Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL Provider voor extra lijn

Pagina: 1
Acties:

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Omdat Ziggo er af en toe uitligd (steeds vaker), heb ik een Multi-WAN router aangeschaft.

Ik moet nu nog een ADSL provider zoeken die:

- Een lekker snelle verbinding bied voor een redelijke prijs
- Een statisch IP bied
- Bij voorkeur beschikbaarheidsgarantie

De statische IP is vooral belangrijk omdat Ziggo die niet bied, en bepaalde uitgaande SSH verbindingen op de ontvangende server op IP kunnen filteren. Dan is het natuurlijk lastig als die verbinding er uit ligt en je niet meer op een server kan, daarom bij voorkeur een beschikbaarheidsgarantie.

Tele2 Zakelijk:

- Goed: statisch IP
- Slecht: statisch IP met voorbehoud
- Goed: 20Mbit voor 30EUR/m
- Slecht: geen beschikbaarheidsgarantie

KPN Zakelijk:

- Goed: 8 statische IPs
- Slecht: 2 jaar contract
- Slecht: geen beschikbaarheidsgarantie (zou gemiddeld 96,7% zijn)
- Slecht: 20Mbit voor 50EUR/m

Online:
- Goed: statisch IP
- Slecht: statisch IP met voorbehoud
- Goed: 20Mbit voor 22,50EUR/m
- Slecht: geen beschikbaarheidsgarantie

Het lijkt erop dat je voor een echt statisch IP tegenwoordig flink moet betalen?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:51

dodo79

witte dikke tonnie

ik zit al 5 jaar bij online (voorheen wanadoo en orange) maar heb nog steeds hetzelfde ip ondanks dat het onder voorbehoud is.
Dus dat valt ook weer mee toch? :)

omdat het kan!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Bij mijn weten is XS4all de enige ISP in Nederland die consumenten abonnementen aanbiedt met een vast IP adres.

Bij andere providers is het vaak 'altijd dezelfde' en wordt het niet steeds veranderd. Maar het kan wel zonder enige melding vooraf en zonder je het nieuwe adres mede te delen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• 448191
dodo79 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:55:
ik zit al 5 jaar bij online (voorheen wanadoo en orange) maar heb nog steeds hetzelfde ip ondanks dat het onder voorbehoud is.
Dus dat valt ook weer mee toch? :)
Ik heb zelf ook daar gezeten, van Wanadoo naar Orange (of andersom, weet niet meer) naar Online (heel kort, voordat ik verhuisde), en in principe weinig over te klagen gehad.

Misschien moet ik maar gewoon m'n ziggo abonnement zakelijk maken, dan heb ik daar (ook) een vast IP en is die beschikbaarheidsgarantie niet meer zo belangrijk (hoe groot is de kans dat kabel en ADSL er tegelijk uit valt).

Alleen maakt dat nogal een verschil: het abo dat ik nu heb is 65 euro of zo inclusief tv en telefoon, het zakelijke abo is 119EUR voor alleen internet. Dan krijg je wel 5 statische IPs en een garantie van 99,7% (onder voorbehoud van een bak aan voorwaarden dus ik stel me daar weinig van voor, is gewoon zelfde als consumer volgens mij).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

TweakDSL doet ook aan vaste IP's op verzoek.

Beschikbaarheidsgaranties kan praktisch geen (consumenten) ISP bieden.. Als het glasvezeltje naar je wijkcentrale is gebroken kan je niets anders doen dan wachten tot deze weer gelast is.

Tele2 zou ik verder niemand willen aanraden. Hoop dat ze het BBned netwerk met rust laten.

[ Voor 17% gewijzigd door BHQ op 20-11-2010 20:16 ]

• 448191
Het hoeft ook niet een consumenten abo te zijn, niet voor niets neem ik boven ook Tele2 Zakelijk en KPN Zakelijk mee.

• 448191
Ik kan de bevestiging dat XS4ALL een statisch IP bied nergens vinden?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het is echter wel zo. Eén van de redenen waarom ik XS4ALL gekozen heb als DSL provider

Terug te vinden op o.a.:
http://www.xs4all.nl/klan...smail/bsmtp_faq.php#nodig
Bij: 3. 3.Wat heb ik nodig om bSMTP te kunnen gebruiken?

[ Voor 48% gewijzigd door Dysmael op 20-11-2010 18:35 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom dan geen Ziggo zakelijk? Volgens de reclame's kan je daarmee álles, en heb je een statisch IP. Neem aan dat het zakelijke abo ook wel een uptime garantie biedt.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb bij KPN met VDSL2+ ook een statisch ip adres(volgens de helpdesk en tot nu toe is dat ook zo gebleken).

Maar een nadeel van KPN (bij consumenten verbindingen iig, zakelijk weet ik niet) is dat poort 25 dicht zit en mail dus altijd via een relay server van KPN moet gaan. En daarnaast t modem zaken als VOIP ATA's dwarsboomt.

Prijs is 50 euro voor 40mbit/3mbit.

I, for one, like Roman numerals

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
Qfast biedt een vast ip-adres en goedkoop internet:
http://www.qfast.nl/image...Internet_specificatie.pdf

Beschikbaarheid van 95%.

[ Voor 10% gewijzigd door Termi op 20-11-2010 18:43 ]

• 448191
RolfLobker schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:33:
Het is echter wel zo. Eén van de redenen waarom ik XS4ALL gekozen heb als DSL provider

Terug te vinden op o.a.:
http://www.xs4all.nl/klan...smail/bsmtp_faq.php#nodig
Bij: 3. 3.Wat heb ik nodig om bSMTP te kunnen gebruiken?
Ja uiteindelijk gevind via de zoek functie:

http://www.xs4all.nl/consument/internet/mogelijkheden.php
Megamind schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:34:
Waarom dan geen Ziggo zakelijk? Volgens de reclame's kan je daarmee álles, en heb je een statisch IP. Neem aan dat het zakelijke abo ook wel een uptime garantie biedt.
Verschillende rendenen. Teneerste heb ik al een ziggo abo en heb iok dan nog steeds een ADSL abo nodig. En ziggo zakelijk internet (althans de versie met vaste IPs) gaat maar tot 60Mbit tov 120Mbit zonder, en is daarnaast ~120 ipv ~65 EUR.
Def_P schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:37:
Ik heb bij KPN met VDSL2+ ook een statisch ip adres(volgens de helpdesk en tot nu toe is dat ook zo gebleken).

Maar een nadeel van KPN (bij consumenten verbindingen iig, zakelijk weet ik niet) is dat poort 25 dicht zit en mail dus altijd via een relay server van KPN moet gaan. En daarnaast t modem zaken als VOIP ATA's dwarsboomt.

Prijs is 50 euro voor 40mbit/3mbit.
Ik doe de email via relay naar Gmail, dus dat geeft niet. Dit klinkt hetzelfde als wat XS4ALL bied.

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
In de welkomstbrief van XS4All staat ook je ipadres.

• 448191
Hmm. VSDL is niet op mijn adres beschikbaar, jammer.

Dat wordt dus 16Mbit :(

Ach, gelukkig is het maar een backup lijntje.

[ Voor 42% gewijzigd door 448191 op 20-11-2010 18:49 ]

• 448191
Ok, besteld bij XS4ALL. Dank :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Het is geen 'statisch IP' maar een 'vast IP' wat je bedoelt. Statisch duidt op het vast 'statisch' invullen op een interface. Dat is niet het geval, je krijgt een 'vast IP' steeds uitgedeeld op je verbinding via DHCP of PPPoX sessie.

Zelfde doel, maar manier en naam is anders ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Jammer dat je al besteld hebt. Xenosite levert ook leuke verbindingen.
Pagina: 1