Toon posts:

Computer start niet na upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren kreeg ik mijn lang verwachte pakketje binnen met daar in een aantal upgrade componenten. waar onder een AMD Phenom 2 x4 955 BE. na het installeren wou ik de pc aan zetten maar helaas alleen de fans begonnen te draaien. toen bedacht ik me dat ik mijn bios nog moest updaten zo dat mijn CPU word ondersteunt. oude CPU er weer in gestopt bios update gedaan nieuwe CPU er in aan gezet niks. vervolgens heb ik alles los gekoppeld en alleen 1 bankje laten zitten(ik heb verschillende bankjes geprobeerd), weer niks. dus ik stop mijn oude CPU er weer in en hij start gewoon op. vervolgens de CPU's weer omgewisseld en een andere voeding er in gestopt. weer niks. daarna heb ik ander geheugen geprobeerd wat minder volt nodig had, weer niks. daarna weer de CPU's om gewisseld alle voltages handmatig ingesteld alles weer terug gedaan, maar helaas deed hij nog steeds niks. daarna nog de Hangen opstart troubleshooter door gelopen maar dat mocht helaas niks baten. moet ik het ergste vrezen en is mijn CPU DOA? of heb ik wat over het hoofd gezien?

alle specs op een rij:
Moederbord: m4a78 pro
Voeding Crosair cx400(400watt)
X-Gear 350 Watt
Geheugen cm2x1024 x4
1GB Kingston Value ram
2 Westeren digital wd10ealx schijven
samsung dvd speler
AMD Phenom 2 x4 955 BE
Ati readon 5770

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bios opgewaardeerd naar 1.02G 1501 ?
Die heb je nodig. En voor je de cpu's wisselt, eerst je bios alles op default/auto zetten (cmos-reset kan ook)
Laat je geheugen maar gewoon zitten als het werkt, dat doet er niet toe.

Als die het dan nog steeds niet doet, zou die idd DOA kunnen zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Madrox op 20-11-2010 14:54 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:53:
Bios opgewaardeerd naar 1.02G 1501 ?
Die heb je nodig. En voor je de cpu's wisselt, eerst je bios alles op default/auto zetten (cmos-reset kan ook)
Laat je geheugen maar gewoon zitten als het werkt, dat doet er niet toe.

Als die het dan nog steeds niet doet, zou die idd DOA kunnen zijn.
jep ik heb ook nog andere biosen getest maar ze hadden allemaal het zelfde resultaat
altijd een cmos reset gedaan op 1 keertje na

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 14:57 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Dan zou ik toch eens contact op gaan nemen met de leverancier als ik jou was. Om het helemaal zeker te weten zou je de CPU nog op een ander mobo kunnen proberen maar dat moet je maar net hebben liggen natuurlijk.

Desktop | Server | Laptop

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
In het uiterste geval kan het ook nog zijn dat je moederboard misschien toch ondanks de bios-update niet compatibel is met die cpu, maar dan zou je het zoals boven beschreven moeten uittesten met een ander board met bv een 880 of 890 chipset erop.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:05:
In het uiterste geval kan het ook nog zijn dat je moederboard misschien toch ondanks de bios-update niet compatibel is met die cpu, maar dan zou je het zoals boven beschreven moeten uittesten met een ander board met bv een 880 of 890 chipset erop.
De cpu staart wel op de QVL dus ik dan zou ik er toch wel van uit mogen gaan dat hij ondersteunt word

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Wat is het exacte productnummer van je cpu, en je bord heeft dus naast de laatste bios (1701) ook de juiste PCB hardware revisie (1.02G)?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:46:
Wat is het exacte productnummer van je cpu, en je bord heeft dus naast de laatste bios (1701) ook de juiste PCB hardware revisie (1.02G)?
het product nummer van mijn cpu is: HDZ955FBK4DGI en ik heb ook het juiste revisie(1.02G). al zou de HDZ955FBK4DGI op alle revisies moeten werken
Pagina: 1