Probleem met 1 van mijn GTX 460's

Pagina: 1
Acties:

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik heb 2 GTX 460's sonic platinum edition's in SLI
( heb de 2e kaart, vorige week binnengekregen )
Werken op zich prima, maar toen ik de laatst bijgekochte kaart stand-alone ging gebruiken, kreeg ik toch het vermoeden dat er iets mee aan de hand was.

Dit is mijn eerste GTX 460:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/5762/91263369.gif

en dit is mijn 2e GTX 460
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/3166/62785178.gif

Vreemdgenoeg heeft deze kaart 50 mhz minder geheugen ? ( Ze horen toch echt 1000mhz te hebben )
Nou had ik dat wellicht nog niet eens zo'n probleem gevonden.

Maar toen ik mijn 2e GTX 460 stand alone ging gebruiken, werd mijn beeld veel waziger... terwijl alle instelling gewoon hetzelfde zijn gebleven.
Ik heb nog geprobeerd voor de zekerheid alle drivers opnieuw te installeren, maar het beeld blijft gewoon erg wazig, zodra ik mijn ''oude'' GTX weer aan sluit, is alles weer kraakhelder...

Voordat ik de kaart terugstuur naar de leverancier wilde ik dit graag hier nog even posten, wellicht dat ik iets simpels over het hoofd heb gezien, waardoor mijn beeld zo wazig is op mijn ''nieuwe'' kaart...
Dus als iemand enig idee heeft, laat het a.u.b. even weten.

Alvast ontzettend bedankt!

• BlauweAap
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:41
doe voor die 2e kaart 's een bios update van de fabrikant... misschien helpt dat wel.

Anders maak een backup van de bios van je eerste kaart en flash deze op kaart nummer 2.

Oeps niet ver genoeg doorgelezen: wazig beeld --> kan zijn dat je kaart niet helemaal bien werkt; ik zou gewoon er gewoon een RMA van maken.

[ Voor 29% gewijzigd door BlauweAap op 20-11-2010 16:19 ]

• kevinvandorst
BlauweAap schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:17:
doe voor die 2e kaart 's een bios update van de fabrikant... misschien helpt dat wel.

Anders maak een backup van de bios van je eerste kaart en flash deze op kaart nummer 2.
Heb ik al gedaan, zoals je kunt zien in de screenshots zijn nu van beide kaarten de bios versies gelijk.
70.04.1B.00.02

Helaas ook zonder resultaat, iig bedankt voor de reactie.

• kevinvandorst
niemand enig idee verder?

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Rmaen voordat je net als ik de bon kwijtraakt!

Verwijderd

Als het ding zich zo gedraagt "out of the box", dus zonder dat je er ook maar enigszins zelf iets aan hebt lopen tweaken of wat dan ook... zondermeer RMA.

Kijk, het is namelijk best mogelijk dat het ding handmatig gewoon op orde te krijgen is, maar, dat moet je niet zomaar willen. Iets moet het in stock settings gewoon goed doen, daar betaal je immers voor.
Pagina: 1