Dilemma CD of Bluray

Pagina: 1
Acties:

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-01 13:26
Hallo,

Ik zit al een paar weken na te denken over de volgende aanschaf in mijn hifi configuratie. Momenteel heb ik de volgende set staan:
  • Yamaha RX-497 receiver: Specs
  • B&W CDM1 speakers: (kan zo snel ff geen specs vinden)
  • XBOX 360 voor het afspelen van DVD's
  • Samsung UE37C6000: Specs
Ik wil graag een nieuwe bluray speler OF een nieuwe CD speler kopen, maar ik weet niet goed wat de beste oplossing is!

Te twijfelen zit ik tussen:enIk wil graag in dezelfde stijl verder, vandaar Yamaha producten. De BD heeft als voordeel dat hij mijn DVD collectie kan upscalen naar 1080p, daarnaast ben ik met een bluray speler beter klaar voor de toekomst, als blurays goedkoper gaan worden. Echter vermoedelijk ga ik vaker gewoon CD's afspelen en dat kan de CD speler weer iets beter. Echter in dat geval moet ik mijn XBOX aanhouden voor de DVD's...

Wie kan mij adviseren wat te doen?

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:22
Als je belang hecht aan stijl, kies dan de cd speler. De nieuwere blu-ray heeft een geheel ander front en een andere kleur display (blauw). Als je belang hecht aan geluidskwaliteit, kies dan altijd een dedicated cd speler.

• GoeiedagEem
Maar als ik het goed begrijp is het verschil dag en nacht, qua muziekbeleving?

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:22
Een term als dag en nacht durf ik niet te gebruiken, maar je hoort wel degelijk verschil. Ik heb o.a. de Yamaha DVD-S663; ik denk dat die qua audio specs weinig verschilt van de BD-S667. Die heb ik kunnen vergelijken met diverse cd spelers (o.a. Sony, NAD, Marantz) en elke keer klonk de cd speler beter.

Verwijderd

Ik heb zelf gekozen voor een aparte CD-speler en een BR-speler. Ik vind teveel klankverschillen terug als ik audio afspeel op een DVD- of BR-speler.

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Ik denk dat je zelf in de winkel moet gaan luisteren (liefst zonder opdringerige verkoper) en dan zelf moet beoordelen of je verschil hoort. Ik ben zelf namelijk van mening dat bij een degelijk apparaat het niet uit maakt of het nou een DVD-speler of CD-speler is die je schijfje rond draait...

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08
Zomaar een idee hoor, maar wat te denken van een BR-speler met een separate DAC (voor je cd's)? De speler gebruik je dan enkel als afleesapparaat. En met een goeie DAC heb je geluid dat wellicht beter tot z'n recht komt...

• GoeiedagEem
Ik heb gekozen voor een losse CD speler. De CDX-497 is vandaag gearriveerd. Klinkt erg goed.

Overigens had ik als test Dark Side Of The Moon even geprobeerd, allemaal ruis!! Wij dingen aanpassen, kabels omwisselen etc. Geen effect. Uiteindelijk bleek dat andere cd's wel goed waren! Terwijl ik in de auto hier nooit last van had. Naja nu DSOTM maar even op een andere CD speler proberen...

Bedankt voor de adviezen. Een BD komt later nog wel eens (misschien in een ander huis ofzo), voorlopig kan ik de meeste dingen wel gewoon via mijn NAS en XBox bekijken.
Pagina: 1