Bestaat er een Windows XP 64-bits in het Nederlands?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Tot mijn verbazing heb ik na een uur zoeken, geen Nederlandse versie kunnen vinden en het installeren van een extra taal schijnt ook lastig te zijn en alleen mogelijk met een bepaalde versie van Windows XP 64-bits.

Op internet staat hierover ook veel tegenstrijdige informatie en blijkbaar beantwoorden mensen de taal "hoe wijzig ik de taal in windows-xp" altijd met een verwijzing naar het wijzigen van de invoertaal. In mijn geval wens ik dus Windows van taal te wijzigen. Ik maak momenteel gebruik van een Window XP 64-bits corporate editie in het Engels. Deze heeft een muisetup.ex_ op de CD, maar niet de taal zelf.

Weten jullie of er een Nederlandse versie is? En heeft 1 van jullie de Nederlandse versie gedraaid, evt. door het installeren van een MUI (multi lingual user interface)?

Voor Vista en Windows 7 gaat het installeren enorm makkelijk. Dit is echter een VM op een server met slechts 8GB geheugen en daarbij is beperkt geheugengebruik ideaal. Windows XP draait stabiel op 512MB geheugen, terwijl Windows 7 minder snel draait op 1GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Hij is in ieder geval nooit uitgebracht volgens mij. Voor zover ik weet bestaat er ook geen originele Nederlandse MUI. En als hij er al wel was geweest:
The Windows XP/2000 MUI is sold only through Volume Licensing programs such as the Microsoft Open License Program (MOLP/Open), Select, and Enterprise agreement (or with a new computer as an OEM version at customer request). It is not available through retail channels.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er bestaat helemaal geen officiële XP64 corporate versie. Dat is een versie die meestal niet legaal is. Het zal dus wel een XP professional versie zijn die reeds geactiveerd is met een volume license key.

Een mui is er volgens mij echter wel voor de 32bits versie van XP professional.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Technet Plus abonnement bij Microsoft, hiermee kan ik in principe alle versies downloaden van een OS die er bestaan. Als ik zo kijk zie ik geen Windows XPx64 NL. ik zie alleen x86 versies die de Nederlandse taal hebben. Ik zie wel een MUI voor Engelse Windows XP x64 versies. Zoals ik het MUI nu zie zijn dat 4 aparte ISO's van elk ongeveer 400MB.

Corporate ken ik trouwens niet als editie van Windows XP, ik ken alleen Home en Professional. Ik gebruik al een hele tijd geen Windows XP x64, meer als ik nu terugdenk krijg ik nog rillingen, het was een enorme draak :r .

[ Voor 35% gewijzigd door Turdie op 20-11-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Guardian Angel schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:53:
Er bestaat helemaal geen officiële XP64 corporate versie.
Oh? Ik heb hier anders een stuk of 40 workstations met 8 en 12 Gb staan die uitgerust zijn met een Volume License Key van ons eOpen account met Windows XP x64. :P

Wat betreft de TS: Windows XP x64 is een apart beest, en volgens mij inderdaad alleen in het Engels te krijgen. (Misschien ook in Duits, Frans en Spaans of zo) De ondersteuning voor applicaties is een stuk minder, en deze versie is tevens al uit support. Wij hebben er 40 van draaien omdat er 1 Engineering applicatie is, die NOG niet op Windows 7 draait, maar toch veel geheugen nodig heeft. De Windows 7 compatible versie is al gemaakt, en wij zijn nu in de test-fase, en begin 2011 waarschijnlijk upgrades naar Windows 7.

Ik raad AF om Windows XP x64 te gebruiken. Wil je 64bit vanwege geheugen-beschikbaarheid, ga dan naar Windows 7. En dan heb je het taal probleem ook opgelost.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

maartena schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:46:
[...]
Oh? Ik heb hier anders een stuk of 40 workstations met 8 en 12 Gb staan die uitgerust zijn met een Volume License Key van ons eOpen account met Windows XP x64. :P
Er bestaat 100% zeker geen officiële corporate versie van MS XP. Wat jullie doen is gebruik maken van een standaard CD/DVD en een VLK en dat is precies wat zeg ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 21-11-2010 00:20 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1