Bluetooth keyboard en Sluimerstand (windows 7)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Topicstarter
Ik gebruik mijn laptop met Windows 7 Enterprise als multimedia station, en deze is dus gekoppeld aan mijn tv via hdmi.
Derhalve heb ik mijn laptop deksel altijd gesloten, immers de output gaat altijd naar de hdmi.
Nu heb ik een apple wireless keyboard er aan hangen (staat zo leuk op de wiite leren bank :p), via bluetooth.
Wat ik graag zou willen is dat het activeren/aanraken van het keyboard er voor zorgt dat mijn laptop uit sluimerstand komt (of slaapstand als dat de oplossing zou zijn, liever niet). dit kan volgens mij bij OSX wel, kan dit ook onder Windows 7? Nu moet ik de hele tijd de laptop onder mijn tv vandaan halen, deksel openen en op de aan knop drukken.
Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat je kan proberen is in je BIOS en windows energieinstellingen in te stellen dat je Bluetooth apparaat de PC uit slaapstand mag halen, maar ik betwijfel of dit gaat werken aangezien je nogal moeilijk een softwarematige koppeling tussen 2 bluetoothapparaten te maken als er geen processor actief is.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Topicstarter
Nee dat dacht ik dus ook in eerste instantie, maar bij Apples schijnt dit wel te kunnen, dat bluetooth apparaten de computer uit sluimerstand kunnen halen.

Dit zal dus of een ander soort sluimterstand zijn, of dat bluetooth nog wel functioneert in die stand bij apples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij doet apple geen echte sluimerstand, maar "pauseert" deze processen en schakelt gewoon het scherm uit.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Check ook of de Bluetooth module door Windows uitgeschakeld mag worden om energie te sparen. Zet dat dan uit.