Naar aanleiding van eigen ervaring met inactieve advertenties in V&A heb ik de volgende vraag:
Waarom blijft een inactieve/verkochte advertentie publiek benaderbaar?
Uit de V&A faq begrijp ik het volgende:
Doordat de inactieve advertenties nu publiek benaderbaar zijn, worden deze dus ook door Google geindexeerd. Het is voor mij persoonlijk niet zo wenselijk dat a.d.v. mijn nickname mijn volledige advertentiehistorie + de volledige advertentieinhoud op Google kan worden gevonden. Op deze manier blijft namelijk informatie, enkel voor een specifieke advertentie (en voor een bepaalde tijdsperiode) oneindig beschikbaar voor Google gebruikers.
Ter illustratie een google dorkje: hier
Hierbij dus ook het verzoek om inactieve advertenties niet volledig publiekelijk zichtbaar te maken, maar (ala marktplaats) enkel de advertentietitel te tonen.
Waarom blijft een inactieve/verkochte advertentie publiek benaderbaar?
Uit de V&A faq begrijp ik het volgende:
Dat is natuurlijk prima en bijzonder nuttig. Maar wanneer het enkel voor dit doel is hoeven de inactieve advertenties niet publiekelijk zichtbaar te zijn, maar enkel voor beheerders/mods van tweakers V&AHet is niet mogelijk advertenties volledig te verwijderen omdat we nog wel de mogelijkheid moeten hebben advertenties achteraf in te zien, bijvoorbeeld bij geschillen of in geval van fraude of heling.
Doordat de inactieve advertenties nu publiek benaderbaar zijn, worden deze dus ook door Google geindexeerd. Het is voor mij persoonlijk niet zo wenselijk dat a.d.v. mijn nickname mijn volledige advertentiehistorie + de volledige advertentieinhoud op Google kan worden gevonden. Op deze manier blijft namelijk informatie, enkel voor een specifieke advertentie (en voor een bepaalde tijdsperiode) oneindig beschikbaar voor Google gebruikers.
Ter illustratie een google dorkje: hier
Hierbij dus ook het verzoek om inactieve advertenties niet volledig publiekelijk zichtbaar te maken, maar (ala marktplaats) enkel de advertentietitel te tonen.