Audio connector van moederbord wegdremelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mais1976
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-06-2018
Hallo,

Ik ben bezig met een mod en om het moederbord te laten passen heb ik 2 keuzes.

1.) Bestaande kast, met epoxyhars uitbreiden
2.) Audio connector wegdremelen.

Optie 1 gaat het niet worden. De kast moet in oorspronkelijke staat blijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.leuhery.com/pov.jpg

Optie2.) Het punt is, dat ik nog wel uitgaande audio nodig heb (groene connector). Kan ik zonder al te veel moeite het bovenste gedeelte van de connector voorzichtig weg snijden met een dremel en eventuele losse puntjes isoleren, zodat het geen kortsluiting maakt?

of is dit gewoon een slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:54

World Citizen

FreeReef.nl

mais1976 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:51:
Hallo,

Ik ben bezig met een mod en om het moederbord te laten passen heb ik 2 keuzes.

1.) Bestaande kast, met epoxyhars uitbreiden
2.) Audio connector wegdremelen.

Optie 1 gaat het niet worden. De kast moet in oorspronkelijke staat blijven.

[afbeelding]

Optie2.) Het punt is, dat ik nog wel uitgaande audio nodig heb (groene connector). Kan ik zonder al te veel moeite het bovenste gedeelte van de connector voorzichtig weg snijden met een dremel en eventuele losse puntjes isoleren, zodat het geen kortsluiting maakt?

of is dit gewoon een slecht idee?
alles eraf solderen, en de front audio aansluiting gebruiken?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Zo te zien is het niet een uber duur moederbord. Je kan het beschermkapje lospeuteren en de aansluiting losknippen/solderen. Of zoals Decon Frost zegt, gewoon aan de onderkant lossolderen. Het zullen maar een aansluiting of 4 zijn. Alleen zal het kapje ook wel vastgesoldeerd zitten.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Of nadat je het compleet los gesoldeerd hebt de metalen behuizing aan de (op de foto) voorkant en rechterkant (en achterkant?) doorzagen/slijpen en dan halverwege de blauwe en groene aansluiting linksom omvouwen zodat de blauwe aansluiting links van de groene komt te zitten. Je zult inwendig evt. e.e.a. ook door moeten halen. Met draadjes evt. verbindingen herstellen en het nu lagere geheel weer vast solderen.

Met wat priegelwerk lukt het misschien ook zonder het geheel eerst los te solderen.

[ Voor 17% gewijzigd door CaptJackSparrow op 20-11-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
wat dacht je van gewoon weghalen, volledig, en vervolgens gewoon een usb geluidskaart gebruiken?
die kosten niet heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 09:34
Helemaal weg en eventueel van een oude kast de front audio pakken en die aansluiten op het moederbord (intern)
En die in je mod een mooi plekje geven.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dit kan op zich prima: Blikken omhulsel verwijderen en de lijnen naar de blauwe connector (vaak gewoon staafjes/stijve draden) afknippen, zodat ze niet kortsluiting (kunnen) veroorzaken.

Daarna de connector zelf afzagen en het blikpakket inkorten. Blikpakket weer terugbuigen in de oude vorm en klaar is kees :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1