word documenten openen in safari

Pagina: 1
Acties:

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 19:53
Sinds ik ben overgestapt op een mac is er eigenlijk nog maar een probleem waar ik tegenaan loop.
Ik open veel word (en excel) documenten vanaf het internet, bijvoorbeeld vanaf een gewone link, of een sharepoint site.
Alleen moet ik deze steeds eerst downloaden, en dan openen.
Het zou veel prettiger zijn als office 2011 (of 2008, of voor mijn part quick look) gewoon in safari (of firefox) zou openen en in een temp. folder wordt opgeslagen.
Dat werkt stukken prettiger en voorkomt een overvolle downloads folder.
Is er misschien iemand die hier een oplossing voor heeft?
Ik weet dat het een kleinigheidje is maar het zou voor mij wel veel prettiger werken.

/edit Eigenlijk komt het er op neer dat ik de optie "openen" mis in de browser waarbij het bestand vanuit een temp. folder opent. Zoiets zou toch moeten bestaan als add-on ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjef_Arie op 20-11-2010 15:51 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Tja, dan is je temp folder dus een rotzooitje, precies wat op Windows vaak het geval is. Wat je zou kunnen doen is de gedownloade bestanden direct laten openen door Safari: http://www.manuelstuder.c...nd-other-files-in-safari/. Dat komt denk ik het dichtste in de buurt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Met SharePoint 2007 en eerder werkt het eigenlijk met IE wat jij wilt, daar heb je Microsofts implementatie van WebDAV voor nodig en dat werkt echt alleen in IE. Hoe het precies in SharePoint 2010 zit weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele