Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers,

Omdat ik heel nieuwsgierig ben waarom mijn moederbord doorgebrand is en hoop dat er techneuten hier rond surfen die misschien met de oorzaak en/of gevolg kunnen helpen als ze zien waar hij exact is doorgebrand?

Het betreft
MB: Asus P5Q
CPU: Intel Q6600
RAM: OCZ PC2-8500 "reapers" (2 x 2GB)
PSU: Spire 500W

Na een aantal jaren van goede dienst met de bovenstaande main hardware besloten om de hele handel om te bouwen naar een nieuwe systeem kast. Enige verschil met de vorige build was de pci-e videokaart. Meteen na het starten van het moederbordje brand hij door...er zijn geen menselijke fouten gemaakt of kapotte hardware gebruikt.
Mijn vraag is dus of er iemand op de bijgevoegde foto kan zien waarom het mobo'tje nu juist daar doorbrand? en of ik me zorgen moet gaan maken of het met een ander mobo'tje met dezelfde hardware weer zou kunnen doorbranden...?

Ik bouw per jaar een 10 tal pc'tjes en dit gaat me iets te ver boven mijn pet...nog nooit mee gemaakt dat het mb doorbrand en dus niet meer POST maar wel alle hardware van stroom voorziet...alle hardware (CPU, PSU en RAM) getest en werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/4554865/640/4554865.jpg

Hoop op een aanwijzing in de goede richting :)

Alvast bedankt voor een reactie

Tweaker Gibeht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:19
ik kan niet zo heel veel maken van de hardware, maar enige vorm van ijzerdeeltjes oid in de lucht dmv een dremel of iets in die richting,

en de afstandsbusjes? het zijn maar een paar dingen

google word ik ook niet wijzer van :)

better pic's are required :)

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tja, REapers. IT's all in the name :o

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!