Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

vaag internet provider probleem

Pagina: 1
Acties:

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:54
Hallo,

Ik zit met een probleem met mijn huidige internet provider Alice. Ik heb namelijk het probleem dat mijn internetverbinding na een afwisselende periode van tijd brak word. Het probleem is namelijk dat de websites amper tot niet meer openen omdat deze geen reactie geven. Het vreemde hieraan is dat mijn download snelheid wel gewoon normaal is.

Dit probleem is altijd na een wisselende periode van tijd en is verdwenen als de modem gereset word. De apparatuur die ik in mijn netwerk heb liggen is niet het probleem, want het probleem is er ook als ik één aparaat aansluit op de modem.

De modem is ondertussen ook al een keer vervangen door een andere, deze heeft ook precies hetzelfde probleem. Ook hebben ze ondertussen mijn internet snelheid al een keer verlaagd in de hoop dat dat hielp, maar dit heeft het probleem niet veranderd en nu zit ik met trager internet.

Weet iemand wat het probleem is of hoe ik dit kan oplossen, omdat mijn geduld nu echt op raakt bij Alice en ik er bijna zeker van ben dat het hun probleem is terwijl zij dit niet willen/kunnen toegeven.

Alvast bedankt

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Gebreuik je torrents of andere software die een boel connecties maken?

• Aionios
Zelden, ik heb dit ook al is getest. 1 apparaat aangesloten op modem direct en een zooi torrents met ongelimiteerde connecties opengezet. Het internet bleef het normaal doen, geen vertraging naast het feit dat de torrents de snelheid weg trokken.

[ Voor 17% gewijzigd door Aionios op 20-11-2010 12:34 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Welk modem heb je? de oranje CJT of de witte AVM?

• Aionios
De CopperJet 1616-2P, Vorige was als het goed is dezelfde, alleen de rand was een andere kleur denk ik zo.

• denan
Ralfvanw schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:55:
De CopperJet 1616-2P, Vorige was als het goed is dezelfde, alleen de rand was een andere kleur denk ik zo.
ZIP-B geconfigureerd? Zet dat anders eens uit.
Wat ook helpt is het aantal torrentconnections beperken tot 40-50.

Verwijderd

Ik zou het meer zoeken in de richting van een DNS probleem.

Wèl download snelheid maar trage websites zegt mij - het tot stand brengen van de verbindingen is het probleem, niet de verbindingen zelf zijn het probleem.

• Aionios
denan schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:19:
[...]

ZIP-B geconfigureerd? Zet dat anders eens uit.
Wat ook helpt is het aantal torrentconnections beperken tot 40-50.
ZIP-B staat disabled en torrent gebruik is minimaal, dus ik verwacht niet dat hij daarop vast loopt, maar ik zal die setting doorvoeren in het torrent programma.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:23:
Ik zou het meer zoeken in de richting van een DNS probleem.

Wèl download snelheid maar trage websites zegt mij - het tot stand brengen van de verbindingen is het probleem, niet de verbindingen zelf zijn het probleem.
Ik heb hier ook zelf al beetje naar gekeken, nog niet voldoende, maar voor zover ik nu heb gezien kon hij de dns server ook gewoon al moeilijk bereiken. Ik heb ook toen getest of het aanpassen naar de google public dns hielp, maar die gaf ook een hele trage reactie op dat moment met verschillende adressen.

• denan
Ralfvanw schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:39:
Ik heb hier ook zelf al beetje naar gekeken, nog niet voldoende, maar voor zover ik nu heb gezien kon hij de dns server ook gewoon al moeilijk bereiken. Ik heb ook toen getest of het aanpassen naar de google public dns hielp, maar die gaf ook een hele trage reactie op dat moment met verschillende adressen.
volgens mij moet je ook toegang hebben tot deze 2 dns servers:
217.149.196.6
217.149.192.6

• Aionios
Dat zijn de standaard adressen in de modem, dus ik neem aan dat als ik een dns request doe dat die standaard daar heen gaan, maar ik had de laatste keer geprobeerd of een andere dns server wel snel zou reageren, wat niet het geval was laatste keer.

• denan
Ralfvanw schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:54:
Dat zijn de standaard adressen in de modem, dus ik neem aan dat als ik een dns request doe dat die standaard daar heen gaan, maar ik had de laatste keer geprobeerd of een andere dns server wel snel zou reageren, wat niet het geval was laatste keer.
Dat zou vreemd zijn aangezien dat de InterNLnet DNS servers zijn. Standaard moet je de Alice DNS servers krijgen. Persoonlijk denk ik btw niet dat DNS je probleem is. Het lijkt er eerder op dat je routing table van je modem volgelopen is. Mijn copperjet vertoond hetzelfde gedrag als ik teveel torrentconnecties open heb gehad.

• Aionios
denan schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:57:
[...]

Dat zou vreemd zijn aangezien dat de InterNLnet DNS servers zijn. Standaard moet je de Alice DNS servers krijgen. Persoonlijk denk ik btw niet dat DNS je probleem is. Het lijkt er eerder op dat je routing table van je modem volgelopen is. Mijn copperjet vertoond hetzelfde gedrag als ik teveel torrentconnecties open heb gehad.
Dat zou misschien dan ook mijn probleem kunnen zijn, zou ik is moeten nagaan. Moet jij de modem dan ook op zon moment resetten of indien mogelijk de routing table leeg gooien?

• denan
Ralfvanw schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:25:
[...]
Dat zou misschien dan ook mijn probleem kunnen zijn, zou ik is moeten nagaan. Moet jij de modem dan ook op zon moment resetten of indien mogelijk de routing table leeg gooien?
even de stroom eraf of een reset en alles werkt weer. Als ik de torrentclients uitzet gaat het na een minuut of 5 ook weer goed.

• Aionios
denan schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:24:
[...]

even de stroom eraf of een reset en alles werkt weer. Als ik de torrentclients uitzet gaat het na een minuut of 5 ook weer goed.
Dat eerste klinkt me dus te bekend in de oren... Dat na 5 min dacht ik ook te merken deze keer, zal ik ook is proberen als ik er weer last van krijg, maar toch geen van deze dingen vind ik een echte oplossing, want hun apparatuur is dus gewoon gaar en ik moet het er maar mee doen...

Is het mogelijk om goedkoop (<€30 pref) een andere modem er neer te zetten?

• denan
Ralfvanw schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:01:
[...]
Dat eerste klinkt me dus te bekend in de oren... Dat na 5 min dacht ik ook te merken deze keer, zal ik ook is proberen als ik er weer last van krijg, maar toch geen van deze dingen vind ik een echte oplossing, want hun apparatuur is dus gewoon gaar en ik moet het er maar mee doen...

Is het mogelijk om goedkoop (<€30 pref) een andere modem er neer te zetten?
Het cappen van je torrents is dan voldoende. Je maakt gewoon teveel connecties waardoor de CJT niet alles kan bijhouden.

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 17:17
Ik heb zelf ook dit probleem, zelfs als er geen gebruik wordt gemaakt van een groot aantal downloads/torrents. (Zeg, 1 apparaat staat aan en is gewoon lange tijd met het internet verbonden)

Toen een nieuwe router er tussen geplaatst en het leek een tijd beter te gaan, op het moment ook weining last ervan. Ik vind het maar een eigenaardig probleem.

Mochten er nog andere oplossingen komen dan zal ik zeker meehelpen om te kijken of die bij mij ook werken. ;)
(fyi: ook aangesloten bij Alice)

• Aionios
ik heb toch ff gevraagd bij familieleden of zij downloaden op die manier. Meeste word gedownload via nieuwsgroepen en word amper tot niet gebruik gemaakt van torrents enige andere p2p programma waarvan ik weet is WoW en skype.

Dus als dat al te veel is, is die modem toch wel heel zielig met verbindingen.

En idd ThinkCreative, hij word gewoon overtijd trager of je torrents aan hebt of niet.

Ik word het resetten zo ondertussen eigenlijk beetje zat. Die modem zou gewoon moeten werken!
Pagina: 1