Thunderbird wil niet meer op 1100 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23
Ik heb een AMD Thunderbird 1 Ghz en ik had deze altijd succesvol overgeklokt naar 1100 Mhz met het standaard voltage (1,700 Volt in BIOS = 1,75 Volt in het echt). Ik heb hem zelfs een tijdje stabiel gehad met een lager (1,700 Volt volgens Hardware monitor) voltage op 1100 Mhz.

Ik heb een Abit KT7 RAID moederbord en gebruik een Chrome Orb cooler.

Nu is het probleem dat als ik mijn cpu op 1100 Mhz zet dan loopt na een tijdje windows in één klap muurvast. Hij geeft totaal geen foutmeldingen ofzo, maar hij loopt gewoon in één keer vast en de enige overgebleven optie is de reset knop. Hij start daarna wel weer gewoon op @ 1100 Mhz om vervolgens weer binnen korte tijd vast te lopen. Het voltage verhogen helpt helemaal niets.

Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is? Ik heb al 5 keer opnieuw de potloodstreepjes gezet. Ik heb overigens wel een ander BIOS geinstalleerd (ik had altijd KT7_WW en nu gebruik ik KT7_YH) kan het daar iets mee te maken hebben?

Ik wil mijn cpu weer graag op 1100 Mhz hebben, hij heeft zeker 2 weken lang prima stabiel daarop gedraait, maar hij wil nu niet meer. Iemand enig idee wat er aan de hand is? Het lijkt mij dat hij in theorie toch prima op 1100 Mhz moet draaien... het is toch ook niet normaal dat hij in één klap vastloopt? Ik zou zelf eerder foutmeldingen verwachten als hij niet stabiel loopt.

Oh en momenteel draai ik overigens gewoon op 1000 Mhz maar wel op een laag voltage van 1,600 Volt (volgens hardware monitor). Prima stabiel... hij wordt 48 graden momenteel.

The Flying Dutchman

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik denk dat je gewoon pech hebt. Het komt best vaak voor dat een overgeclockte CPU na een paar maanden ineens niet meer wil. En voor die 10% extra snelheid zou ik er ook maar niet van wakker liggen... En anders gewoon de spanning verhogen naar 1.8 of 1.85? Dan zal ie het echt wel weer doen op 1100MHz :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Dit zelvde heb ik dus nu met mijn TB 900 die altijd op 1000 goed draaide en nu ineens niet meer, hij start windows bij mij dan niet eens meer hij slaat al vast bij het logo :(

Mijn spanning zet hij standaard al op 1.8, dit vind ik ook heel vaag