Gisteren kreeg ik mijn lang verwachte pakketje binnen met daar in een aantal upgrade componenten. waar onder een AMD Phenom 2 x4 955 BE. na het installeren wou ik de pc aan zetten maar helaas alleen de fans begonnen te draaien. toen bedacht ik me dat ik mijn bios nog moest updaten zo dat mijn CPU word ondersteunt. oude CPU er weer in gestopt bios update gedaan nieuwe CPU er in aan gezet niks. vervolgens heb ik alles los gekoppeld en alleen 1 bankje laten zitten(ik heb verschillende bankjes geprobeerd), weer niks. dus ik stop mijn oude CPU er weer in en hij start gewoon op. vervolgens de CPU's weer omgewisseld en een andere voeding er in gestopt. weer niks. daarna heb ik ander geheugen geprobeerd wat minder volt nodig had, weer niks. daarna weer de CPU's om gewisseld alle voltages handmatig ingesteld alles weer terug gedaan, maar helaas deed hij nog steeds niks. daarna nog de Hangen opstart troubleshooter door gelopen maar dat mocht helaas niks baten. moet ik het ergste vrezen en is mijn CPU DOA? of heb ik wat over het hoofd gezien?
alle specs op een rij:
Moederbord: m4a78 pro
Voeding Crosair cx400(400watt)
X-Gear 350 Watt
Geheugen cm2x1024 x4
1GB Kingston Value ram
2 Westeren digital wd10ealx schijven
samsung dvd speler
AMD Phenom 2 x4 955 BE
Ati readon 5770
alle specs op een rij:
Moederbord: m4a78 pro