• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:29
Zojuist heb ik een nieuwe PC geinstalleerd, tot nu toe is het niet mogelijk om hierop het geluid werkend te krijgen over beide speakers.

Alleen de rechter speaker geeft heel zacht geluid, maar de linker, en de headset doen helemaal niks.

Het gaat om een
AMD X4 955
M4A88t-V EVO/usb3
Windows 7

De geluidskaart is een onboard realtek ALC892.

Tevens meld het realtek scherm dat de voorste jacks in gebruik zijn, terwijl hier helemaal niks inzit.

Wat ik tot nu heb geprobeerd.
Nieuwe/oudere drivers
Drivers via Windows Update.
Andere headset.
Andere Bit/Khz
Het geluid staat in Windows en in Realtek op 100%
Het balans staat gewoon in het midden.

Voorheen deden de headset en speakers het wel gewoon.

Verwijderd

Heb je ook al de drivers geprobeerd die op de site van Asus staan? En volgens mij moet je niet de AC'97 drivers hebben maar de High Definition Audio drivers.

• Dorest0rm
Dat hebben we inderdaad ook geprobeerd.

Inmiddels zijn we tot de conclusie gekomen dat de realtek kaart brak is.

In plaats van een andere geluidskaart te kopen kan ik een usb headset gaan kopen, maar nu is een verloop stekkertje van 3.5mm naar usb ook voldoende.

Weet iemand toevallig waar ik zo een verloop stekkertje zou kunnen vinden?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heb je erop gelet dat je niet per ongeluk het AC97 stekkertje van je pckast op het moederboard aangesloten hebt ? Dit moet dus niet en alleen het HD stekkertje aansluiten op je moederboard omdat AC97 aansluitingen anders zijn en misschien dit probleem veroorzaken.

• Dorest0rm
Zelfs toen het AC97 stekkertje niet ingeplugd was op het moederbord kregen we geen geluid.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het moederboard RMA doen en nieuw moederboard bij de zaak vragen waar je het gekocht hebt, want het is een beetje onzin dat je een aparte geluidskaart dan moet gaan aanschaffen.

Dan wat betreft een verloop van usb naar een jackplugje van 3,5 inch heb je niet en kan ook niet want er zal altijd een stukje electronica voor nodig zijn om geluid via usb te krijgen. Of je hebt ook usb geluidskaartjes waarop je dan gewoon een headsetje met jackplug kan aansluiten, en dan wat je zelf al zei dus headsetjes die wel gelijk via usb werken.

• Dorest0rm
Ik ga het moederbord er vandaag uit "slopen" en het bord terug sturen naar Azerty, gelukkig heb komt ie daar vandaan :)
Pagina: 1