Advanced Routing: Thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-02 10:31
Dag allen,

Mijn thuis netwerk ziet er als volgt uit:
Internetmodem -> D-link Switch -> Vaste kabel naar desktopPC1 EN naar Linksys wireless router
Linksys wireless router -> Wireless connectie met laptop, vaste kabel naar desktopPC2

Dit werkte perfect tot zonet, en ja het is uiteraard mijn eigen domme schuld.
Aangezien ik enkele pc's niet zag in het netwerk ben ik beginnen sleutelen aan de instellingen van de Linksys router onder andvanced routing. Daar heb ik de entry voor de gateway verwijderd.
De gegevens in deze entry zijn dus nu leeg waardoor internet niet meer werkt voor laptop & desktopPC2.
De gegevens waar ik op zoek naar ben :
- Destination LAN IP
- Subnet Mask
- Default Gateway
- Interface (dropdown, te kiezen tussen LAN&Wireless of WAN)

Kan iemand me helpen waar ik deze gegevens terug kan vinden of wat er ingevuld 'zou' moeten worden?
Ik vermoed dat dat de destination LAN IP het ip adres is van de d-link switch ofzo niet?

mvg,

tbo

Inventaris

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

al eens geprobeed het reset knopje in te drukken op de router? beteken wel wat nieuw instelwerk, maar alle advanced routing options staan weer op default

• tboheeren
Ok dat heeft geholpen:-) nu voel ik me nog stommer ;-)

Enig idee hoe ik het origineel probleem kan oplossen ivm sharing. DesktopPC1 draait win7, laptop vista en DesktopPC2 winxp.
Ze zitten allemaal in de juiste werkgroup. Op de desktopPC1 staat sharing in HomeGroup juist ingesteld.
DesktopPC2 ziet de laptop (en omgekeerd), maar DesktopPC1 ziet de rest niet (en omgekeerd ook niet).

Inventaris

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Desktop1 in de router drukken ipv de switch.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:31
Ik zou het anders opbouwen.

Modem -> router -> switch.

Alle bedrade pc's op de switch en alles draadloos op de router.

• tboheeren
Desktop 1 in de router drukken is technisch niet mogelijk, er is een speciale kabel door het huisgetrokken van switch nr desktop

Inventaris

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Heb je die tweede router nodig ?
Of gaat het alleen om de wireless functionaliteit (Accesspoint) ?

Abort, Retry, Quake ???

• tboheeren
Ja als die er niet zou zijn moeten 3 kabels van de kelder naar boven getrokken worden. Nu komt die ene vaste kabel omhoog en daar wordt het opnieuw verdeeld door de linksys. Die andere vaste kabel naar desktop1 komt ook van de kelder maar gaat rechtstreeks naar verdieping 2 waar wireless niet meer werkt (en waar ik ook liever een vaste kabel heb)

Inventaris

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
tboheeren schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:00:
Desktop 1 in de router drukken is technisch niet mogelijk, er is een speciale kabel door het huisgetrokken van switch nr desktop
Dan draai je de router en switch om? Zelfde effect.

• tboheeren
Dan heeft de gelijkvloers geen wireless meer want dan staat de wireless router in de kelder...
Is het niet mogelijk om dit met een domein of andere instellingen op te lossen?

[ Voor 30% gewijzigd door tboheeren op 20-11-2010 18:15 ]

Inventaris

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zet DHCP uit op de Linksys router en maak geen gebruik van de WAN poort. (WAN in een LAN poort stoppen dus)
Dan zou je een Access Point moeten hebben zonder Router functionaliteit.

• aZuL2001
tboheeren schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:11:
Ja als die er niet zou zijn moeten 3 kabels van de kelder naar boven getrokken worden. Nu komt die ene vaste kabel omhoog en daar wordt het opnieuw verdeeld door de linksys. Die andere vaste kabel naar desktop1 komt ook van de kelder maar gaat rechtstreeks naar verdieping 2 waar wireless niet meer werkt (en waar ik ook liever een vaste kabel heb)
Je hebt de router functionaliteit dus NIET nodig.

Maak,zoals Joolee al zegt, gebruik van de switch plus AP functionaliteit, zonder het routing deel te gebruiken.
Maak er één netwerk / subnet van.

Abort, Retry, Quake ???

• tboheeren
Thanks guys, ga het vandaag testen wanneer de rest van de mensen even geen internet nodig heeft.

Inventaris

• tboheeren
Ik heb het getest maar dit is jammer genoeg ook geen optie. De ip adress moeten dan rechtstreeks van de provider komen (telenet) en dit is een maximum van 3 blijkbaar. Toch heb ik getest of ik dus bv vanop de laptop de desktop pc kon zien en dit was ook niet het geval. Ik denk dus dat de enige mogelijkheid is een extra router te plaatsen achter de switch. Tenzij iemand nog een idee heeft?

Inventaris

• aZuL2001
Hallo, je bent met externe ip's aan het klooien.
Dat is wel even een heel ander verhaal.
Had je in je startpost moeten vermelden.

Maar los daarvan maakt het ook niet uit, als je alles achter een router stopt.
Kan Telenet ook niet zien hoeveel pc's je intern hebt.

Zal zo wel ff een basic howto opsnorren.

Edit : NT FAQ

Succes !

[ Voor 11% gewijzigd door aZuL2001 op 26-11-2010 16:34 ]

Abort, Retry, Quake ???

• tboheeren
Dankjewel. Met die 'router als access point' how to is het gelukt. Even range moeten instellen en het was ok!

Inventaris

Pagina: 1