oh zo...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• twixx
  • Niet online
De vraag is of een klant van vuurwerk kan zien hoeveel dataverkeer hij per maand verbruikt. Als dat zo is, en dat zo was in de eerste maand dat hij te veel verbruikte, kan Vuurwerk v.a. die maand achteraf het extra verkeer berekenen.
Het lijkt me algemene voorwaarden tijd.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens de AV ben je daar zelf voor verantwoordelijk: AV art.3e
Overschrijding dataverkeer
De Afnemer is zelf verantwoordelijk voor overschrijding van de overeengekomen hoeveelheid dataverkeer (versturen van tekst of afbeeldingen over het internet via de server van Vuurwerk Internet B.V. van en naar de website van de Afnemer). Zulks geschiedt conform de bepalingen in de Overeenkomst.
MAW, logfiles regelmatig checken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Volgens de algemene voorwaarden misschien wel, het wil niet zeggen dat die altijd rechtsgeldig zijn.

Er staat niet voor niks altijd zoiets in :

Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. XXX en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

Persoonlijk vind ik het logisch dat een klant ten alle tijden inzicht moet hebben in zijn dataverkeer. En zeker indien hij daarvoor later wordt gefactureerd.

Ik zou met de voorwaarden even naar een advocaat stappen. (lijkt me nogal de moeite voor een 14.000 gulden )

Suc6 in ieder geval :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vuurwerk zal ongetwijfeld weer verwijzen naar je logfiles, gok ik zo..
Daar heb je toegang toe, en daar kun je (volgens mij) een aardig end mee komen om je verkeer bij te houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ja als ik een auto huur kan ik ook de kilometers bijhouden door het tellen van de kilometerpaaltjes .....

Verwijderd

als ze daadwerkelijk in de overeenkosmt aangeve ndat ze per maand factureren, dan hoef je dit echt niet te betalen, teminste, dan zou ik...zeker voor 14.000 een advocaat inschakelen...

edit->
oja, 't is trouwens zou, ook al staat het dat z het wel mogen, het niet altijd direct rechtsgeldig is, het is nl bij de nederlandse wet verboden om een contract waterdicht te schrijven, teminste op zo'n sluikse manier.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Thursday 15 March 2001 15:00 schreef dewie het volgende:
Ja als ik een auto huur kan ik ook de kilometers bijhouden door het tellen van de kilometerpaaltjes .....
Da's natuurlijk b*llsh*t.
Als ik te hard rij en ik word geflitst kan ik ook niet aankomen met het argument dat ik niet op m'n snelheidsmeter kijk.

[edit]
Neemt niet weg dat ze je wel ff een seintje hadden kunnen geven.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 14:11 schreef mkt het volgende:

Ik heb een factuur voor de afgelopen 5 maanden ontvangen van F.14000,00 (lees goed: VEERTIEN DUIZEND gulden).
Schijt zeg, jij bent pas genaaid... direct opzeggen die k*tzooi! hier heb je natuurlijk nix aan, men moet je wel aangeven dat je een limiet overschrijdt!

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 19:12 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Da's natuurlijk b*llsh*t.
Als ik te hard rij en ik word geflitst kan ik ook niet aankomen met het argument dat ik niet op m'n snelheidsmeter kijk.
Grappig je geeft me gewoon gelijk.

Inderdaad je hebt een duidelijk inzicht in je snelheid ..........

Als je baas tegen jouw zegt je moet met deze auto zo snel mogelijk naar amsterdam rijden. Alleen heeft de auto geen kilometer teller.

Jij zeg dus ????????.

Hij zegt nou als je de kilometerpaaltjes telt en het aantal seconden, kun je het makkelijk uitrekenen.

Als je nu een bekeuring krijgt betaal je die dan ????, of ga je zelfs nieteens op pad.

Vuurwerk heeft een beperking met hosting (dataverkeer) , en moeten ze dus inzicht geven in deze beperking, wat is het verkeer

Het gaat er gewoon om dat je inzicht moet hebben

Verwijderd

Hehehe, ik heb dit ook wel eens gehad dat ik op 1 dag 30GB trok door een fout in onze scripts; als je zegt dat hun logfiles/administratie niet klopt hoef je niet te dokken :) had ik ook!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op Friday 16 March 2001 08:43 schreef dewie het volgende:

[..]

Grappig je geeft me gewoon gelijk.

Inderdaad je hebt een duidelijk inzicht in je snelheid ..........

Als je baas tegen jouw zegt je moet met deze auto zo snel mogelijk naar amsterdam rijden. Alleen heeft de auto geen kilometer teller.

Jij zeg dus ????????.

Hij zegt nou als je de kilometerpaaltjes telt en het aantal seconden, kun je het makkelijk uitrekenen.

Als je nu een bekeuring krijgt betaal je die dan ????, of ga je zelfs nieteens op pad.

Vuurwerk heeft een beperking met hosting (dataverkeer) , en moeten ze dus inzicht geven in deze beperking, wat is het verkeer

Het gaat er gewoon om dat je inzicht moet hebben
Waar gaat dit nou allemaal over...

sorry, maar ik kan aan dit verhaal geen touw vast knopen.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

sorry, maar ik kan aan dit verhaal geen touw vast knopen.
Nee...jij niet! |:(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het verhaal van dewie zal waarschijnlijk wel met een knipoog gelezen moeten worden ofzo..

Lamaar.
[ontopic]

Zal wel weer aan mij liggen, maar een beetje logfile analizer tool kan je een flink end op weg helpen om je hoeveelheid dataverkeer te zien.

Lees [topic=144424] ook even, zelfs bij f2s kun je je logfiles krijgen om inzicht te krijgen in je dataverkeer.

Verwijderd

Als klant hoor je op de hoogte te worden gesteld van het verstookte dataverkeer als de klant eenmaal de limiet overschrijd met duizenden guldens.

Ik vind het zo en zo raar dat je wel inzicht hebt in de logfiles maar dat meneer jan kloot die nog geen eens weet wat een logfile is zo hard in zijn zak word getrapt door vuurwerk. Ik vind het ronduit een misselijke streek.

Maar dan kan je altijd maar zien dat een grote partij niet per definitie goed is. Want kleine partijen houden hun klanten nog een beetje in de gaten. >:)

Vuurwerk zuigt dus enorm in dat opzicht! Let op DAT OPZICHT. Voor de rest zal het wel een goede partij zijn.
Pagina: 1